واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

کاهش 30درصدی آبیاری با فاضلاب

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه باید به ایجاد چرخه آب، خاک و سلول سالم کمک کنیم، گفت: باید به سمتی برویم که کشاورزان، کشاورزی ارگانیک را بیاموزند.
تدبیر24: دکتر معصومه ابتکار در رابطه با مشکلات استان چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت صحیح منابع آب یکی از عمده‌ترین مشکلات این استان است، چراکه این منطقه بسیار خشک است و در شرایطی که مصرف بالا رفته و پیش‌بینی‌های غیرواقع‌بینانه‌ای نسبت به منابع آب وجود داشته، طراحی‌هایی صورت گرفته بود که تاثیر قابل توجهی در وضعیت استان نداشت. امیدواریم این طرح‌ها مورد بازنگری قرار گیرد و حقابه مناسبی دریافت کنند.

ابتکار در ادامه تاکید کرد: ما با طرح‌های انتقال الوصول موافق نیستیم مگر اینکه ارزیابی زیست‌محیطی جدی انجام می‌شود.

رییس سازمان محیط زیست ادامه داد: در آخرین گزارشی که درخصوص انتقال آب در استان چهارمحال و بختیاری گرفته‌ام تقریبا مشکل برطرف شده است و حدود 30 درصد مزارع با فاضلاب آبیاری می‌شود و 60، 70 درصد براساس گزارش آبفا طرح تصفیه فاضلاب را پیش گرفتند. درخصوص بقیه مزارع نیز باید با کمک جهاد کشاورزی و افزایش اعتبار طرح‌ها مساله حل شود.

وی افزود: در این خصوص با شورای شهر به صورت جدی مساله را مطرح کردیم که بقایای کود و سم سر سفره‌های مردم ایران نرود. در همین رابطه در دفتر آب و خاک بعد از معاونت انسانی سازمان محیط زیست برنامه‌هایی را انجام می‌دهیم که سلامتی چرخه آب، خاک و سلول را تامین کند.

ابتکار با بیان اینکه فرآورده‌های غذایی باید به سمت ارگانیک شدن برود تا سالم به دست مصرف‌کنندگان برسد و مصرف‌کننده از بابت فلزات سنگین، بقایای سموم آلاینده پایدار، نیترات‌ها که در برخی از فراورده‌های غذایی وجود دارد، نگرانی نداشته باشند، ولی باید این موضوع مدیریت شود.

رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر آموزش کشاورزان گفت: باید کشاورز آموزش ببیند تا حدالامکان از سموم آلوده استفاده نکند و به سمتی برود که کودهای نیتراتی کمتری مصرف کنند تا منابع آبی و خاکی کمتر آلوده به نیترات شوند و یا به سمتی بروند که کشاورزی با روش ارگانیک انجام شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها خاک دچار آلودگی است، گفت: در نقاط جنوب تهران بنا به گزارش جهاد دانشگاهی در شورا، خاک سالمی وجود ندارد و باید به این موضوعات از مبدا توجه کنیم. برنامه نظارت و کنترل و پایش با جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف کود و سم و اصلاح الگوی کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

ابتکار در رابطه با موضوع جابه‌جایی مدیر اداره حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ ارتباطی بین این موضوع و انتقال آب وجود ندارد و این حرف‌ها که دلیل جابه‌جا شدن آقای یوسف‌پور مخالفت او با انتقال آب است، همه شایعه است، سیاست سازمان به هیچ عنوان عوض نمی‌شود و کماکان با انتقال آب بین حوزه‌ای مشکل داریم.

رییس سازمان محیط زیست تاکید کرد: هیچ یک از طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای به خصوص انتقال آب از سبزکوه به هیچ عنوان مورد تایید سازمان نیست و به صراحت اعلام می‌کنم که تغییر مدیریت تاثیری در سیاست ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: