واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تمهیدات ویژه برای کلان شهرهای مواجه با تنش آبی

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،گفت:با مجموعه این اقدام ها و برنامه ها در 12 کلانشهر مواجه با تنش آبی در شهرهای اراک، بندرعباس، قزوین، قم، کرج، مشهد و همدان به وضعیت پایدار رسیده ایم و در زمان حاضر فقط در اصفهان و کرمان نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه داریم.
تدبیر24: حمیدرضا تشیعی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه پایش وضعیت تامین آب کلانشهرها در ابتدای سال جاری، افزود: این کمیته با دستور وزیر نیرو و به ریاست ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو تشکیل شد و در نشست های اردیبهشت ماه برای مجموعه عملکردها و فعالیت های موردنیاز تامین آب این شهرها تصمیم هایی اتخاذ و اجرایی شد.

وی افزود: با توجه به پایش ماه به ماه وضعیت آب این شهرها و کنترل وضعیت موجود، اقدام شرکت های آب و فاضلاب در دو بخش تامین اضطراری و مدیریت منابع برنامه ریزی و آغاز شد.

تشیعی با اشاره به دستاوردهای مهم این کمیته در بخش تامین اضطراری، ادامه داد: در این بخش تاکنون حفر و تجهیز 213حلقه چاه، اجاره و بهسازی 50 حلقه چاه کشاورزی، شش طرح بازسازی و ارتقای سامانه های تصفیه، احداث ایستگاه پمپاژ اضطرار با ظرفیت 5400 لیتر، راه اندازی 311 هزار مترمکعب مخازن تامین آب، 193 کیلومتر خطوط انتقال اضطراری، بازسازی و بهسازی 350 کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

وی با اشاره به فعالیت های دفتر تخصصی پیگیری و رصد وضعیت بحران در شهرها، گفت: کارشناسان این دفتر از سال گذشته وضعیت شهرهای مواجه با تنش آبی را پیش بینی کرده اند و به طور دایم سامانه کنترل مصرف آب با شهرهای مواجه با تنش، آمار مربوط به تولید و مصرف و تغییرهای منابع تامین کننده آب شهرها چه سطحی و زیرزمینی و چه کمی و کیفی رصد می شود.

معاون آبفای کشور با اشاره به دستاوردهای کمیته بحران آب، گفت: نشست های کمیته بحران موجب ایجاد تعامل و همکاری مناسبی بین شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای در بخش حفظ ذخیره سدها و اعمال مدیریت مصرف سفره های آب زیرزمینی و سدها، ایجاد حساسیت در شرکت های آب و فاضلاب و انجام اقدام های پیشگیرانه تامین کسری آب موردنیاز برای فصل تابستان شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: