واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۱۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری

استقبال از منتقد نه تخریب‌گر

فرد منتقد هم بدی‌ها را می‌بیند و هم خوبی‌ها را ولی فرد مخرب تنها عیوب را دیده و در بیان عیوب به بزرگنمایی پرداخته و به سیاه‌نمایی هم روی می‌آورد . . .
تدبیر24: سخنان ریاست محترم جمهوری در جمع مردان دیپلماسی کشور حاوی نکات بسیار برجسته و شایسته‌ای بود. اما به جای اینکه آن سخنرانی بسیار شیوا پخش شود متاسفانه طبق عادت روی موضوع خاصی دست گذاشته شد که تعبیرات متفاوتی را می‌توانست داشته باشد و به این وسیله خشم مخالفین دولت و منتقدان برانگیخته شد به طوری که روز سه‌شنبه مجلس روز بسیار سختی بود و عده‌ای آگاهانه و عده‌ای ناآگاه این مسئله را بیت‌‌‌الغزل خود قرار داده و در تذکرات و بحث‌های مختلف به آن ‌پرداختند.

خوشبختانه دیروز سخنان روحانی پرده از آن مسئله برداشت و آن هم این بود که ما نه تنها از منتقد ناراضی نیستیم بلکه از منتقد استقبال می‌کنیم یا به تعبیر بنده برای منتقدان فرش قرمز هم پهن خواهیم کرد ولی منتقد با مخرب متفاوت است؛ به تخریب‌کنندگان و به کسانی که می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند و بی دلیل به دولت تهمت می‌زنند و می‌خواهند دولت را از چشم مردم بیندازند به اینها اجازه چنین سوءاستفاده‌هایی را نخواهیم داد و این کسانی که با نیت پاک و با نیت الهی و با قصد اصلاح امور انتقاد می‌کنند را مورد احترام و استقبال قرار می‌دهیم که در واقع می‌تواند مصداق فرمایش امام محمدباقر(ع) باشد که می‌فرمایند بهترین دوست من کسی است که عیوب من را به من هدیه کند. حال آیا ما باید بین منتقد و مخرب فرقی قائل شویم یا هر که را با هر لحن و بیان و کلام بها دهیم. چیزی که دراسلام هم به آن اشاره شده امر به معروف و نهی از منکر است. در طول یک سال گذشته به‌رغم تخریب‌ها و تهدیدها هیچ‌کس سخن انتقادی از رئیس‌جمهور نشنیده بود.

شاید اگر هر شخص دیگری جای ریاست محترم جمهور بودند نیز با این موضوع همراهی کرده و گله‌مندی خود را از این اوضاع مطرح می‌کردند اما ریاست محترم جمهور با صبر و شکیبایی و با آرامشی مثال‌زدنی همه را دعوت به آرامش و شکیبایی و بردباری کردند. روحانی روز گذشته گفت: من روی سخنم با منتقدان نبود بلکه منظور کلام من با مخربین بود. به نظر من بیان منتقد آرام‌بخش است چون از درونی آرام بلند می‌شود برعکس آن بیان مخرب است. فرد منتقد هم بدی‌ها را می‌بیند و هم خوبی‌ها را ولی فرد مخرب تنها عیوب را دیده و در بیان عیوب به بزرگنمایی پرداخته و به سیاه‌نمایی هم روی می‌آورد. در روایتی داریم نیت فرد مومن از عمل وی مهمتر است. در واقع قصد فرد منتقد اصلاح امور است ولی قصد فرد مخرب تخریب دولت است. در واقع کسانی که تمام موفقیت‌های دولت را زیرسوال برده و گویی ماموریت دارند بین دولت و مردم فاصله ایجاد کنند ما در برابر آنها سکوت نخواهیم کرد مگر اینکه بیان و شیوه خود را اصلاح کنند.

به کسانی که با پلنگ‌صفتی توهین کرده و قصد دارند جامعه را متلاشی کند نباید میدان داد. درواقع سخنان روز گذشته ریاست محترم جمهور فصل‌الخطابی بود در این موضوع. اندیشه یک مبنایی دارد ولی تخریب مبنایی نداشته از روی هوی و هوس است و برخاسته از کینه‌های درونی و دراصل منافع شخصی و گروهی را دنبال می‌کند آن هم با روشی ناپسند. وقتی که چشم بر موفقیت‌ها بسته و آنها را نادیده می‌گیرند اصلا پسندیده نیست. شرایطی که به رئیس‌جمهور تحویل داده شده آشی است که همان آقایان پخته‌اند و مشکلاتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم مواردی است که آقایان باعث آن بوده‌اند و حال که دولت سعی بر برطرف‌کردن این مشکلات دارد به دنبال تخریب دولت و عملکرد آن هستند. افراد باید مرز خود را مشخص کرده و منتقدان، این بیانات را به خود نگیرند و مخربان باید بدانند که بیان خود را عوض کرده و سعی در اصلاح آن داشته باشند تا مورد بخشش مردم و دلسوزان دولت قرار بگیرند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
1
چرا عاقل كند كاري ......؟؟؟؟؟
نظر شما: