واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
مدیر مسئول «شرق» عنوان کرد

تلویزیون در انتخاب تصاویر غزه دقت بیشتری کند

مدیرمسئول روزنامه «شرق» درباره‌ی انتشار تصاویر دلخراش از وقایع غزه گفت: فاجعه غزه حادثه‌ای است که همه را متأثر کرده است و نیاز نیست تصاویری پخش شود که ذهنیت‌ها را بیشتر مشوش کند.
تدبیر24: مهدی رحمانیان معتقد است: تصاویر غزه به قدری فاجعه‌آمیز است که هر کدام را نشان دهند به هر حال قابل تحمل نیست؛ بعضی از تصاویر مربوط به وقایع غزه واقعا برای بخشی از جامعه خیلی مناسب نیست و هر رسانه‌ای بنا به طیف مخاطبی که دارد باید در این زمینه به گزینش دست بزند.

وی افزود: تلویزیون نیز طیف مخاطبان متنوع و وسیعی دارد و باید در انتخاب تصاویر فجایع غزه دقت بیشتری داشته باشد؛ این‌طور نیست که هر چه تصاویر خشن‌تر باشد افراد، بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

مدیرمسئول شرق همچنین درباره‌ی چگونگی انتشار اخبار غزه برای اینکه از حالت کلیشه‌ای خارج شود، اظهار کرد: موضوع غزه یک موضوع کاملا انسانی است و هر فردی با هر گرایش عقیدتی و سیاسی باید این قضیه را سرلوحه موضوعات خود قرار دهد.

او ادامه داد: رسانه‌ها نیز فارغ از اینکه چه نوع رویکرد سیاسی دارند باید به مسئله‌ی غزه به نحو مطلوب بپردازند؛ چراکه در غزه یک فاجعه انسانی رخ داده است و همچنان نیز تداوم دارد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند موضوع غزه را از زاویه انسانی خارج کنند و از زاویه سیاسی و جناحی به آن نگاه کنند، نه تنها کمکی به غزه نمی‌کنند بلکه به آن و به کسانی که در آنجا زیر آماج حملات وحشیانه اسرائیلی‌ها هستند ستم می‌کنند.

وی ادامه داد: لذا هر فردی و هر رسانه‌ای برای مسئله غزه هر کاری از دستش برمی‌آید باید انجام دهد. علاوه بر اینکه در غزه اتفاق بسیار ناگواری رخ می‌دهد، این اتفاق نهادینه نیز می‌شود و حداقل بار سوم است که اسرائیلی‌ها این‌گونه ناجوانمردانه به غزه حمله می‌کنند.

مدیرمسئول شرق بیان کرد: بنابراین مسئله غزه را به هر شکلی که امکان‌پذیر است باید رسانه‌ای کرد و در منظر جهانیان قرار داد تا برای آن فکری اساسی شود. در پاسخ به اینکه می‌گویند چرا حماس آتش بس را قبول نمی‌کند باید گفت اتفاقا حماس از منظر درستی به قصه نگاه می‌کند برای اینکه یک بار برای همیشه باید جلوی این وحشی‌گری‌ها گرفته شود تا اسرائیلی‌ها فکر نکنند که هر وقت اراده کردند می‌توانند به غزه حمله کنند. جهانیان باید جلوی این قضیه را بگیرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: