واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

شهرک‌های صنعتی تصفیه‌خانه ندارند

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شهرک‌های صنعتی سهند و سامن ملایر فاقد تصفیه‌خانه بوده و پساب‌های آلوده خود را در محیط زیست تخلیه می‌کنند.
تدبیر24: با بیان این‌که این شهرک‌ها از اصلی‌ترین شهرک‌های موجود در سطح استان هستند که مشکل آلودگی پسابی دارند، اظهار کرد: طرح‌های مطالعاتی احداث تصفیه‌خانه در این دو شهرک مطالعه شده، اما اجرای آن از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی منوط به تامین اعتبار شده است.

وی ادامه داد: احداث هر تصفیه خانه تقریبا نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است و متاسفانه شرکت شهرک‌های صنعتی با مشکل اعتبارات عمرانی مواجه بوده و نیازمند تامین اعتبار از سوی دولت است.

وی با اشاره به این‌که شرکت شهرک‌های صنعتی درصدد احداث و راه‌اندازی تصفیه خانه در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، تصریح کرد: مکاتبات لازم در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی انجام شده و تحقق این مهم منوط به تامین اعتبار شده، هر چند امسال در شهرک‌ها تعدادی پروژه استارت خورده و شروع به کار کرده است.

دانش‌پژوهش در ادامه گفت: مشکلات و آلودگی زیست محیطی شهرک‌های صنعتی بوعلی همدان به علت عدم انجام عملیات پیش تصفیه‌ها در پساب خروجی و نبود اپراتور مجرب و با دقت در این سیستم به طور کامل رفع نشده است.

وی افزود: برخی واحدهای شهرک‌های صنعتی بوعلی فاضلاب‌ها را با آلودگی بیش از حد به تصفیه خانه شهرک تخلیه کرده و همین امر موجب می‌شود تصفیه خانه نتواند این حجم از آلودگی را پالایش کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، تصریح کرد: این واحدها باید عملیات پیش تصفیه را به روی پساب‌های خروجی انجام و تحویل تصفیه خانه شهرک دهند، اما این مهم از سوی برخی واحدها انجام نمی‌شود و راندمان تصفیه خانه را کاهش داده و مشکل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین نبود اپراتور مجرب و با دقت در تصفیه خانه برای راهبری این سیستم از دیگر مشکلات موجود است که این مهم در پاره‌ای از موارد به درستی انجام نمی‌شود. بنابراین مسائل موجود باعث شده در بعضی از مواقع پساب خروجی از شهرک مشکل و آلودگی زیست محیطی ایجاد کند.

به گفته دانش‌پژوهش، پارامترهای بیش از حد و شدت آلودگی توسط اداره کل حفاظ محیط زیست تعیین و به شرکت شهرک‌های صنعتی ابلاغ شده تا در جهت رفع آن اقدام کنند.

وی اعلام کرد: خوشبختانه محیط زیست با شرکت شهرک‌های صنعتی در تعامل است و در این راستا تمهیداتی انجام شده و مکاتبات لازم با واحدهای صنعتی صورت گرفته و واحدها ملزم به انجام پیش تصفیه فاضلاب در حد متعارف و سپس تحویل آن به تصفیه خانه شهرک شده‌اند و شهرک هم ملزم به پوشش تمام واحدها برای تصفیه پساب فاضلاب شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: