واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور

پاسخ قاطع رئیس‌جمهور به مغرضان

برخی از نمایندگان که بخت انتخابشان برای دور بعد افول پیدا کرده است، این هجمه‌ها را نسبت به دولت برنامه‌ریزی می‌کنند و سعی در تضعیف آن دارند. از این‌رو مساله استیضاح وزیر علوم را . . .
تدبیر24: از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت یازدهم، برخوردهایی در مخالفت با دولت از سوی برخی نمایندگان مجلس صورت می‌گرفت که این برخوردها تا به امروز هم ادامه داشته است. در این راستا لازم است به این نکته اشاره شود که این برخوردها تا حدودی تقابل مجلس با دولت را به اذهان متبادر می‌سازد؛ در عین حال باید اذعان داشت که این مسائل را قطعا مجلس به‌معنای کلیت آن به‌وجود نمی‌آورد چراکه قوه مقننه و قوه مجریه با یکدیگر در تعامل هستند اما آنچه در این میان لازم است بر آن تاکید شود این نکته است که متاسفانه عده‌ای خاص در مجلس حضور دارند که به این نتیجه رسیده‌اند نباید به دولت تدبیر و امید اجازه داده شود به موفقیت دست پیدا کند و تفاوتی هم نمی‌کند این عدم موفقیت در چه حوزه‌ای تعریف شود. چه در حوزه مربوط به مسائل فرهنگی، علمی و آموزشی باشد و چه در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی و ....

بنابراین آنچه برای این معدود افراد اولویت دارد آن است که با کارشکنی‌های خود مانع رسیدن دولت به اهداف و وعده‌های خود شوند که متاسفانه در این کارشکنی‌ها تنها موضوعی که همواره مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد، منافع و مصالح ملی است البته در این میان دولت نیز باید برنامه‌هایی را که برای پیشبرد اهداف، حل موانع و مشکلات بر سر راه پیشرفت همه‌جانبه کشور در نظر گرفته است را اجرایی نماید لذا در این راستا باید تلاش شود از طریق دیگر نمایندگانی از مجلس که دغدغه‌ای جز پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف عالی ندارند و تنها به مصالح ملی می‌اندیشند، اقدامات اقلیتی که درصدد ضربه‌زدن و سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت دولت هستند خنثی شود.

باید به ذهن سپرد و باور داشت کارشکنی‌های این عده که در اقلیت هستند به هیچ‌عنوان به معنای سیاست کلی مجلس نیست بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان این نگاه را پذیرفت که کلیت مجلس در تقابل با دولت هستند. آنچه مسلم است برخی از نمایندگان که بخت انتخابشان برای دور بعد افول پیدا کرده است، این هجمه‌ها را نسبت به دولت برنامه‌ریزی می‌کنند و سعی در تضعیف آن دارند. از این‌رو مساله استیضاح وزیر علوم را نیز می‌توان در برنامه این گروه و از لیست چنین برخوردهایی ارزیابی کرد.

در رابطه با واکنشی که آقای دکتر روحانی در رابطه با مخالفین مغرض و نه منتقدین منصف نشان دادند هم این نکته قابل توضیح است که ایشان باید پاسخی قاطع و محکم به افرادی می‌دادند که از حد انتقاد خارج شده و به توهین و تهمت می‌پردازند بنابراین آنچه آقای روحانی روز دوشنبه نسبت به برخی مخالفین بیان کردند، پاسخ قاطع ایشان به افرادی بود که به جای انتقاد منصفانه، تهمت و توهین را انتخاب کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: