واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

کابوس تکفیری ها درغرب

کابوس تکفیری ها و شبح تروریست های انتحاری در خیابان های کشورهای غربی خیمه زده است و پدیده تروریسم تکفیری اکنون همه کشورهای قاره پیر را بطور جدی تهدید می کند.
تدبیر24: درشماره روز چهارشنبه خود افزود: دستگاه های امنیتی اروپایی خطری را که همزمان با پیشروی گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق و سوریه از جانب شرق در حال رسیدن است، بخوبی درک می کنند و در انتظار بازگشت « تکفیری های اروپایی » هستند که کشورهایشان را به منظورجنگ زیر پرچم گروه های تروریستی در این دو کشور ترک کرده اند.

الاخبار به نقل از افسران اروپایی ویژه مبارزه با تروریسم نوشت که همه آنها درخصوص وجود این خطر و رسیدن آن به اروپا ، بیدار شدن باندهای تروریستی خفته و شنیده شدن صدای انفجارها در خیابان های اروپایی متفق القول هستند اما می گویند که مسئله « فقط زمان» است.

افسران اروپایی معتقدند که ابوهریره آمریکایی ، ابوحمزه بلژیکی ، ابوطلحه و ابولقمان آلمانی از وجود صدها تکفیری غربی حکایت می کنند که اکنون در سوریه و عراق می جنگند و همچون « بمب های ساعتی» هستند که در زمانی دور و یا نزدیک در خیابان های شهرهای اروپایی و آمریکا خود را منفجر خواهند کرد.

یک افسر امنیتی آلمانی که با عربی فصیح می گوید، « دنیا داغ شده است»، تاکید کرد که « آمریکایی ها شاید غیرعمدی، علیه اروپایی ها هم توطئه می کنند اکنون تبعات منفی همه تحریم هایی که علیه روسیه وضع شده و یا اقداماتی که به بهانه ساقط کردن برخی نظام های عربی صورت می گیرد، متوجه اروپایی ها است و دود این آتش در چشم ما فرو می رود».

الاخبار خاطرنشان کرد که افسران امنیتی اروپایی ویژه مبارزه با تروریسم تاکنون نتوانسته اند رقم دقیق تکفیری های اروپایی را که در کشورهای منطقه بویژه سوریه و عراق می جنگند، تخمین بزنند و هرکدام آمارهایی را ارائه می کنند اما همه با وجود یک تهدید و خطر بزرگ بویژه از ناحیه گروه تروریستی تکفیری داعش برای غرب هم نظر هستند.

این روزنامه لبنانی به نقل از افسران امنیتی اروپایی تاکید کرد: « جنگ پیش دستانه» حزب الله لبنان با گروه های تروریستی تکفیری در داخل سوریه نه تنها لبنان را از محاصره این گروه ها نجات داد و مهمتر اینکه اکنون آنها در داخل لبنان نیستند.

الاخبار افزود: یک افسر اروپایی در پاسخ به این سئوال آیا این همان حزب اللهی نیست که در فهرست تروریسم اروپا قرار دارد؟، گفت که حزب الله به نیابت از جهان وارد جنگ با گروه های تروریستی شده است و باید به آن دست کم در نبرد با تروریست های تکفیری کمک کرد.

این افسر اروپایی تاکید کرد: باید بگویم که نیروهای مبارز حزب الله لبنان امروز از اروپایی ها هم دفاع می کنند و اگر لازم باشد برای همکاری با آن آماده هستیم.

منبع: روزنامه لبنانی الاخبار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: