واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹

اراک کسل‌ است

خسته از کار و روزمرگی از خانه میزنی به این امید که حالت به شود اما؛ اراک بار کسالت را از دوشت برنمی‌دارد یا درست‌تر بگویم نمی‌تواند بردارد.
تدبیر24: به گفته‌ی کارشناسان فضای نامناسب شهری نشاط و آرامش را از مردم می‌گیرد و آنها را به کسالت می‌کشاند.

پارک‌های معدود اراک هیچگونه امکانی برای گذران لحظاتی آرام را ندارد نه فرهنگسرایی که به بازدید از گالری اش با به تماشای نمایش‌اش بروی نه کتابخانه‌ای که کودکت را پس از بازی و شیطنت به فضایش بکشانی و کتاب را نیز به او بشناسانی و نه‌... .

خیابان‌ها هم که نه از زیبایی و جذابیت ‌بهره‌ای برده‌اند، نه کمترین اصول شهرسازی در ساخت و گسترش‌شان رعایت شده است. گوشه‌ای از مرکز شهر در تصرف کارگران فصلی‌ است، گوشه‌ای در تصرف پیرمردانی که اوقات بیکاری‌شان را با فروش خرت‌وپرت‌هایی که به درد هیچ کس نمی‌خورد سر می‌کنند، گوشه‌ای در انحصار پرنده‌فروش‌ها و ... .

فرزاد نوابخش گفت: مرتب و شاد بودن فضای شهری در آرامش روحی افراد تأثیر بسزایی خواهد داشت.

این جامعه‌شناس با اشاره به رشد شهری اراک به لحاظ جمعیت و بافت شهری افزود: در صورتی که برای این رشد از قبل برنامه‌ریزی درستی صورت نگیرد در خصوص وضعیت اجتماعی و روحی مردم با مشکل مواجه خواهیم شد.

این پژوهشگر ادامه داد: خیابان‌های تنگ و شلوغ‌ یا پیاده‌روهای باریک باعث ایجاد تنش بین افراد خواهد شد.

نوابخش با اشاره به مشکلات اقتصادی و روزمرگی که اکثر افراد درگیر آن هستند بیان کرد: فضای نامناسب شهری و نبود مکان‌هایی که افراد با حضور در آنجا احساس آرامش کنند، باعث بروز نزاع‌ و درگیری بین افراد می‌شود.

وی ادامه داد: این نزاع‌ها در صورتی که جامعه مستعد، و شرایط قومی خاص حاکم باشد گاهی به درگیری قومی تبدیل خواهد شد.

وابستگی به بودجه، اراک را از کسالت نجات نمی‌دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای کلانشهر اراک در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متأسفانه فضاهای تفریحی در سطح شهر محدود است و این مهم باعث تضعیف روحیه مردم خواهد شد.

اشرف بهادری با اشاره به امکانات و اماکن تفریحی شهرهای دیگر افزود: متأسفانه در اراک فضاهای تفریحی خیلی کم و نامناسب هستند.

وی عنوان کرد: اراک پتانسیل خوبی جهت احداث اماکن تفریحی دارد اما، از این پتانسیل به درستی استفاده نشده است.

وی به جمعیت حاشیه شهر اشاره و بیان کرد: ساخت کانون‌های فرهنگی در محله‌های حاشیه‌نشین شهر در دستور کار شورا قرار دارد که باید به زودی رسیدگی شود.

بهادری با اشاره به تشکیل کمیسیون سرمایه‌گذاری در شورای شهر مشهد، این اقدام را در راستای تقویت شهر مناسب ارزیابی و اظهار کرد: اگر برای بهبود وضعیت شهر وابسته به بودجه محدود شهرداری باشیم کاری از پیش نمی‌رود.

عضو شورای کلانشهر اراک به ناتمام ماندن طرح جامع میدان شهدا و مبلمان شهری اراک اشاره کرد و ادامه داد: با مدیریت اصولی می‌توان با دست خالی هم کار انجام داد. ‌باید با جذب سرمایه‌گذاران و خیرین پروژه‌های بزرگ را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: قوانین دست و پاگیر در مسیر سرمایه‌گذاری باید برداشته شود و با اعتماد نسبت به سرمایه‌گذاران و البته جلب اعتماد آنها، دیدگاه بسته در این خصوص تغییر پیدا کند.

اشرف بهادری با اشاره به روند اجرایی طرح‌های تفریحی- گردشگری شهرهای موفق عنوان کرد: باید برنامه داشته باشیم و به جای حرف زدن، قول دادن و تبلیغات، در زمینه اجرایی شدن طرح‌ها کار کنیم.

اراک کم‌تر از نظر کارشناسان استفاده می‌کند

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی نیز در اینباره به ایسنا گفت: اعطای مجوزهای بدون برنامه و غیر اصولی باعث شده که امروزه شاهد ساختمان‌های بلند در کوچه‌های باریک و بروز مشکلات بسیاری بواسطه‌ی اینگونه اقدامات باشیم.

غلام‌حسن الله‌دادی تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که همیشه پشت سر مردم حرکت کرده‌ایم و بعد از اجرای طرح و پروژه‌ای تازه به یاد فکر کردن می‌افتیم.

وی با اشاره به عملکرد مناسب شورای شهر تهران در استفاده از تفکر اهل فن حتی استفاده از کارشناسان خارج از کشور افزود: متأسفانه در اراک کم‌تر از نظر کارشناسان استفاده می‌کنند و به این خاطر با مشکلات زیادی در سطح شهر مواجه هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی اضافه کرد: مسئولین باید به مهندسین اعتماد کنند و با اجرای طرح‌های کارشناسانه در راستای بهبود فضای کسالت‌بار شهری هرچه‌ سریع‌تر اقدام کنند.

مردم این خطه صنعتی سال‌هاست که آلودگی هوا را تحمل می‌کنند و در این شرایط، نبود مکان مناسب گردشگری و اضافه شدن فضای کسل‌کننده شهری حق آنان نیست.
برچسب ها: تدبیر24 کسل‌ اراک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: