واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
محمد صادق خرازی سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد

آینده ای برای سوریه

اسرائیل در پی جنگ و کاهش قدرت مرکزی دمشق و نابودی امکانات بازدارنده و ماشین نظامی سوریه است به همین جهت عربستان و اسرائیل و ترکیه . . .

تدبیر24 : تحولات جدی درحال شکل‌گیری است و واکنش‌ها در آینده مبتنی بر همین تحولات پیش خواهد رفت. روسیه و پوتین پیشنهاد همکاری برای شفاف‌سازی سلاح‌های غیرمتعارف سوریه داده‌اند، جان کری و باراک اوباما هم استقبال کرده‌اند و اوایل صبح دیروز اوباما مجلس نمایندگان به گزینه‌ای غیر از جنگ می‌اندیشند این در حالی است که مقام رسمی اسرائیل مدعی است سوریه چاره و گزینه‌ای غیر از جنگ ندارد توافق جدی و تفاهم این است که آمریکا به سوریه حمله نکند و سوریه امکانات شیمیایی خود را تحت نظارت بین‌المللی در بیاورد.

سناریوی دیگری این است که این مواد را در خود سوریه امحا کنند. اسرائیل در پی جنگ و کاهش قدرت مرکزی دمشق و نابودی امکانات بازدارنده و ماشین نظامی سوریه است به همین جهت عربستان و اسرائیل و ترکیه درهمکاری نانوشته و مشترک آن هم چیزی به جز نابودی دولت سوریه و تجزیه سوریه نمی‌نگرند. اگر عمیق و با برداشتی تاریخی به نظریه شکل‌گیری جدید خاورمیانه بنگریم درمی‌یابیم هدف این است که سوریه دیگر آن سوریه مقتدر نباشد و از سه کشور سنی در جنوب و مرکز و علوی در شمال غربی تا میانه سوریه و شمال شرقی در تداوم کشور کردی تعریف شود، در نهایت اسرائیل برنده این آشوب بین‌‌المللی است آنها در پی کاهش قدرت بازدارندگی سوریه و حزب ا... و در نهایت ایران هستند در صورتی اگر سوریه با تفاهمی بین‌المللی در نشست ژنو 2 شرکت کند با فرسایش قدرت سوریه و تجزیه سوریه بصورت تدریجی مواجه خواهیم شد. ایران، روسیه، سوریه و دبیرکل معتقدند اگر سوریه دارای تجهیزات غیرمتعارف است این امکانات با تعامل و شفاف‌سازی بین‌المللی کنترل شود. بشار اسد خیلی جدی به برخی از دوستان گفته است که ما درزمین پیشرفت کردیم و پیشرفت خواهیم کرد و همه امکانات و پیشرفت‌های ما راهبردی واستراتژیک است.

معارضان تند و رادیکال همان‌هایی که تحت‌الحمایه بندر بن سلطان هستند، به شهر مسیحی معلولا که یکی از کهن‌ترین شهرهای تاریخی جهان است وهنوز مردم در این شهر به زبان آرامی که زبان دوره حضرت عیسی مسیح(ع) صحبت می‌کنند حمله وحشیانه کرده و برخی از کلیسا‌ها را آتش زدند برخی از کشیش‌ها را زنده زنده سوزانده‌اند. سوریه و بحران منطقه آن چشم اسفندیار تحولات آینده منطقه و جهان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
والد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
این مرد واقعا خیرخواه همه است توی خوزستان همه عرب زبان ها دوستش دارند
نظر شما: