واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۳۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴

کلید استانداری ها به دست چه کسانی است؟

بعد از گذشت چهل روز از تحلیف حسن روحانی تکلیف استانداری ها به عنوان مهمترین و سیاسی ترین ارگان کشور هنوز مشخص نشده،رحمانی فضلی با وجود تجربه بالایش ...

تدبیر24: بعد از گذشت چهل روز از تحلیف حسن روحانی تکلیف استانداری ها به عنوان مهمترین و سیاسی ترین ارگان کشور هنوز مشخص نشده،رحمانی فضلی با وجود تجربه بالایش در مراکز مدیریتی گوناگون تاکنون استاندارها را معرفی نکرده است. این برای اصحاب سیاست دور از ذهن نیست. چرا که انتخاب استانداری ها به صورت درست و متناسب با مردم و فرهنگ هر منطقه نیاز به زمان و افراد زیادی دارد. برای دستیابی به این مهم با وجود مشغله فراوان رئیس جمهور گویی لازم است با حضور ایشان انتخاب هایی کار آمد تر را در استانداری ها شاهد باشیم.

نگرانی‌هایی در بین ناظران سیاسی در خصوص این وزارتخانه به وجود آمده است هرچند که وزارت کشور با حضور رحمانی فضلی روند مثبت و رو به رشدی را نسبت به گذشته طی می‌کند اما هنوز مسائل و مشکلات زیادی در ساختمان میدان فاطمی تهران وجود دارد و تاکنون نتوانسته انتظار جامعه رای دهنده به دولت روحانی را برآورده کند.

همچنین با شروع به کار شوراهای جدید انتظار می‌رفت که روند انتصاب استانداران سرعت بیشتری بگیرد. طبق قانون، شهرداران شهرهای بزرگ پس از انتخاب توسط شوراهای شهر بایستی حکم خود را از استانداران بگیرند و با این شرایط به نظر می‌رسد که بسیاری از شهرداران جدید باید حکم خود را از استانداران دولت احمدی‌نژاد اخذ کنند که این امری غیر منطقی ست!
در همین خصوص حسین طلا سخنگوی نمایندگان تهران در جلسه ای با وزیر کشور از بازگشت تدبیر و امید به این وزارت خانه بشارت داد.

شرح جلسه از زبان حسین طلا: در جلسه با وزیر کشور مشکلاتی که در حوزه وزارت کشور قابل حل و بررسی است مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به مسئله امنیت، عمران و برنامه‌ریزی اشاره کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: همچنین در این جلسه در خصوص استانداری‌ها و مدیریتی که این دستگاه می‌تواند انجام دهد و همچنین کمک‌های مجلس به وزارت کشور مباحثی مطرح شد.

وی اظهار داشت: بررسی مشکلات تهران و شهرستان‌های استان از جمله مسائل دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت چرا که باوجود تمام اقدامات انجام شده هنوز برخی مشکلات وجود دارد که باید بررسی و حل شود.

طلا افزود: بررسی شاخص‌های استاندار یکی از مباحث مهمی بود که در جلسه امشب مطرح شد؛ البته تمام نمایندگان بر این موضوع واقفند که انتخاب استاندار از اختیارات وزیر است ولی در عین حال بر ولایی‌بودن، پاک بودن، با تجربه بودن و نگاه جامع داشتن و همچنین شناخت استان تهران برای انتخاب استاندار جدید تأکید کردند.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا نمایندگان روی افراد یا شخص خاصی نظر داشتند، گفت: اسامی برخی افراد برای نزدیک کردن نگاه‌ها به شاخص‌های مورد نظر مطرح شد ولی ما به دنبال مصادیق خاصی نبودیم.

 

 

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
اردلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
1
1
مر... با مرتضوی چه کارته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
1
بسازید استاندار توانا و نابود آنکسان که بودند .همه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
1
با سلام تو را به خدا به خون شهدا احدي از نمايندگان مجلس را بعنوان استاندار معرفي نكنيد و الا بايد در منجلاب فسادهاي مال حق مردم استانها را جستجو كنيد چرا كه اين كشور هر بدبختي كه دارد از نمايندگان بي عرضه و فاقد صلاحيت دارد
نظر شما: