واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸

کاهش کیفیت آب در استان یزد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد گفت: کمبود آب باعث شده است عمق چاه‌‏ها تا 300 متر برسد و این موضوع یکی از دلایل پایین بودن کیفیت آب به حساب می‏‌آید.
تدبیر24: علی اسلامی در همایش نقش زنان در مدیریت مصرف آب که با مشارکت فرمانداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه‏‌ای و با حضور جمعی از بانوان در محل شرکت آب منطقه‌‏ای استان برگزار شد، موضوع این گردهمایی را تجلیل از بانوان به دلیل مدیریت و مصرف صحیح آب در خانواده‏ خود اعلام کرد و افزود: نقش بانوان به عنوان مدیران اقتصادی در خانواده و جامعه، نقشی اساسی و حیاتی در راستای مدیریت صحیح مصرف آب است. آگاهی بانوان از نحوه مدیریت هزینه‌ها و شناخت امکاناتی که در جامعه وجود دارد تاثیر بسیاری در رشد بهره‌وری کشور دارد چرا که عمده مصارف در خانه و توسط خانم‏‌ها صورت می‌گیرد.

وی، آب را یکی از حیاتی‌‏ترین نیازهای بشر دانست و گفت: نبود آب مساوی با نبودن حیات است. کشور ما از لحاظ جغرافیایی در یک منطقه خشک واقع شده و میزان بارندگی در کشور به طور متوسط 250 میلی‏متر معادل حدود یک سوم میزان جهان با 750 میلی‎متر است.

اسلامی، میانگین بارندگی در استان یزد را 100 میلیمتر در سال و شهر یزد 60 میلیمتر در سال عنوان کرد و افزود: کمبود آب در استان به مراتب بیشتر از سایر استانهاست. آب شرب بیش از 400 روستای استان به وسیله آب رسانی سیار انجام می‌شود که یکی از دلایل کمبود آب، برداشت‌های بی‎رویه و هدررفتن آب در بخش کشاورزی و مصارف صنعتی و خانگی است.

وی، پایین بودن راندمان و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی ایران را یکی دیگر از مشکلات در مصرف آب دانست و یادآور شد: در زمان‏های گذشته آب یک قنات تمام مصارف ضروری را برطرف می‏‌کرد ولی امروزه با وجود طبیعت زندگی شهری، این امکان وجود ندارد.

اسلامی بیان کرد: با رعایت الگوی مصرف و حتی با 10 درصد صرفه‌جویی می‏‌توان چهار تا پنج سال بحران بی‏‌آبی را پشت سر گذاشت.

فرماندار یزد نیز در این همایش تاکید کرد: تمام شاخص‏های مهم استان یزد با نبود آب از بین خواهند رفت.

محمود شاکری شمسی گفت: استان یزد با شاخص‌های مهمی از جمله معماری، صنعت، قطب درمانی بودن و سطح علمی بالا در سطح جهان شناخته شده است که تمام این شاخصها بدون آب دچار خدشه شده و از بین خواهند رفت.

وی اظهار کرد: باید قدر آب را در استان یزد دانست چرا که بدون آب، آبادانی استان از بین خواهد رفت و ما حق نداریم منابعی که خداوند در اختیار ما قرار داده است را نابود کنیم و نسل‏های آینده را از داشتن آن محروم سازیم.

فرماندار، استفاده از روش آبیاری غرقابی در فضای سبز را ناپسند برشمرد و از مسئولان خواست تا برای حل این مشکل و استفاده از روش آبیاری قطره‌‏ای تدبیر اساسی بیندیشند.

شاکری، اظهار امیدواری کرد تا بانوان به عنوان فردی تاثیرگذار در جامعه و خانواده بتوانند اهمیت آب و استفاده صحیح از آن را به فرزندان خود یادآور شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: