تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۳۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
سایت اصولگرای مشرق در مطلبی مدعی شد

بی ظرافتی در تنظیم پیام ظریف

اگر چه ذات تبریک روش هشانا برای صهیونیست‌ها چیز جدیدی نیست؛ و طبق معمول همه ساله، نمایندگان عالیرتبه سیاسی خارجی در مقر ریاست جمهوری در اورشلیم
تدبیر24 : امسال یهودیان سراسر جهان، نخستین روز از ماه عبری تیشری را که بنا بر آنچه در تورات ذکر گردیده و در زبان عبری روش هشانا (ראש השנה -Rosh Hashana) بیان شده؛ را جشن می گیرند که وضعیت آماده باش در اسراییل و احساس عدم امنیت در میان غاصیان یهودی بیش از پیش خود نمایی می‌کند.


 
در این میان اگر چه نتانیاهو تخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی خطاب به ساکنان سرزمین‌های اشغالی به آنها اطمینان خاطر امنیتی داد؛ اما عدم اعتماد یهودی‌ها به سخنان سیاستمداران و نگرانی زاید الوصف صهیونیست‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی موجب شده تا بسیاری از آنها حلول سال 5774 عبری را نه در اراضی اشغالی، بلکه در میان اقوام یهودی خود در کشورهای دیگر سپری نمایند.
 

نخست وزیر اسرائیل: مردم نگران نباشند، اسرائیل امن است

به عبارتی دیگر امسال اگرچه صهیونیست‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی و بطور کل تمامی یهودیان جهان، در هر نقطه‌ای که هستند حلول سال نو عبری را جشن می گیرند و با شادمانی و سرور همانند سال‌های گذشته از روش هشانا استقبال نموده و با گرد آمدن به دور هم، مراسم عید را با شادمانی و سنت ویژه ای برگزار می‌سازند و میوه های فصل را برکت می دهند و سیب و عسل می خورند و آرزو می‌کنند که در سال نو، کام یهودیان در هر کجا از جهان که هستند، همیشه شیرین و قلبشان شاد باشد؛ اما آتش افروزی ایشان در منطقه و بویژه در سوریه موجب شده تا ضرورت آماده باش نظامی برای ساکنان اسراییل، پس از حدود هشت سال بار دیگر نمایان گردد.
          


 
تفاوت روش هشانای امسال برای یهودیان آن است که با وجود آنکه از نخست وزیرشان جمله‌ی همیشگی"ارتش برای هرگونه سناریویی آماده هستند و ملت هم می داند که ارتش از آنان به خوبی دفاع خواهند کرد" را شنیده‌‍اند، اما باز دلهره داشته و همچنان کابوس اوت ۲۰۰۶ میلادی را به یکدیگر یادآور می‌شوند؛ کابوسی که اگر چه با کرنای شوفار قدرتمند اسراییلی آغاز گردید، اما بلافاصله به صدای آژیر خطر در حیفا مبدل و تابوت¬های کادوپیچی شده‌ی سربازان تا دندان مسلح اسراییل را موجب گردید.
 


تفاوت روش هشانا امسال برای یهودیان آن است که با وجود آنکه از رییس ستاد کل ارتش‌شان جمله‌ی همیشگی "رخدادهای منطقه ای موجب آن شده که اسرائیل آماده تر و قوی تر باشد" و "جای هیچگونه نگرانی برای مردم اسرائیل وجود ندارد" را شنیده‌اند، اما باز دلهره داشته و ترسشان با فرمان ژنرال بنی گانتس، مبنی بر تدام آماده باش، واقعی گردیده است.
 

ژنرال بنی گانتس، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: تداوم آماده باش در اسرائیل

تفاوت روش هشانا امسال برای یهودیان آن است که با وجود آنکه جمله‌ی همیشگی "جای هیچگونه نگرانی برای مردم اسرائیل وجود ندارد" را شنیده‌اند، اما باز دلهره داشته و ترسشان با دستور نتانیاهو، مبنی بر پرهیز اعضای دولت از هرگونه اظهارنظر شخصی پیرامون حوادث سوریه، واقعی گردیده است.
 

اما روش هشانا امسال غیر از بحرانی شدن حال و هوای یهودیان، آن هم به علت بحران سازی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در سوریه، برای این جماعت تفاوت‌های ویژه‌ی دیگری نیز داشته.



تفاوت‌هایی که به نوعی سورپرایز (Surprise) روش هشانا محسوب می‌شود؛ سورپرایزی ویژه از برای جماعتی ویژه.
 
سورپرایز روش هشانا از طرف قدیمی ترین دشمن صهیونیست‌ها؛ دشمنی که شاید دشمنی خود را با این جماعت غاصب از سال 1341 رسما آغاز نموده و تا کنون هیچ گاه بر ابراز این دشمنی دیدگاه مصلحت سنجی و مصلح جویی و ... را حاکم ننموده است.


 
امروز قبله اول مسلمين به دست اسرائيل، اين غده سرطاني خاورميانه افتاده است. امروز اسرائيل با تمام وسايل شيطاني تفرقه افكني مي‌كند. بر هر مسلمان لازم است كه خود را عليه اسرائيل مجهز كند. من نزديك به بيست سال است خطر صهيونيسم بين الملل را گوشزد نموده ام و امروز خطر آن را براي تمامي انقلابات آزاديبخش جهان و انقلاب اخير اسلامي ايران كمتر از گذشته نمي دانم. قبلا هم تذكر داده‌ام، دولت غاصب اسرائيل، با هدف هايي كه دارد براي اسلام و ممالك مسلمين خطر عظيم دارد و خوف آن است اگر مسلمين به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگيري از آنها امكان پذير نشود و چون احتمال خطر متوجه اساس اسلام است لازم است بر دول اسلامي بخصوص و بر ساير مسلمين عموما كه رفع اين ماده فساد را به هر نحو كه امكان دارد بنمايند. تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است ! اسرائیل هم از امریکاست.

سورپرایز (Surprise) روش هشانا از طرف قدیمی ترین دشمن صهیونیست‌ها؛ البته نه از جنس دوستی‌های احمقانه‌ی چند سال اخیر...

 

اسفنديار رحيم مشايي، در همايش نوآوري و شكوفايي در صنعت گردشگري: ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست؛ اين افتخار است. البته ما دشمن داريم و ناجوانمردانه‌ترين دشمني‌ها در دنيا به ملت ايران صورت مي‌گيرد. ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي دانيم.

دوستی‌هایی که حتی از جانب نزدیک ترین افراد به این جریان مترود و پلید قلمداد گردید؛ بلکه سورپرایز (Surprise) روش هشانا، سورپرایزی رسمی و به تعبیر برخی نزدیکان دولت هوشمندانه، از جانب عالی ترین مقام دستگاه دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی ایران.

 

البته ادعا بر آن است که عنوان این تبریک ابتدا از طرف رییس جمهور صورت گرفته، اما با تکذیب رسمی نهاد ریاست جمهوری، شان پیام همچنان در سطح دستگاه دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی ایران باقی ماند.
 


حساب توئیتری منتسب به حسن روحانی، پیامی را به مناسبت فرا رسیدن سال نو یهودی درج کرد که در آن آمده بود: در حالیکه اکنون خورشید در تهران غروب می‌کند، برای همه یهودیان به ویژه یهودیان ایرانی، روش هشانای مبارکی را آرزومندم.
این پیام توسط محمدرضا صادق، مشاور رئیس جمهوری ایران تکذیب شد.

این در حالی است که برخی از جریانات تندروی داخل کشور بر این باورند که تکذیبیه‌ی نهاد ریاست جمهوری به سبب برخوردهای شدید صورت گرفته با پیام رییس جمهور توسط صهیونیست‌ها بوده است، اما به هر صورت برخود متکبرانه‌ی مقامات اسراییل، بویژه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نوعی آفسایت (Offside) سیاسی قلمداد گردیده است.
 


سه روز پس از انتشار شادباش وزير امور خارجه ايران به مناسبت سال نو یهودیان و نيز تاييد وقوع فاجعه هولوکاست از سوی دولت جديد ايران، نخست وزير اسرائيل واکنش تندی نشان داده و گفته که از اين رفتارها و پيام‌های دولتمردان ايرانی تحت تاثير قرار نگرفته است.
 


تیتر اصلی "هاآرتص" (הארץ) در پی موضع گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال پیام تبریک تکذیب شده رییس جمهوری ایران: ژست ایران، خشونت در رفتار نتانیاهو

در این میان اگر چه ذات تبریک روش هشانا برای صهیونیست‌ها چیز جدیدی نیست؛ و طبق معمول همه ساله، نمایندگان عالیرتبه سیاسی خارجی در مقر ریاست جمهوری در اورشلیم به حضور مقام ریاست جمهوری رژیم غاصب صهیونیستی آمده و فرا رسیدن نوروز یهودیان را به رئیس جمهوری و تمامی یهودیان جهان شادباش می‌گویند؛ اما اعلام این تبریک توسط دشمن دیرینه‌ی اسراییل که متولی انقلاب اسلامی و ام القرای جهان اسلام محسوب می‌شود، امری حایز اهمیت است.
 

پیام توئیتری منتسب به حسن روحانی برای یهودیان جهان جنجال ساز شد

با این همه ظرافت عمل عالی ترین مقام دستگاه دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شخصیتی که بیش از سی سال در عرصه‌ی دیپلماسی فعالیت دارد آن است که تنها بر حساب کاربری رسمی خود تکیه نموده و به این وسیله تمامی سخنان مشابه را پیش از انتشار تکذیب نموده است.
 




با این همه صرف نظر از هر آنچه که در باب کش مکش میان پیام‌ها و تبریکات صمیمانه‌ی این عید به یهودیان جهان و صحت و سقم آن وجود دارد؛ واقعیت سورپرایز روش هشانایی دولت جمهوری اسلامی برای یهودیان جهان آن بود که پیام عالی ترین مقام دستگاه دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی ایران، چشم انداری امیدوار کننده از برای اضمحلال و سرنگونی تفکر صهیونیست ستیز جمهوری اسلامی در منظر صهیونیست‌ها قرار داده است.
 

محمد جواد ظریف ابتدا در حساب توئیتر خود نوشت: روش هشانا مبارک.

دختر نانسی پلوسی رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این توئیت می‌نویسد: سال نو می توانست شیرین تر باشد اگر شما به انکار هولوکاست از سوی ایران پایان می دادید.

آقای ظریف نیز در جواب توئیتری خود به خانم پلوسی می‌‍نویسد: ایران هیچگاه هولوکاست را انکار نکرده است، مردی که تصور می شد این کار را کرده است، دیگر رفته است. سال نو مبارک.


البته همانگونه که اشاره شد اگر چه این به نوعی نرمش سیاسی دولت جمهوری اسلامی با واکنش منفی صهیونیست‌های جنایتکار مواجه شده، اما اکثر کارشناسان یهودی پيام محمد جواد ظريف را در تاييد هولوکاست، امری مثبت ارزیابی نموده¬ و بر این باورند که پیام ظریف، پیام تغییر رویکرد ستیزه جویانه‌ی دولت جمهوری اسلامی در مقابا صهیونیست‌ها به جهان بوده است.

وزیر خارجه جدید ایران نه تنها نوروز یهودیان را شادباش گفت، بلکه قاطعانه انکارکنندگان هولوکاست را نکوهش کرد. آیا این نمی تواند نخستین نشانه تعدیل و تغییر سیاست خارجی رژیم باشد؟


 
منشه امير، مسئول پيشين وبسايت فارسی وزارت خارجه اسرائيل گفت: اقدام آقای ظريف، بسيار شجاعانه و قابل تقدير و تحسين، و امری مثبت است که بايد مورد استقبال قرار گيرد.

اما با این وجود دکتر ظریف به عنوان شخصیتی که بیش از سی سال در عرصه‌ی دیپلماسی فعالیت دارد به خوبی می‌داند که سیاست‌های کلان نظام اسلامی توسط ولایت فقیه مشخص و معین می‌گردد و صراحت رهبر معظم انقلاب در پایبندی به خطوط قرمز تبیین شده توسط امام راحل بویژه در دیپلماسی را می‌توان از سخنان اخیر ایشان با خبرگان رهبری مجددا مرور نمود؛ ایشان در این دیدار فرمودند:
 

امام (ره) در مقابل واقعیات چشم خود را نبستند اما از اصول نیز هیچگاه کوتاه نیامدند. امام خمینی (ره) همان کسی است که گفت "رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که باید از بیوسین برود" و هیچگاه نیز در مورد رژیم صهیونیستی تقیه نکرد؛ امام خمینی (ره) در مقابل آمریکا و شرارت های او نیز تقیه نکرد و جمله معروف "آمریکا شیطان بزرگ است" سخن امام است.

به این ترتیب به نظر نمی‌رسد که سیاست دولت تدبیر و امید، ارایه‌ی پالس سازش پذیری و باج دهی به آمریکا و صهیونیسم بین المللی باشد، تا پیام ظریف در این قالب ارزیابی گردد؛ بلکه بیشتر این پیام ناشی از عدم تنظیم دقیق آن توسط به روزکنندگان معتمد جناب آقای وزیر ارزیابی می‌شود.



ظرافتی که شاید از منظر ظریف بین جناب آقای ظریف در تنظیم پیامی ظریف به دور مانده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
حامی سرسخت دکترروحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
3
همین بی ظرافتی بزعم آقایان! انشالله بزودی زود سایه جنگ راازمنطقه خواهدبرداشت!
نظر شما: