واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

ترقی: دولت توانسته از افراط و تفریط جلوگیری کند

در این یکسال دولت توانسته از افراط و تفریط جلوگیری کند؛ تا بتواند فضای همکاری و همدلی را در کشور تقویت کند.
تدبیر24: حمیدرضا ترقی در هفته دولت به «آفتاب» درباره عملکرد دولت در یکسال اخیر گفت: دولت یازدهم در طی مدت فعالیت خود با چند چالش جدی روبرو بود. این چالش ها هم داخلی بود و هم چالش خارجی. اولین چالش دولت پرونده هسته ای بود که در حوزه بین المللی 70 درصد انرژی دولت را به خود اختصاص داده است. اما  با تمام مشکلاتی که در این حوزه وجود داشته دولت خوب عملکرده است. البته بسیاری از مشکلات داخلی هم به این مورد گره زده شد؛ یعنی راهکار خیلی از مشکلات داخلی مثل اقتصاد به حل مسئله هسته ای گره زده شد.

ترقی درباره در چالش اقتصادی افزود:  یکی از مهمترین چالش های دولت مسئله تحریم اقتصادی ایران، تورم، رکود و مختل شدن شرایط تولید بود. اما در این یکسال دولت توانسته به نسبت جلوی تورم را بگیرد. البته شاید گرانی وجود داشته باشد اما تورم در حال کنترل است.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی کشور بر اساس بودجه سال 92 با یک متمم و یک برنامه «بسته اقتصادی خروج از رکود غیر تورمی» خواسته جلو ی این مسشکلات را بگیرد؛گفت: البته هنوز چالش هایی را در حوزه تولید وجود دارد و حتی  واحدهایی در حال شکستگی هستند. خیلی از کارگاه و واحد ها و بنگاه های تولیدی را داریم که شرایط خوبی ندارند. واقعا در این مدت تیم اقتصادی و سیاسی دولت تمام انرژی خود را برای حل مسائل هسته ای و رفع تحریم ها گذاشته اندو در این راه با مشکلات زیادی و کارشکنی غرب روبرو بودند.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در داخل کشور مسئله هدفمندی یارانه ها برای اقتصاد مشکلاتی را بوجود آورده بود. دولت مجبور بود آن سیاست را ادامه بدهد و در بعضی مواقع با متمم و برنامه های دیگری برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها کار کرده که البته با مشکلاتی هم روبرو بود. اما دولت توانسته از التهاب بازار جلوگیری کرده است اما در بعضی موارد ما نیارز باه کار بیشتر داریم.
ترقی افزود : دولت در مسئله درمان با طرح سلامت خیلی خوب کار کرده است و امیدواریم که ادامه این روند که نیاز به بودجه زیر ساختی دارد ادامه پیدا کند. در بعد رفاه عمومی اقدام دولت خیلی خوب بوده . علاوه بر بیمه سلامت، کنترل معضلات دارویی گام مثبتی برداشته شده است.

ترقی در ادامه گفتگو به سایت آفتاب گفت: من فکر می کنم دولت در حوزه در سیاست داخلی ضمن حفظ آرامش و جلوگیری از التهابات توانسته تعامل و تعادل را به کشور برگرداند. تا احزاب بتوانند با دولت تعامل داشته و فعالیت کنند.

وی افزود: دولت در زمینه اجرای قانون خوب عمل کرده است. فضای تعامل و همدلی در کشور حاکم است. دولت در جهت امنیت توانسته جلوی افرازط و تفریط را بگیرد. الان امنیت در کشور برقرار است. اگرچه منطقه دچار مشکلاتی است اما نیروهای اطلاعاتی خوب کار می کنند.

ترقی گفت: در شروع به کار دولت برای بعضی از سفارتخانه ها مشکلاتی پیش آمد ولی دولت توانست جلوی ان را بگیرد. من فکر می کنم که در این یکسال کارنامه دولت خیلی خوب بوده. دولت باید در همه زمینه ها بیشتر کار کند چه در حوزه سیاست داخلی و خارجی و چه در حوزه علم و اقتصاد و فرهنگ. در همه زمینه ها ملاک رهنمودهای رهبری است که امسال بر علم و اقتصاد و فرهنگ خیلی تاکید داشتند تا آن مشکلات و دغدغه های علما و اهل فن حل شود.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24 ترقی دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: