واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

دلیل افزایش قیمت نرخ مسکن و اجاره

‌خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر جامعه و فاقد مسکن تنها با تغییر نام مسکن مهر به مسکن اجتماعی امکان پذیر نیست، بلکه مسئولین وزارت راه و شهرسازی باید در عمل، راهکاری برای مشکلات و معضلات بازار مسکن پیدا کنند.
تدبیر24:عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی موظف‌اند طرح‌هایی همانند مسکن مهر را در کشور ادامه دهد هرچند ممکن است با هر عنوانی همانند مسکن اجتماعی تداوم داشته باشد.

 

"علیرضا خسروی"  با اشاره به اینکه دولت باید هر ساله دو میلیون واحد مسکونی به متقاضیان تحویل دهد، گفت: ساخت و ساز اندک مسکن در کشور باعث شده است، تا عرضه و تقاضای این کالا با یکدیگر تناسبی نداشته باشد که این موضوع یکی از دلایل افزایش نرخ مسکن در سال‌های گذشته بوده است.

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر روز شاهد افزایش نرخ اجاره بها در کشور هستیم افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی موظف‌اند طرح‌هایی همانند مسکن مهر را در کشور ادامه دهد، هرچند ممکن است با هر عنوانی همانند مسکن اجتماعی تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود طرح مسکن مهر باعث افزایش نقدینگی در کشور شده نه‌ تنها قابل پذیرش نیست بلکه حتی می‌تواند بازار مسکن را نیز با تنش‌ها وچالش‌های بزرگی روبرو کند.

خسروی اظهار کرد: ‌خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر جامعه و فاقد مسکن تنها با تغییر نام مسکن مهر به مسکن اجتماعی امکان پذیر نیست، بلکه مسئولین وزارت راه و شهرسازی باید در عمل، راهکاری برای مشکلات و معضلات بازار مسکن پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش سرسام آور و لجام گسیخته قیمت مسکن و اجاره بها، عدم نظارت کافی بر روی بنگاه‌های معاملاتی مسکن است، چراکه دیده می‌شود مشاورین املاک بسیاری بدون مجوز در کشور فعالیت می‌کنند در صورتی که کنترلی بر روند کاری آنها اعمال نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد:‌ با اجرای برخی سیاست‌های تعزیری همچون اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه می‌توان تا حدودی قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کرد.

منبع:اکو نیوز

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: