واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

20هزار بیمار مبتلا به تالاسمی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وجود 20 هزار نفر مبتلا به تالاسمی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود مبتلایان به بیماری هموفیلی و بیماران سرطانی، مبالغ هنگفتی برای درمان این بیماری ها، در کشور هزینه می شود.
تدبیر24: روز دوشنبه به نقل از سخنان «سیدحسن هاشمی» در جمع رییس و اعضای هیات مدیره مجمع انجمن های علمی گروه های پزشکی کشور افزود: می توان با پیشگیری، از ابتلا به بسیاری از این بیماری ها جلوگیری کنیم که در این خصوص انجمن های پزشکی و علمی می توانند وزارت بهداشت را یاری کنند.

هاشمی با تاکید بر اهمیت پیشگیری بر درمان و ضرورت ارتقای سلامت آحاد جامعه و پیشگیری از بروز بیماری ها گفت: انجمن های علمی و پزشکی کشور می تواند در حوزه بهداشت و پیشگیری بسیار کمک کننده باشد.

وی همچنین بر نقش نظارتی انجمن های علمی و پزشکی به ویژه در آزمایشگاه ها و داروخانه ها اشاره کرد و گفت: انجمن ها می توانند در تدوین دستورالعمل های درمان و نظارت بر آنها و همچنین در تدوین آیین نامه ها و قوانین مرتبط با وزارت بهداشت و نیز قانون برنامه ششم توسعه نقش آفرینی کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: انجمن های علمی و پزشکی می توانند سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را مبنا قرار دهند و حمایت از حقوق مردم را مطالبه کنند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به وجود 175 انجمن علمی و پزشکی در کشور بر ضرورت تجمیع و ادغام برخی از انجمن ها اشاره کرد و گفت: در حوزه چشم پزشکی 14 رشته تخصصی وجود دارد که همه آنها تحت پوشش یک انجمن فعالیت می کنند و بهتر است سایر رشته های پزشکی مشابه نیز به همین منوال عمل کنند.

هاشمی از انجمن های علمی و پزشکی کشور خواست تا جلسات خود را به صورت ماهانه و با حضور معاونین وزارت بهداشت برگزار نمایند و در این جلسات چگونگی حمایت های عملی خود را از حوزه سلامت کشور تبیین نمایند.

بنابر این گزارش نشست هیات مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی کشور به ریاست دکتر فاضل و دبیری دکتر نوبخت پیش از ظهر امروز در دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در این نشست هر یک از اعضا ضمن حمایت و اعلام آمادگی برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت به تبیین دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف نظام سلامت پرداختند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: