واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

خط و نشان وزیر ورزش و جوانان

نشست خبری وزیر ورزش و جوانان در حالی در هفته دولت برگزار شد که عمده مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون وضعیت ورزش و پاسخ به سوالات ورزشی نویسان گذشت و گودرزی ترجیح داد تنها به بیان چالش‌ها و دغدغه‌های بدیهی حوزه جوانان بپردازد.
تدبیر24: محمود گودرزی با بیان این که وزارت ورزش نمی‌تواند وام ازدواج و وام مسکن بدهد، گفت: تنها وزارت ورزش می‌تواند در چنین وضعیتی با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه رایزنی کند. در حقیقت موضوعاتی مانند تسهیل ازدواج، پرداخت وام و ... وظیفه تمامی دستگاه‌های حاکمیتی است و وزارت ورزش و جوانان پیگیری آن را بر عهده دارد.

بخشی از مشکل وام ازدواج جوانان حل شد
وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه پرداخت وام، بانک‌ها موظف به پرداخت این وام هستند و وزارت ورزش و جوانان تنها می‌تواند تقاضای تسهیل این کار را انجام دهد که البته با پیگیری‌های انجام شده بخشی از مشکل وام جوانان حل شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که وظیفه ما آمادگی‌ دستگاه‌ها در خصوص جوانان است، اظهار کرد: شورای راهبردی جوانان و نیز ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور معاونان وزارتخانه‌ها انجام شده است و بدیهی است که چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد.

چالشهای پیش روی جوانان
گودرزی آسیب‌های موجود در ازدواج و تاخیر در آن، وابستگی جوانان به خانواده، آموزش‌های فرهنگی در جوانان، افزایش نرخ بیکاری و ... را از چالش‌ها و آسیب‌های موجود در حوزه جوانان دانست.

گودرزی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری گفت: البته این موضوع به وضعیت کلان اقتصادی مربوط می‌شود که در صورت حل این موضوعات بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری نیز تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

گودرزی با اشاره به نامتناسب بودن شیوه‌های گذران اوقات فراغت در جوانان گفت: ظهور آسیب‌های نوپدید در حوزه خانواده و فضای مجازی نیز از دیگر مسائلی است که ممکن است گاهی اوقات دیر متوجه آن شده یا حتی توان مقابله با آن را نداشتیم.

اضمحلال سمن‌ها در دولت احمدی‌نژاد
گودرزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شمار زیادی از سازمان‌های مردم نهاد (سمن) در دولت سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: متاسفانه در دولت نهم و دهم سمن‌ها به سمت اضمحلال رفته و به فراموشی سپرده شدند و حتی به این سمن‌ها به عنوان تهدید نگاه شد در حالی که در دولت یازدهم این دیدگاه وجود ندارد و ما معتقدیم باید سمن‌ها در حوزه جوانان را تقویت کنیم.

به گفته وزیر ورزش و جوانان هر چه سمن‌ها ارتقاء پیدا کنند مشکلات جوانان نیز بیشتر حل می‌شود.

روشن نبودن جایگاه جوانان در تصمیم‌گیری‌های کلان
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص جایگاه جوانان در تصمیم‌گیری‌های کلان، از روشن نبودن نقش و جایگاه جوانان در این تصمیم‌گیری‌ها انتقاد کرد و افزود:‌ متاسفانه در این حوزه تنها شعار داده شده در حالی که جوانان اهمیت زیادی برای ما دارند.

گودرزی اضافه کرد: برخی مسائل مطرح شده درباره جایگاه جوانان نیز از سوی آنان باورپذیر نبوده که ما با مطرح کردن موضوع پارلمان جوانان به دنبال تقویت این موضوع هستیم.

وی در خصوص هویت دینی و فرهنگی جوانان و ضرورت توجه به آن نیز گفت: نهادهای مختلف به ویژه رسانه‌های دیداری و شنیداری در این خصوص می‌تواند موثر بوده و کمک فراوانی بکنند.

دلیل خاصی برای عدم تشکیل شورای عالی جوانان وجود نداشت
گودرزی با پیش‌بینی تشکیل دو شورای عالی جوانان و شورای عالی ورزش خاطرنشان کرد: در حقیقت هیچ دلیل خاصی برای عدم تشکیل شورای عالی جوانان وجود نداشت و من از دکتر گلزاری خواسته‌ام که این شورا را تشکیل دهم و اخیرا نیز دفتر معاون اول رییس جمهور اعلام کرده‌اند که برای تشکیل این شورا آمادگی دارد اما با توجه به عضویت 18 وزیر در این شورا هماهنگی مقداری زمان‌بر است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که عدم تشکیل شورای عالی جوانان در سایه مباحثی مربوط به عدم تشکیل شورای عالی ورزش قرار داشت، افزود: این مشکلات در خصوص شورای عالی ورزش حل شده و امیدواریم شورای عالی جوانان نیز به زودی تشکیل شود.

خط و نشان وزیر برای عضو شورای شهر
گودرزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حضور همزمان حسین رضازاده در شورای شهر و فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ترجیح ما بر این است که آقای رضازاده به فدراسیون بیایند و ایشان نیز قول دادند که این کار را خواهند کرد اما همانطور که ما به ایشان قول داده‌ایم اگر بخواهند در شورای شهر بمانند باید از فدراسیون بروند.

گودرزی درباره تحقیقات و اقدامات انجام شده در حوزه جوانان نیز اظهار کرد: در این حوزه اقدامات مختلفی در حال انجام شدن است به عنوان مثال ما در یک حوزه درباره بالا بودن آمار خودکشی تحقیقاتی را انجام داده و افرادی را مسوول رسیدگی به آن کرده‌ایم.

سرنوشت مسکن جوانان به مسکن مهر منتهی نشود
گودرزی اضافه کرد: در حوزه راه‌اندازی مراکز مشاوره، تعیین صلاحیت سمن‌ها و ... اقداماتی انجام شده و مشکلاتی نیز در حوزه روانشناسی وجود داشت که خوشبختانه این موضوعات تا حد زیادی مرتفع شده است. بخش مسکن جوانان نیز از موضوعات دیگری است و همانطور که گفتم پیگیر آن هستیم اما نباید سرنوشت مسکن جوانان به مسکن مهر منتهی شود.

وی یکی دیگر از مباحث مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان را معضلات و مشکلات اجتماعی آنان به ویژه مشکل خشم و نزاع دانست و گفت: در این خصوص نیز کارگاه‌هایی برای کنترل خشم در کشور ایجاد شده است.

آخرین خبرها از تفکیک ورزش از جوانان
به گزارش ایسنا، گودرزی درباره تفکیک وزارت ورزش و جوانان به دو بخش ورزش و سازمان ملی جوانان گفت: این موضوع در حال مطالعه و بررسی است و در صورتی که تیم کارشناسی به این نتیجه برسد که باید حوزه جوانان از ورزش جدا شود این موضوع به شکل لایحه‌ای تقدیم مجلس خواهد شد، البته باید نظرات نمایندگان مجلس در این حوزه نیز شنیده شود.

نتایج تحقیقاتی مرکز پژوهش‌های مجلس قابل استناد نیست
به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان به نتایج تحقیقاتی که چندی پیش از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شد، واکنش نشان داد و گفت: این نتایج قابل استناد نیستند.

وی با بیان اینکه مسائل اینچنینی یک روزه نیست که بخواهیم یک روزه نیز به آن پاسخ بدهیم، گفت: چنین مسائلی در یک فرآیند زمانی اتفاق می‌افتد اما به طور کلی "تغییر سبک زندگی" یکی از دغدغه‌های ماست.

گودرزی با بیان اینکه برخی از گزارش‌های این حوزه ممکن است مستند نباشد، گفت: نمی‌توان به مواردی از آن استناد کرد و من براین باورم که جوانان ما جزو پاک‌ترین جوانان هستند البته یکسری مسائل و مشکلات نیز وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص راهکارهای وزارتخانه تحت امر ادامه داد: تقویت هویت دینی و ملی جوانان از جمله مسائلی است که ورزش صرفنظر از حوزه جوانان می‌تواند کمک زیادی به آن کرده و باعث تقویت آن شود.

وی با بیان اینکه ورزش تاثیر زیادی در تقویت و هویت دینی و ملی جوانان دارد، گفت: در قومیت‌ها رویدادهای ورزشی منجر به انسجام می‌شود و البته در مواردی نیز باعث انفکاف می‌شود که البته این موارد بسیار کم است.

گودرزی با بیان اینکه دولت مقتدر بسیاری از مشکلات و معضلات را می‌تواند حل کند، گفت: اما شما توجه کنید در سال‌های گذشته مقدار اعتماد به دولت چقدر بوده و دولت چطور عمل کرده است. خوشبختانه ما در دولت یازدهم به دنبال این هستیم که با عقل و استدلال با مسائل روبه‌رو شویم و این موضوع گفتمان برتر در سیاست‌های ما خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: