واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۲۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
انعکاس درگذشت غزل سرای ایرانی در جهان

نقش سیمین بهبهانی در مذاکرات ایران و آمریکا

سیمین بهبهانی غزل سرای ایرانی سه شنبه در 87سالگی درگذشت. وال استریت ژورنال درباره قریحه شعری این شاعر ایرانی و جایگاه اجتماعی وی و نفوذش بر مخاطبان نوشت: سیمین بهبهانی در سال 88 و زمانی که 82 سال داشت به علت فعالیت سیاسی ممنوع الخروج شد.
تدبیر24: درگذشت غزل سرای معاصر ایرانی سیمین بهبهانی در رسانه های  جهان منعکس شد. روزنامه گاردین بهبهانی را شیر زن  ایران لقب داد و سایت بلومبرگ هم به استفاده باراک اوباما از شعر بهبهانی در پیام نوروزی به ایرانیان اشاره کرد.

به گزارش پیام نو، سیمین بهبهانی غزل سرای ایرانی سه شنبه در ۸۷سالگی درگذشت. وال استریت  ژورنال درباره  قریحه شعری این شاعر ایرانی و جایگاه اجتماعی وی و نفوذش بر مخاطبان نوشت: سیمین بهبهانی در سال ۸۸ و  زمانی که ۸۲ سال داشت به علت فعالیت سیاسی ممنوع الخروج شد.

بی بی سی هم  نوشت: شاعر ایرانی سیمین بهبهانی یک شخصیت نمادین در ادبیات معاصر فارسی محسوب می شود. او از سوی جامعه ادبی کشور به شیر زن وگنجینه شعر فارسی معروف است. بهبهانی اولین شعر خود را در ۱۴ سالگی گفت و در شش دهه ۱۹ کتاب شعر منتشر کرد. بهبهانی به سرودن غزل هایی با مضامین اجتماعی و روزمره ایران می پرداخت و در سالهای ۱۳۷۸ و ۱۳۸۱ نامزد جایزه نوبل در ادبیات شد و جایزه سیمون دوبوار برای آزادی زنان در سال ۸۸ دریافت کرد. به گفته مترجم انگلیسی اشعار سیمین بهبهانی، این شاعر از قدرت کلمات آگاه بود و با استفاده از آن تاریخ متفاوتی از ایران را نوشت.

روزنامه گاردین  با تیتر شاعر ایرانی و فعال حقوق زنان درگذشت، خبر درگذشت بهبهانی را پوشش داد. گاردین نوشت: اشعار بهبهانی در سبک های مختلف و بیشتر بر چالش های موجود در ایران پس از انقلاب اسلامی تمرکز داشت. رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما بخشی از شعر او را در پیام تبریک نوروز خواند. اشعار بهبهانی در دولت احمدی نژاد مغضوب واقع شد و حتی در سال ۸۵ یک روزنامه به دلیل چاپ شعری از وی تعطیل شد.

سایت بلومبرگ نیز نوشت: سیمین بهبهانی شاعری که اوباما از وی نقل قول کرد در ۸۷ سالگی درگذشت. سیمین بهبهانی که شعرش در یکی از پیام های باراک اوباما با هدف بهبود روابط با جمهوری اسلامی نقل شد، پس از دو هفته وضعیت کما درگذشت. این سایت اشاره کرده که اوباما با هدف بهبود رابطه ایران و آمریکا از شعر بهبهانی استفاده کرد. بلومبرگ به مصادره شدن پاسپورت سیمین بهبهانی دولت محمود احمدی نژاد هم اشاره کرده است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
0
روحش شاد
نظر شما: