واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

اعلام جزییات جشن خانه سینما

جشن شانزدهم خانه سینما در 21 شهریور ماه روز سینما، همزمان با تهران در پنج شهر بزرگ کشور و با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.
تدبیر24: مدیر اجرایی شانزدهمین جشن خانه سینما چهارشنبه 12 شهریور ماه در نشستی رسانه‌ای اعلام کرد که از آنجا که قرار است، جشن امسال برای راه‌اندازی صندوق بیمه بیکاری با کمترین هزینه برگزار شود، در نظر داریم این جشن را متفاوت‌تر از آنچه که تا به حال برگزار شده است؛ یعنی در حداقل 6 شهر بزرگ کشور با کمترین هزینه و مخاطبان بزرگتر برگزار کنیم.

مازیار میری گفت: این اقدام نیز تجربه نو است که تا به حال انجام نشده است و در روز 21 شهریور بسیاری از مردم کشور دعوت اهالی سینما خواهند بود.

در این نشست همچنین محمد بزرگ‌نیا دبیر جشن شانزدهم گفت: روز 19 شهریور ماه مراسم نکوداشت از دست‌اندرکاران سینما به عنوان یکی از جشن‌های چهارگانه برگزار خواهد شد و به این ترتیب از امین تارخ (بازیگر)، فرید مصطفوی (فیلمنامه‌نویس) و حسین ملکی (فیلمبردار) تقدیر خواهد شد.

همچنین تندیس افتخار سیف‌الله داد نیز امسال به مجید مسچی به دلیل فعالیت و تلاش در نوسازی و بازسازی و به روز کردن سالن‌های سینمایی اهداء خواهد شد.

مدیر اجرایی جشن سینما در بخش دیگری از این نشست با اشاره به دغدغه وضعیت معیشتی سینماگران اظهار امیدواری کرد: جشن شانزدهم پایه‌گذار صندوق بیمه بیکاری برای اهالی سینما باشد، به همین دلیل تلاش می‌کنیم جشن‌های چهارگانه، انیمیشن، فیلم‌های مستند و کوتاه و نکوداشت را مختصر اما جذاب برگزار کنیم.

به گفته وی از روز 16 تا 19 شهریورماه به ترتیب جشن‌های فیلم‌های انیمیشن،‌کوتاه، مستند و نیز جشن بزرگداشت‌ها در محل خانه سینما برگزار می‌شود.

مدیراجرایی جشن شانزدهم خانه سینما ادامه داد:‌ درباره جشن بزرگ روز 21 شهریور هم قرار است، جشنی متفاوت و از نظر مخاطب بزرگتر از آنچه تا به حال بوده با هزینه‌ای کمتر برگزار کنیم.

او با تأکید بر اینکه این جشن مختص تهران نیست درباره چگونگی برگزاری جشن در شش شهر کشور بیان کرد:‌ هماهنگی‌هایی با مدیران فرهنگی مختلف و مدیران این شهرها در حال انجام است که تا چند روز آینده نحوه برگزاری جشن طی بیانیه‌ای اعلام خواهد شد. اما این را با قطعیت می‌توانم بگویم که مردم زیادی از طرف اهالی سینما دعوت خواهند بود.

میری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود سازمان سینمایی هم قرار است جشنی را برای روز ملی سینما و سالگرد فعالیت دوباره خانه سینما برگزار کند، آیا این دو جشن تداخلی با یکدیگر خواهند داشت؟ پاسخ داد: طبق گفت‌وگوهایی که با سازمان سینمایی داریم به هماهنگی مشترکی در این باره رسیده‌ایم، به این ترتیب که ما پس از برگزاری جشن به محل دعوت آقای ایوبی می‌رویم و در آنجا بازگشایی مجدد خانه سینما را پاس خواهیم داشت.

او همچنین درباره اسپانسرهای جشن خانه سینما هم گفت: تا این لحظه همکاری خوبی با سازمان سینمایی داشته‌ایم اما از آنجا که تلاش می‌کنیم، جشن را مختصر برگزار کنیم تا این لحظه لازم نبوده سراغ اسپانسر برویم.

مدیر اجرایی جشن خانه سینما همچنین خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان تقاضا از رئیس سازمان سینمایی برای همکاری جهت ایجاد صندوق بیمه بیکاری مطرح می‌کنیم به عنوان عضوی از صنوف خانه سینماست، چرا که آیین‌نامه این صندوق دو-سه سالی است که آماده شده و فقط باید به مرحله اجرا برسد.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در روز ملی سینما دو جشن مجزا توسط سازمان سینمایی و خانه سینما برگزار می‌شود، ادامه داد: جشن خانه سینما یک جشن صنفی و یک اهدای جوایز صنفی است. دوستان در سازمان سینمایی یک گردهمایی دارند تا روز ملی سینما و بازگشایی خانه سینما را گرامی دارند اما این دو اتفاق می‌تواند اهداف مشترکی داشته باشد که هماهنگی و همکاری‌های آن در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا، بزرگ‌نیا دبیر جشن شانزدهم خانه سینما در بخشی از این نشست اعلام کرد که در روزهای آینده نامزدهای بخش‌های انیمیشن، مستند، کوتاه و مواد تبلیغی اعلام خواهد شد، همچنین در بخش فیلم‌های سینمایی بلند هم مرحله دوم داوری آغاز شده که احتمالا تا اوایل هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

او خاطرنشان کرد: طبق اعلامی که از قبل داشتیم،قرار است جشن بزرگ خانه سینما امسال کوچک برگزار شود و مبالغ صرفه‌جویی شده از جشن به صندوق بیمه بیکاری اهالی سینما واگذار شود.

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی این نشست حافظ احمدی، رئیس انجمن عکاسان خانه سینما از افتتاح نمایشگاه عکس‌شانزدهمین جشن خانه سینما 14 شهریورماه در باغ موزه قصر خبر داد.

به گفته وی 50 اثر توسط 9 داور بررسی و داوری شده‌اند و بابک حمیدیان به عنوان مجری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه حضور خواهد داشت.

همچنین این نمایشگاه از 14 تا 21 شهریورماه از ساعت 9 تا 20 در باغ موزه قصر دایر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: