واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

مهاجرت 90هزار نفر از سودان جنوبی

ˈآنجلا لی روزیˈ مسوول ˈکمیساریای عالی پناهندگان سازمان مللˈ از مهاجرت 90 هزار تبعه سودان جنوبی به سودان از زمان شروع درگیریهای خشونت آمیز در آن کشور خبر داد.
تدبیر24: این مقام سازمان ملل دیروز (سه شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در ˈخارطومˈ پایتخت سودان گفت: مهاجران سودان جنوبی از مرزهای مشترک وارد ایالت ˈنیل سفیدˈ در سودان شدند.

وی ضعف همکاری جامعه بین المللی با کمیساریای سازمان ملل را در زمینه ارایه کمک های مالی برای حل مسایل پناهجویان به سودان، تقبیح و تاکید کرد که این کمیساریا از کل 113 میلیون دلار درخواستی، تنها 11 میلیون دلار دریافت کرده است.

لی روزی با اشاره به وجود 200 هزار پناهجو در اردوگاه های نیل و مشکلات روزافزون آنها، خواستار توافق هر چه سریعتر دولت سودان جنوبی با شورشیان شد.

خشونت و ناآرامی در سودان جنوبی از اواخر سال گذشته (2013 میلادی) با درگیری میان نظامیان وفادار به ˈسالوا کرمردیتˈ و نیروهای ˈریک ماچارˈ در ˈجوباˈ پایتخت سودان جنوبی آغاز شد و به سرعت در این کشور نفت خیز گسترش یافت.

نیروهای وفادار به کرمردیت از اعضای قبیله ˈدینکاˈ و نیروهای ماچار رهبر مخالفان از قبیله ˈنوئرˈ، 15دسامبر 2013 میلادی و پس از اتهام کرمردیت درباره تلاش ماچار برای کودتا در کشور، با یکدیگر درگیر شدند.

این نبرد بزودی به جنگ تمام عیار بین نیروهای دولتی و افراد جدا شده از ارتش تبدیل شد، جنگی که هزاران کشته و بیش از یک میلیون آواره برجای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ˈالشرق الاوسطˈ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: