واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

آغاز دوباره درگیریها در طرابلس

گلوله باران و درگیری های شدیدی صبح دوشنبه در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس پس از حمله هوایی جنگنده های ناشناس علیه مواضع گروه ˈفجر لیبیˈ که نیروهای ˈانقلابیون مصراتهˈ شمار زیادی از آنها را تشکیل می دهد، از سر گرفته شد.
تدبیر24: احمد هدیه سخنگوی رسانه ای نیروهای سپر لیبیˈ پیشتر اعلام کرده بود که یک هواپیمای جنگی، صبح امروز دو راکت به سوی مواضع نیروهای فجر لیبی در طرابلس در نزدیکی شرکت ˈالنهرˈ و در جاده ارتباطی ˈوادی الربیعˈ و ˈقصر بن غشیرˈ در جنوب طرابلس شلیک کرد که شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.

حمله هوایی صبح امروز به دنبال گلوله باران توپخانه ای شدید نیروهای سپر لیبی به مقر نیروهای ˈزنتانˈ در جاده فرودگاه از جمله اردوگاه ˈنقلیهˈ که شاهد درگیری های شدید بود، آغاز شد.

ˈجوزیبه جریماˈ سفیر ایتالیا در لیبی شایعات امروز پایگاه های خبری درباره مشارکت نیروی هوایی این کشور در بمباران پایگاه موشکی در چند منطقه طرابلس را تکذیب کرد.

احمد هدیه سخنگوی رسانه ای نیروهای سپر لیبی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: بمباران امروز شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت که تاکنون آمار دقیق آن مشخص نشده است .

پایگاه خبری ˈبوابه الوسطˈ نیز اعلام کرد که جنگنده ای ناشناس در ساعات اولیه صبح امروز مواضع نظامی وابسته به نیروهای فجر در طرابلس پایتخت لیبی را که یگان های مسلح مصراته در نزدیکی شرکت النهر جاده ارتباطی وادی الربیع و قصر بن عشیر در جنوب طرابلس را بمباران کرد.

از زمان سقوط حکومت ˈمعمر قذافیˈ تاکنون، دولت ضعیف لیبی قادر به اعمال قدرت بر شبه نظامیان تا دندان مسلح نبوده است. این گروه ها در سرنگونی حکومت قذافی نقشی مهم ایفا کردند، اما اکنون از پذیرش دولت مرکزی و خلع سلاح سر باز می زنند و در این میان به حمایت های نیمه رسمی وزرا و سیاستمداران لیبیایی تکیه کرده اند.

در نتیجه افزایش خشونت ها و تشدید درگیری ها در لیبی، بسیاری از کشورها دیپلمات ها و اتباع خود را از این کشور خارج کرده اند.

منبع: خبرگزاری الشرق الاوسط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: