واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
احمد خرم وزير اسبق راه و ترابري

اشتباهات اين روزهاي مخالفان دولت

برکناری وزیر علوم نه تنها از اعتبار او کم نکرد بلکه محبوبیت ایشان را نزد مردم و دانشگاهيان صدها برابر کرد و جای تاسف است که امروز به جای انگشت‌نما کردن متخلفین با قانونمداران . . .
تدبیر24: آنچه چهارشنبه گذشته در صحن علنی مجلس رخ داد را باید نتیجه رفتار تند و غيرمنصفانه عده‌ای از نمایندگان مجلس دانست. به واقع باید بیان داشت برخوردی که در رابطه با فرجی‌دانا صورت گرفت برخوردی برخاسته از نگاهی سياسي، احساسی و شعارگونه بود که مسلما هیچ منطقی آن را برنمی‌تابد. آنچه تاسف برانگیز است اینکه پس از استیضاح و رای عدم‌اعتماد به وزیر علوم گویی کاری بس سترگ انجام شده است. صحنه استیضاح وزیر علوم دولت تدبیر و امید یاد آور روز استیضاح خودم بود؛ در آن روز نیز همانند 28مرداد93 به‌رغم برکناری وزیر و حس پیروزمندانه‌ای که برخی نمایندگان داشتند اما این نمایندگان تندرو بودند که غائله را در نهایت واگذار کردند چراکه حرکات آنها از چشمان نکته‌سنج و ریزبین مردم نمی‌تواند مفری پیدا کند.

در این راستا باید بر یک نکته تاکید داشت و آن اینکه متاسفانه هرگاه نزدیک انتخابات می‌شویم عده‌ای با رفتارها و حرکات‌های کاملا سیاسی سعی در جذب افرادی دارند که در فضای اجتماعی با پای احساس حرکت می‌کنند. در حالی که در آستانه سال تحصیلی قرار داریم برخورد برخی نمایندگان جای بسی تعجب دارد و از آنجاکه دکتر فرجی‌دانا در میان دانشگاهیان از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار بود این برخورد علامت‌های سوال بسیاری را در ذهن آنان به وجود آورد و همین مسئله منجر به ایجاد فاصله‌ای بیشتر از گذشته میان برخی دانشگاهیان با جایگاه نمایندگان شد که می‌تواند آبستن لطمه‌های بیشتر به خانه ملت باشد. نکته‌ای که هیچ گاه نباید از نظرها دور بماند آن است که دکتر فرجی‌دانا در روز استیضاح دستانی پر داشت که اگر لب از لب باز می‌کرد می‌توانست برای همیشه عده‌ای را از صحنه به حاشیه براند اما ایشان در برابر بی‌اخلاقی و بداخلاقی عده‌ای نجابت به خرج داد و با منطق، عقل و منشی پسندیده و از موضعی دلسوزانه برای ملت و مملکت با آنان برخورد کرد.

تندروی برخی نمایندگان بخصوص برخی از نمايندگان تندرو همانند رفتاری بود که در جلسه استیضاح بنده از خود بروز دادند که امروز به خوبی آن را به یاد دارم. به یاد می‌آورم دوازدهم مهر ماه سال83 وقتی در صحن علنی مجلس حضور پیدا کردم 50 تهمت از سوی همین نمایندگان تندرو که فرجی‌دانا را از وزارت برکنار کردند به بنده نسبت داده شد؛ تهمت‌هایی که پس از فرستادن برای بررسی، قوه قضائیه به این نتیجه رسید که هیچ گونه تخلفی صورت نپذیرفته و حتی با نمایندگانی از جمله نادران و کوچک‌زاده تماس گرفته شد تا مدرک ارائه دهند اما آنها هیچ مدرکی نداشتند. چهارشنبه نیز دوباره تاریخ تکرار شد و آنچه 10سال پیش در مجلس رخ داد بار دیگر توسط همان نمایندگان به نمایش گذاشته شد و با قاطعیت می‌گویم هیچ یک از اتهامات وارد شده به فرجی‌دانا محلی از اعراب ندارد و محكمه‌پسند نيست لذا از این رو که وزیر علوم کوچکترین تخلفی از قانون نداشته تنها یک مسئله باقی می‌ماند و آن استیضاح با رنگ و بوی سیاست و سیاسی کاری است که به مشام می‌رسد، و متاسفانه باید گفت این استیضاح با چنین رویکردی اولین بار نبوده و آخرین بار نیز نخواهد بود.

آنچه مسلم است اینکه این رفتارها نه تنها کمکی برای آنها نخواهد بود بلکه هر روز موقعیت خود را در بدنه اجتماعی از دست خواهند داد و این عملکرد یقینا به روند اعتماد به آنها لطمه خواهد زد.

آنچه دکتر حسن روحانی بیان کرد یعنی ادامه داشتن راه فرجی‌دانا و مسیر دولت حتی با حذف یک نفر، نشان از این دارد که دولت در انتخاب مسیر مصمم است و می‌خواهد با اقتداری بیشتر به پیش رود. درواقع هرچند کنار گذاشتن اندیشمندی بااخلاق همچون فرجی‌دانا منجر به تیرگی روابط دولت و مجلس می‌شود اما قطعا نمی‌تواند مانع رسیدن دولت به اهداف خود شود. باید گفت فرجی‌دانا از موضع مظلومیت در برابر بداخلاقی ها ایستاد. برکناری وزیر علوم نه تنها از اعتبار او کم نکرد بلکه محبوبیت ایشان را نزد مردم و دانشگاهيان صدها برابر کرد و جای تاسف است که امروز به جای انگشت‌نما کردن متخلفین با قانونمداران چنین برخوردهایی صورت می‌گیرد. در این راستا باید اذعان داشت اصولگرایان اگر محق هستند باید امروز از فرجی‌دانا به دلیل برخورد با بورسیه‌ها و تخلفات تشکر می‌کردند نه اینکه با استيضاح كردن، وی را از ادامه راهش بازمی‌داشتند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: