واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
تحلیل رسانه های منطقه از سفر نماینده ایران به ریاض

داعش عامل نزدیک شدن ایران و عربستان می شود

میدل ایست مانیتور با مطرح کردن موضوع اتحاد ایران ، عربستان و آمریکا معتقد است این اتحاد می تواند پایانی بر گروه داعش باشد. این سایت می نویسد وقتی عربستان سعودی وارد اتحاد با ایران وآمریکا بر علیه داعش شود، شاید مجبور شود که با بشار اسد هم همکاری کند.
تدبیر24: معاون وزیر امور خارجه ایران "حسین امیرعبداللهیان” به عنوان اولین مقام ایرانی است که پس از انتخاب "حسن روحانی” به عربستان سعودی سفر می کند تا مذاکرات دوجانبه ای با مقامات ریاض داشته باشد. سفر نماینده ایران درزمانی صورت می گیرد که منطقه با تهدید داعش در عراق روبرو است و برخی رسانه های خارجی معتقدند این می تواند فصل تازه ای در روابط دو کشور باشد.

به گزارش پیام نو  سفر معاون وزیرخارجه ایران از دید تحلیلگران سعودی سفری بسیار مهم خوانده شده است. گُلف نیوز به نقل از سردبیر روزنامه سعودی گازت نوشت: روابط مستقیم بین عربستان سعودی و ایران بسیار لازم است. روابط خوب بین دو کشور می تواند به امنیت و ثبات مطقه ای کمک کند. تهران و ریاض پیشتر از انتخاب نخست وزیر تازه عراق حمایت کردند ، نگرانی از گسترش گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه یکی از موضوعات مطرح این دیدار خواهد بود. از دید تحلیلگر سعودی گازت داعش تهدیدی برای منافع هر دو کشور است واین تهدید می تواند به توافق دو طرف برای دستیابی به راهکاری برای مبارزه با این گروه بیانجامد.

میدل ایست مانیتور با مطرح کردن موضوع اتحاد ایران ، عربستان و آمریکا معتقد است این اتحاد می تواند پایانی بر گروه داعش باشد. این سایت می نویسد وقتی عربستان سعودی وارد اتحاد با ایران وآمریکا بر علیه داعش شود، شاید مجبور شود که با بشار اسد هم همکاری کند.

میدل ایست مانیتور می نویسد آمریکا برای مقابله با القاعده به دو کشور حمله کرد ولی درمقابل با رشد شاخه های مختلفی از القاعده در خاورمیانه و شمال آفریقا روبرو شد. ورود کشورهای مسلمان چون ایران ، عربستان سعودی ، عراق و سوریه و اتحاد آنها علیه داعش یک امر بی سابقه خواهد بود ولی چنین اتحادهایی موقتی هستند و با از بین رفتن دلیل شکل گیری(داعش) این همکاری نیز محو خواهند شد همانند همکاری چرچیل و غرب با دولت استالین برای مبارزه با هیتلر که در طول جنگ سرد محو شد. تحلیلگر میدل ایست مانیتور معتقد است داعش تهدیدی بزرگ برای منطقه و همچنین تهدیدی برای اروپا و آمریکا در آینده خواهد بود و جنگ با این گروه تروریستی زمان  و سرمایه  زیادی برخواهد داشت و افراد  بسیاری از بین خواهند رفت.

در این میان گرم شدن روابط بین دو قدرت بزرگ در خاورمیانه یعنی ایران و عربستان به ویژه  پس از انتخاب حسن روحانی می تواند بر رویدادهای کنونی منطقه تاثیرگذار باشد. دعوت پادشاه عربستان از "محمد جواد ظریف” و انتخاب "حسین صادقی” به عنوان سفیر تازه ایران در ریاض  که چهره ای آشنا در سیاست جهان عرب است؛ به عنوان نشانه هایی از احیا مجدد روابط بین دو کشور تلقی شده است. روابطی که در طول ۳۰ سال گذشته با فراز و فرود همراه بوده است. دیدار معاون وزیر خارجه ایران با مقامات سعودی نیز بر روند رو به بهبود روابط دو بازیکن مهم در خاورمیانه تاثیرگذار خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: