واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۱۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

در کوبانی چه خبر است؟

در شرایطی که دنیا چشمانش را به روی کوبانی و فاجعه ای که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد ، بسته است ، زنان این منطقه دوشادوش مردان خود اسلحه به دست گرفته اند و در مقابل موج ارتجاع و تروریسم " داعش " ایستاده اند.
تدبیر24: امیر ابتهاج - غزه در آتش و خون است ، فریادشان را میشنوی ، صدای ضجه شان را با تمام وجودت حس میکنی ، آنطرف تر ؛ در همین منطقه خشونت خیز ، جنایات بنیادگرایان داعش را میبینی. بنیاد گرایان وحشی ای که مجهزند به سنگین ترین و مجهزترین سلاح های دنیا. دیگر نمیتوان آنها را گروهکی پیکار جو و مسلح نامید. آنان ارتشی مجهزند ، ارتشی مجهزتر از بسیاری از کشورهای منطقه.جنایات این سازمان مسلح تروریستی بسیار است و بی حد و مرز.

در حالیکه شبکه های تلویزیونی دنیا و غول های رسانه ای جهان ، مرتب و به طور لحظه ای اخبار مربوط  به جنایات " دولت اسلامی عراق و شام " را پیگیری و منعکس میکنند اما همگی از یک چیز ، به طرز مشکوک و البته تبعیض آمیزی غافلند و آن جنایتی است فجیع و غیر انسانی که در قسمتی از این منطقه خشونت بار ؛ در سوریه و در منطقه کوبانی اتفاق می افتد.

در شرایطی که دنیا چشمانش را به روی کوبانی و فاجعه ای که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد ، بسته است ، زنان این منطقه دوشادوش مردان خود اسلحه  به دست گرفته اند و در مقابل موج ارتجاع و تروریسم " داعش " ایستاده اند.

پایداری تحسین برانگیز و شجاعانه کردهای سوریه در برابر تروریستهای داعشی بی شک سزاوار ستایش است ، چرا که انسانیت در برابر بربریت ایستاده. انسانیتی که زنان کرد سوریه  در آن سهم بزرگی دارند و بدون مقاومت دلیرانه آنها ، اکنون فاجعه ای بزرگ در کوبانی رقم میخورد. مردم کوبانی سالهاست تکیه گاهی جز خود ندارند.همسایگانشان در توافقی نانوشته با داعش و در سکوتی شرم آور، مرگ آنها و مرگ انسانیت را به نظاره نشسته اند. ترکیه مرزهای خود را به رویشان بسته و به نظر نمیرسد بخواهد اقدامی برای دفاع از آنها انجام دهد.

توضیحش بسیار ساده است: کردهای سوریه در تمام این سالها، با حمایت درست یا نادرست خود از "اوجالان" باعث بدبینی دولت ترکیه نسبت به خود شده اند. حکومت "اقلیم کردستان" نیز به سرکردگی مسعود بارزانی به آنها پشت کرده، چرا که مردم کوبانی هیچگاه حاضر نشده اند به زیرپرچم بارزانی و حزب دموکرات کردستان بروند.

از نظر بارزانی، تثبیت حاکمیتش بر اقلیم، ترجیح دارد به حمایت از کردهای سوریه. دولت مرکزی سوریه هم سالهاست که متاسفانه وجود شهروندان کرد را نادیده گرفته و امید است که زین پس دولت بشار اسد برای کردهای سوریه نقش بیشتری قائل باشد.

در رسانه های غربی نیز نامی از کوبانی به چشم نمیخورد و خب مشخص است که وقتی رسانه دولتی انگلیس با پوشش تبعیض آمیز اخبار تحولات غزه ؛ اعتراض مردم را نسبت به خود بر می انگیزد در برابر جنایات داعش در کوبانی چه موضعی میتواند بگیرد؟

امروز ما صدای مردم کوبانی باشیم ، شاید فردا دیر باشد!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فراز
|
Germany
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
حیف وبسایت وزین شما نیست که مطالب ...مانند ... را نشر کند؟ لطفا در انتخاب متنها و نویسندگان بیشتر دقت کنید.
نظر شما: