واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

20درصد بازارچای ایران در دست کنیا

وزیر امور خارجه و تجارت بین الملل جمهوری کنیا گفت: این کشور همچنان از حق مسلم ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای در جامعه جهانی حمایت می کند.
تدبیر24: امینه محمد شامگاه سه شنبه در اختتامیه ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا، افزود: در واقع قرار بود ششمین اجلاس همکاری های اقتصادی دو کشور در سال 2009 برگزار می شد اما به دلایل مختلف به تاخیر افتاد لذا تلاش داریم این اجلاس هر دو سال یکبار برپا شود تا این همکاری ها توسعه یابد.

وی اظهار داشت: بنابراین ما تاکید مجددی برای میزبانی هفتمین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و کنیا در سال 2016 در شهر نایروبی کنیا و قصد داریم کمیته فنی آن نیز در سال 2015 برای هدف گذاری دقیق و برنامه ریزی منسجم تشکیل شود.

وی ادامه داد: ششمین اجلاس کمیسیون مشترک فرصتی برای افزایش همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف خواهد بود.

به گفته امینه محمد، کنیا دارای نقاط قوت و ضعف است که می تواند نقاط قوت خود را در زمینه های مختلف در اختیار ایران قرار دهد و آمادگی همکاری دارد.

وی از عملیاتی نشدن تفاهم نامه های اجلاس های قبلی بین دو کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: تفاهم نامه همکاری ایران و کنیا در سال 1988 امضاء شد به طوری که ما دستاوردهای زیادی بدست آوردیم اما کافی نبود، البته این تفاهم نامه ها علامت بسیار خوبی است برای آنکه نشان دهد به دنبال تقویت روابط دو کشور هستیم اما باید به دنبال این باشیم که اثرات مثبت این تفاهم نامه ها را در زندگی مردم کشورهای خود ببینیم.

امینه محمد اظهار داشت: خوشبختانه طی دو روز گذشته اعضای دو کشور فرصت پیدا کردند دستاوردهای اجلاس پنجم را مرور کنند تا نتایج آن در ششمین اجلاس به کار گرفته شود چرا که وزارتخانه متبوع من و دولت کنیا اهمیت زیادی برای توسعه روابط با ایران قائل است و دستاوردهای شما را تحسین می کنیم.

وی گفت: متخصصان فنی دو کشور توانستند چالش هایی از جمله زیرساخت های بخش کشاورزی، جاده ها، مسکن و شهرسازی، آب ، آبیاری، فرهنگ، انرژی و بهداشت مورد بررسی قرار دهند و همکاران ما در نایروبی منتظرند در زمینه های مذکور در اولین فرصت با ایران همکاری داشته باشند.

وی درخصوص ظرفیت های بخش کشاورزی نیز گفت: بخش کشاورزی فرصت های خوبی را برای همکاری در اختیار ما می گذارد در حقیقت برای کنیا کشاورزی ستون فقرات اقتصادی است و مطمئنیم شما می توانید از تجربیات ما در این زمینه بهره مند شوید.

وی با بیان اینکه ما به دنبال انتقال تخصص، دسترسی به بازارهای دو کشور و توجه به پتانسیل های موجود هستیم، اضافه کرد: متخصص ترین نهاد کشاورزی قاره آفریقا متعلق به کنیا است و در زمینه های مختلف فعالیت داریم و شما را به همکاری و مشارکت دعوت می کنیم و مطمئن هستیم کشاورزی دو کشور ارتقا می یابد.

امینه محمد کشت فراسرزمینی ایران در کنیا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون اهدا و واگذاری بخشی از اراضی کنیا را برای کشت فراسرزمینی ایران مورد توجه قرار داده ایم و در اسرع وقت به این درخواست پاسخ خواهیم داد.

وی درباره حجم تجارت بین دو کشور نیز گفت: دو کشور توانسته اند روابط تجاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند البته موازنه تجارت کفه اش به نفع ایران سنگینی می کند اما در کل حجم تجارت دو کشور بالا نیست و در اجلاس ششم در نظرداریم حجم صادرات و واردات محصولات دو کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فاصله های بین ایران وکنیا با افزایش حجم سرمایه گذاری ها کم می شود، گفت: ما به دنبال افزایش حجم واردات از ایران و در مقابل توسعه صادرات و افزایش حضور در بازارهای ایران هستیم.

وی تصریح کرد: از سرمایه گذاران ایرانی دعوت می کنم تا بدون هیچ نگرانی در کنیا سرمایه گذاری کنند چراکه این کشور از امنیت خوبی برخوردار است، ضمن آنکه به دنبال این هستیم تا نتایج مذاکرات ما بر زندگی مردم دو کشور تاثیر مطلوبی بگذارد.

وی درباره میزان واردات چای از کنیا به ایران، گفت: صادرات چای در پنج سال گذشته به ایران افزایش یافته و کنیا 20 درصد بازار چای ایران را در اختیار دارد هرچند به دنبال آن است این میزان را تا دو برابر افزایش دهد.

وی همچنین خواستار برقراری پرواز مستقیم نایروبی به تهران شد و افزود: ایجاد این خط در گسترش همکاری ها میان دو کشور موثر خواهد بود لذا باید به دنبال رایزنی با سازمان های مربوطه باشیم تا این مهم تحقق یابد.

وی درباره همکاری ها میان دو کشور در بخش انرژی نیز گفت: ایران و کنیا از گذشته تفاهم نامه های همکاری درخصوص انرژی با یکدیگر داشته اند و مستحضر هستید که کنیا توانسته معدن نفت و گاز را کشف کند، هرچند ما به دنبال جذب متخصصان و سرمایه گذاران برای بهره برداری از این منابع هستیم لذا از سرمایه گذاران ایرانی دعوت می کنیم تا ما را در بهره برداری از این منابع همراهی کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: