واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

آمریکایی‌ها موافق حمله به داعش

«جیم لوب» روزنامه نگار آمریکایی می گوید، با وجود انتقاد روزافزون آمریکایی ها از سیاست خارجی «باراک اوباما»، تصمیم هفته گذشته وی برای حمله به شبه نظامیان داعش در شمال عراق، دست کم تاکنون از حمایت نسبتا قوی مردم برخوردار است.
تدبیر24: «لوب» در مقاله ای در «لوبلاگ»، با استناد به نظرسنجی موسسه «پیو» و روزنامه «یو اس ای تودی» نوشت، بیش از نیمی (54 درصد) از پرسش شوندگان در این نظرسنجی با حمله به داعش در شمال عراق موافق بودند.

طبق این نظرسنجی که در پی گسترش دامنه حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در شمال عراق و ارسال تسلیحات و دیگر ملزومات به نیروهای ویژه عراقی تعلیم دیده آمریکا و پیشمرگه انجام شد، 31 درصد پرسش شوندگان با انجام این حملات مخالف بودند و 15 درصد نیز نظری نداشتند.

44 درصد پرسش شوندگان در این نظرسنجی معتقدند آمریکا در قبال توقف خشونت ها در عراق مسئول است و 41 درصد نیز گفتند که آمریکا هیچ مسوولیتی در این زمینه ندارد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی ماه ژوئن نشان می داد، 39 درصد پرسش شوندگان معتقد بودند آمریکا در قبال توقف خشونت ها در عراق مسوول است و 55 درصد با این امر مخالف بودند.

مطالعات و نظرسنجی های تفصیلی درباره رویکردهای سیاست خارجی آمریکا در دهه گذشته نشان می دهد که پرسش شوندگان آمریکا بیش از همه طرفدار حمله نظامی یکجانبه ای هستند که بتواند از قتل عام یا کشتارهای جمعی جلوگیری کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: