واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

2روز جراحی برای بازسازی دهان

مرد جوانی که لب ها و چهار دست و پای خود را در اثر یک بیماری میکروبی از دست داده بود، به مدت دو روز تحت عمل جراحی قرار گرفت تا لب های وی ترمیم شوند.
تدبیر24: این مرد 34 ساله، حدود 10 ماه پیش دچار نوعی بیماری ویروسی شد که در ابتدا تصور می کرد یک سرما خوردگی ساده است اما در واقع مورد تهاجم نوعی باکتری استرپتوکوک قرار گرفته بود که عامل سندروم شوک سمی است.

ظرف مدت کوتاهی اندام های وی از کار افتادند و او یک هفته به کما رفت. پزشکان ناچار شدند دست ها و پاهای او را به دلیل سیاه شدن، قطع کنند. همچنین بخشی از بینی و لب های وی نیز در اثر این بیماری از بین رفت.

این مرد 34 ساله به مدت 20 ساعت تحت عمل جراحی قرار گرفت تا پزشکان بتوانند دهان و لب های وی را با استفاده از عضلات و پوست شانه اش بازسازی کنند.

در این عمل جراحی دشوار، ابتدا پزشکان بیمارستان ناحیه سالیزبری، حدود 6 ساعت برای باز کردن حفره دهان و بخیه زدن یک فوم اسفنجی به اطراف آن وقت صرف کردند.

سپس با استفاده از عضلات و پوست شانه او، لب های از بین رفته را بازسازی و رگ های خونی مستقلی را برای لب های جدید تعبیه کردند تا مواد غذایی مورد نیاز برای ترمیم بافت، تامین شود. سپس مقداری پوست اضافی به گوشه چپ لب های وی پیوند شد و در صورتی که فرآیند بهبود به خوبی پیش برود، پزشکان ظرف دو هفته آینده، این پوست اضافی را برمی دارند و پس از آن به مرور اندازه لب ها کوچک شده و رنگ آن نیز به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

منبع: پایگاه ساینس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: