واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

پایان رایزنی‌های ظریف در آنکارا و مسکو

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح پنجشنبه سفر دو روزه خود را به ترکیه و روسیه آغاز کرده بود، شامگاه جمعه پس از دیدار و رایزنی با مقامات آنکارا و مسکو به تهران بازگشت.
تدبیر24: محمدجواد ظریف صبح پنجشنبه وارد آنکارا شد تا در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان اولین رییس جمهوری منتخب ترکیه با رای مستقیم مردم، در کاخ چانکایا حضور یابد.

وی پس از حضور در مراسم تحلیف اردوغان، دیدارهای دو و یا چند جانبه ای با برخی از مقامات شرکت کننده در مراسم تحلیف داشت و پس از آن ترکیه را به مقصد روسیه ترک کرد.

مراسم تحلیف اردوغان با حضور سران 16 کشور از جمله روسای جمهوری ترکمنستان، بنین، اوکراین، قزاقستان، توگو، بلغارستان، مولداوی، مقدونیه، آلبانی، سومالی، کوزوو، اتیوپی، بوسنی و هرزگوین و نخست وزیران، روسای مجالس، وزیران خارجه و نمایندگانی از 60 کشور جهان برگزار شد.

ظریف روز جمعه پس از ورود به مسکو نیز با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود و برخی از مقام های این کشور پیرامون تحولات منطقه از جمله سوریه و عراق و روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه کشورهای 1+5 که روسیه یکی از آنها است، دیدار و گفت وگو کرد.

وی هنگام دیدار با لاوروف گفت: میزان رفت و آمدهای سیاسی دو کشور پس از انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران به طور بی سابقه ای افزایش یافته است؛ ما در طول روی کار آمدن دولت یازدهم دو ملاقات در سطح سران دو کشور داشتیم و دو ملاقات دیگر هم طی یک ماه آینده در این سطح خواهیم داشت.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: من همچنین بسیار خوشحالم که در یکسال اخیر سه بار به مسکو سفر کرده ام و این ملاقات هفتمین دیداری است که در یکسال گذشته با آقای لاوروف داشته ام.

ظریف ادامه داد: روسای جمهوری ایران و روسیه برای ما یک نقشه راه و رابطه درازمدت ترسیم کرده اند و ما موظف به پیگیری آن به نفع دو ملت و صلح جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه روسیه و ایران دارای سوابق همکاری تاریخی درازمدت و منافع مشترک قابل توجه هستند، از افراط گرایی به عنوان تهدید مشترک دو کشور در منطقه نام برد و اظهارداشت: تحولات چند ماه گذشته نشان می دهد که دیدگاه مشترک ایران و روسیه در این باره درست بوده است.

ظریف گفت: بسیاری از اعضای دیگر جامعه بین المللی نگاه دیگری به این پدیده داشته اند که این یک اشتباه راهبردی بوده است.

وی اظهار داشت: ایران و روسیه می توانند در سطح بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی نقش مهمی ایفا کنند که این همکاری نه تنها به ضرر هیچکس نیست، بلکه به نفع صلح و امنیت جهانی است.

ظریف پیش از دیدار با لاوروف در جمع خبرنگاران داخلی گفته بود: روسیه همواره نقش فعال و مثبتی در مذاکرات هسته ای داشته است.

وی گفت: روسیه هم به عنوان عضو 1+5 و هم به عنوان کشوری که ایران بیشترین همکاری هسته ای را با آن دارد، روابط فعال در حوزه هسته ای در آینده با ایران خواهد داشت.

ظریف افزود: به ویژه با چشم اندازی که در مورد همکاری های هسته ای بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد، انتظار داریم مسکو نقش فعال و مثبت خود درمذاکرات هسته ای را که همواره دارای این نقش بوده، تقویت کند و برای رسیدن به راه حل، کمک جدی به روند مذاکرات داشته باشد.

وزیر امور خارجه در پایان سفر کاری چند ساعته خود به مسکو، شامگاه جمعه وارد تهران شد.

وی از نخستین روزهای آغاز به کار دولت یازدهم، همواره تلاش کرده است با سفرهای مستمر به کشورهای همسایه، روابط سیاسی ایران با همسایگان و کشورهای مختلف را بهبود بخشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: