واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

نصب تجهیزات فاز ١٩ پارس‌جنوبی

شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد:چهار بخش از تجهیزات عظیم پالایشگاه فاز ١٩ پارس جنوبی در مدت زمان کمتر از یک ماه توسط شرکت پتروپارس ایران نصب شد.
تدبیر24: هر کدام از این تجهیزات فوق سنگین دارای وزنی بیش از٤٢٠ تن، ارتفاع ٤٢ متر و قطر چهار متر است که وظیفه شیرین سازی گاز ترش ورودی به پالایشگاه را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، با نصب چهارمین و آخرین تجهیز فوق سنگین در پالایشگاه فاز ١٩ در کمتر از یک ماه، گام عملی مهمی در پیشرفت پروژه فاز ١٩ برداشته شد.

فاز ١٩ پارس جنوبی در میان پروژه هایی که از سوی وزارت نفت به عنوان پروژه های اولویت دوم پس از فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨مطرح هستند، دارای بیشترین پیشرفت است.

پروژه این فاز از جمله فازهای میدان گازی پارس جنوبی است که در ناحیه غربی این مخزن قرار گرفته، تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) بین پالایشگاه های فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی ها از تاسیسات دریایی دریافت و به محصولات مورد نظر تصفیه و تبدیل می شود.

طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خرداد سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکت های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

میدان گازی پارس جنوبی، یکی از بزرگترین منابع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در عمق حدود سه هزار متری زیر کف خلیج فارس و در ١٠٥ کیلومتری سواحل ایران قرار دارد و یکی از اصلی ترین منابع انرژی کشور به شمار می رود.

طرح های توسعه این میدان گازی در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست بهره برداری و اجراست.

تاکنون 10 فاز از24 فاز اجرا شده در این میدان بهره برداری شده و روازنه 300 میلیون متر مکعب گاز تولیدمی کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: