واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱

کودک‌آزاری معضلی پنهان در جامعه

یک فعال اجتماعی گفت: کودک‌آزاری عاطفی یا روانی، معضلی پنهان در جامعه است.
تدبیر24: نازخند صبحی با بیان این مطلب، افزود: کودک‌آزاری عاطفی یا روانی به دلیل پنهان بودن، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این در حالی است که کودک‌آزاری جسمی نمود بیشتری داشته و شایع‌تر به نظر می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه کودکان آزاردیده در همه جنبه‌های رشد جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی با مشکلات و نارسایی‌های زیادی روبه‌رو هستند، تصریح‌کرد: کودکانی که مورد بی‌مهری عاطفی قرار می‌گیرند، به طور حتم گوشه‌گیر و منزوی می‌شوند و با هم‌سن و سالان خود ارتباط برقرار نمی‌کنند یا برعکس، پرخاشگر و کج‌خلق می‌شوند و ضعف تحصیلی یا ناتوانی در انجام تکالیف به آن‌ها دست داده و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.

صبحی با تأکید بر اینکه والدین آسیب‌رسان یا کودک‌آزار، خود در دوران کودکی آسیب دیده‌اند، اظهارکرد: معتقدیم در برخی از قوانین مربوط به کودک‌آزاری باید تغییراتی اعمال شود، تا به اقتضای زمان، دست قاضی برای صدور حکم بسته نباشد، چرا که بسته بودن دست قاضی برای صدور حکم در این زمینه، دست والدین را برای کودک‌آزاری باز خواهد گذاشت.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه هرچند ماده 1179 قانون مدنی به والدین حق تنبیه کودک را می‌دهد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تأکید قانون بر این است که والدین نمی‌توانند فرزند خود را خارج از تأدیب تنبیه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: