واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

شبکه های اجتماعی، نویدبخشان آزادی

رییس موسسه حافظ گفت: شبکه های اجتماعی با مختصات فکری که آزادی بیان جزیی از آن است توانسته فاصله ها را میان جوامع بردارد و ارتباطات را نزدیک کند.
تدبیر24: الهام باقری روز چهارشنبه در نشست خبررسانی در شبکه های اجتماعی افزود: امروز جایگاه شهروند خبرنگاران بسیار قوی شده است و در هر نقطه ای که اتفاقی رخ می دهد شاهد اطلاع رسانی اخبار از سوی آنها هستیم.

وی با مقایسه اخبار دوره مشروطه و امروز اظهار داشت: در دوره مشروطه زمانی که خبری کار می شد فردای آن روز شعرهایی در مورد این خبر سروده می شد و امروز دقیقا شبکه های اجتماعی چون فیس بوک کار آن زمان را اما با سرعت بیشتر انجام می دهند و کنترل فعالیت ها نیز در دست مردم است.

رییس موسسه حافظ گفت: شما در فیس بوک می توانید گستره بزرگی از ادبیات را مشاهده کنید و زبان فیس بوک مختصات فکری خاصی دارد که آزادی بیان جزیی از آن است.

وی تصریح کرد: هر شهروند خبرنگار می خواهد حضور خود و اخبار خود را در این شبکه های اجتماعی اعلام کند. فضای عمومی و گفت و گوی عمومی در این شبکه های اجتماعی باعث تغییرات می شود و هر کسی می تواند در این گفت و گوی عمومی مشارکت داشته باشد.

رییس موسسه حافظ با اشاره به سرعت بالای کاربران در شبکه های اجتماعی گفت: در شبکه هایی چون فیس بوک سرعت کار آنقدر بالا است که کامنت ها در کمترین زمان نوشته می شود و در شبکه های اجتماعی به دلیل سرعت بالا نمی توان از متون بلند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات این گفت و گوهای عمومی در شبکه های اجتماعی تنش زا می شود، گفت: تنش زا بودن این گفت و گوها به خاطر اختلاف سلیقه ای است که میان کاربران وجود دارد و گاهی اوقات این مساله باعث اختلاف نظر می شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این شبکه های اجتماعی فاصله میان جوامع از هم برداشته می شود و امروز یک فرد عادی در شبکه های اجتماعی به راحتی می تواند با چهره های معروف با هر ادبیاتی در ارتباط باشد.

رییس موسسه حافظ با اشاره به جایگاه طنز در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: طنزهای عجیبی در شبکه های اجتماعی شکل می گیرد و این اتفاق آنقدر سریع رخ می دهد که کسی نمی تواند برای آن قاعده وضع کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: