واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

70سالن جدید به سینماها اضافه میشود

رییس سازمان سینمایی کشور، از مراحل درحال ساخت 70سالن جدید سینمایی در شهرستانهای کشور وبهره برداری از این سالن ها تا یک سال آینده خبر داد.
تدبیر24: حجت اله ایوبی ˈ عصریکشنبه در حاشیه دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدوئی یاس در آمل گفت: هم اکنون 318 سالن سینمایی در کشور وجود دارد که این شمار بسیار کم است.

وی افزود: متاسفانه زیرساختهای سینمایی در کشور در وضعیت بدی قرار دارد و به همین خاطر توجه به ساخت سالن های جدید سینمایی در کشور وحمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش زیرساخت های هنر هفتم مورد تاکید جدی است.

رییس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: ایجاد سالن های کوچک سینما می تواند اقتصاد را در سینما زنده کند و امیدواریم استان مازندران با کمک بخش خصوصی الگویی برای دیگر استان ها شود.

ایوبی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای پرجمعیت درمازندران از داشتن حتی یک سالن سینمایی محروم هستند، از سرمایه گذاران وسازندگان مجتمع های تجاری بخش خصوصی تقاضا کرد در کمک به ایجاد سالن های نمایش وسینما در مجتمع های خود به زیرساختهای فرهنگی شهرستانهای استان کمک کنند.

وی اضافه کرد: وضعیت فعلی کمبود، محرومیت و نبود فضاهای سینمایی در شهرستانهای مازندران در شان این استان با سابقه کهن تاریخی و گردشگری نیست.

رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به این که هنرمندان ونسل جدید سینمایی کشور می توانند خلاء مخاطب در سالن های سینمایی را با تولیدات با محتوا و فاخر تکمیل کنند، ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری از تهران به شهرستانهای کشور یکی از اقدام های مهم سازمان سینمایی درجهت ایجاد انگیزه وتوانمندترشدن هنرمندان بومی در کنار هنرمندان ملی و بین المللی است.

ایوبی یادآورشد: اکنون در فضای فرهنگ و هنر کشور اتفاق خوبی افتاده و مهم ترین آن از بین رفتن فاصله بین دولت و نخبگان و اهالی هنر است و باید از این فرصت به وجود آمده برای اعتلای سینمای کشور تلاش کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: