واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

افزایش 200درصدی ورود گردشگران

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: میزان ورود گردشگران خارجی به کشور در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 200 درصد افزایش یافته است.
تدبیر24: مسعود سلطانی فر عصر روز جمعه در دیدار با سرمایه گذاران بخش گردشگری آذربایجان غربی در مجتمع گردشگری باری ارومیه افزود: دولت در چند ماه گذشته با تغییر ادبیات خود توانسته است علاقه مندی گردشگران خارجی را برای حضور در کشورمان افزایش دهد.

وی اظهار کرد: 90 درصد گردشگران خارجی با اهداف گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و غیره وارد کشور می شوند و تنها 10 درصد برای حضور در همایشها به ایران سفر می کنند.

سلطانی فر ادامه داد: احترام به فرهنگ ایرانی مورد توجه گردشگران خارجی ورودی به کشور بوده و موردی از ناهنجاری های فرهنگی از سوی گردشگران ورودی وجود نداشته است.

وی اضافه کرد:سال گذشته یک میلیون و 600 هزار از کشور عراق نیز با هدف بازدید از اماکن متبرکه وارد کشورمان شده اند.

وی گفت: ایران اسلامی می تواند به عنوان یکی از کشورهای مسلمان به محور گردشگری حلال جهان تبدیل شود چون در ایران تمام مسایل اخلاقی مورد توجه مسلمانان جهان رعایت می شود.

سلطانی فر گفت: صنعت گردشگری صنعت پر رونقی است به گونه ای که در سال گذشته یک میلیارد و 187 میلیون گردشگر در جهان جابه جا شده اند که سهم ایران فقط چهار و نیم میلیون نفر بوده است.

وی اظهار کرد: سهم ایران از گردشگران خارجی در سال گذشته بسیار ناچیز بوده و تنها نیم درصد از درآمد حاصل از این صنعت نصیب کشور ما شده است.

سرمایه گذاران بخش گردشگری آذربایجان غربی در ادامه این دیدار از مشکلات خود در زمینه سرمایه گذاری گردشگری و مسایلی که با بانکها در دریافت تسهیلات دارند گزارشی ارائه کردند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه به همراه استاندار آذربایجان غربی و معاونان وی از مجتمع گردشگری باری ارومیه بازدید کردند.

** گردشگری نباید محدود به برخی استانهای کشور شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شامگاه روز جمعه در جریان بازدید از هتل آنای ارومیه در گفت و گو با ˈقربانعلی سعادتˈ استاندار آذربایجان غربی، سرمایه گذار این هتل و کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: گردشگری نباید محدود به چند استان شمالی و یا انگشت شمار کشور شود.

ˈمسعود سلطانی فرˈ افزود: در گذشته تنها هشت تا 9 استان کشور بخصوص در شمال پذیرای حجم بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بودند ولی در سالهای اخیر گردشگری در کشور محدود به این استانها نبوده و بسیاری از استانهای دیگر نیز به مقصد گردشگری تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: در تعطیلات عید نوروز و عید فطر 10 الی 15 میلیون نفر از مردم کشور اقدام به مسافرت می کنند که 100 تا 110 روز در سال ایام پر تردد مسافر در کشور را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: برای افزایش گردشگران داخلی به دنبال تخفیف هایی برای مسافران و نیز بسته های تشویقی برای سفرهای داخلی هستیم.

سلطانی فر گفت: برخی پروژهای گردشگری که در حال احداث در کشور و در استان هاست ممکن است در طی روند اداری و عمرانی خود با برخی مشکلات مواجه شوند ولی بسیاری از مشکلات با تعامل درون استانی قابل رفع می باشد.

احداث هتل پنج ستاره آنای ارومیه از سال 88 در ارومیه در مساحت چهار هزار مترمربع با زیربنای سه هزار مترمربع در 21 طبقه آغاز شده است.

این هتل دارای 21 طبقه و 200 اتاق، سوئیت مجزا و کانکت می باشد، هم اکنون 90 درصد عملیات عمرانی آن به اتمام رسیده و بیش از 55 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده که کلیه هزینه های این هتل توسط خود سرمایه گذار تامین شده است.

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز همچنین از مسجد تاریخی جامع و بازار قدیمی ارومیه بازدید کرد و ˈرضا حیدریˈ کارشناس ارشد میراث فرهنگی آذربایجان غربی درباره این بناهای تاریخی گزارشی ارائه کرد.

دراین بازدید و گفت وگو کلیه مسوولان و کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و استاندار آذربایجان غربی به همراه دو معاون امورعمرانی و منابع انسانی حضور داشتند.

مسجد جامع ارومیه یک اثر تاریخی است که با شکوه فراوان در مجاورت بازار ارومیه قرار دارد.

این اثر، متعلق به سده هفتم هجری قمری (مربوط به دوره ایلخانان) است. محراب این مسجد از نظر گچبری یکی از زیباترین آثار هنر معماری دوران مغول می باشد.

موقعیت این مسجد در بازار طوری قرار دارد که از سه طرف به معابر عمومی متصل می شود هم اکنون این مسجد تبدیل به حوزه علمیه شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: