واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
محمدرضا خباز معاون امورتقنینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

روحانی؛ هم‌اصلاح‌طلب، هم‌اصولگرا

دولت هوشیارانه از رفتار این افراد مخرب و نه منتقد آگاه است و با اطلاع از آن خود را درگیر حاشیه‌ها نخواهد کرد چون عده‌ای سعی دارند با این حاشیه‌ها فرار رو به جلو کنند تا کسی به فکر مشکلات گذشته نباشد . . .
تدبیر24: در انتخابات خرداد 92 تعداد کاندیداها متنوع بود؛ یعنی هم نامزد اصولگرایان، هم اصلاح‌طلبان، هم اصولگرایان تندرو و هم اصولگرایان میانه‌رو حضور داشتند. بنابراین هرکسی که دلش می‌خواست می‌توانست با فکر و اندیشه به نماینده مطلوب خود رای داده و از آن بهره‌مند شود. تا زمانی که آقای عارف نماینده اصلاح‌طلبان برای اتفاق افتادن آنچه شده است، کناره‌گیری کردند. لذا در این انتخابات کاندیدای اصلاح‌طلب نداشتیم اما تکلیف سایر نامزدها مشخص بود.

کمااینکه تکلیف آقای روحانی نیز در انتخابات مشخص بود. آقای روحانی بارها تاکید کردند که نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا به آن معنایی که مرسوم است، نیستند بلکه آنچه مسلم می‌دانند این بود که فکر، برنامه دقیق و کارشناسانه جدید در کشور پایه‌گذاری کنند و آن پایه همین دولت تدبیر و امید بود. شاید دلیل بالای رای مردم نیز همین فکر جدید بود که برای مردم جاذبه داشت. این دامنه وسیع فکری جدید چه اصلاح‌طلبان معتدل و چه اصولگرایان میانه‌رو و همچنین جریان مستقل سیاسی که اکثریت توده مردم را تشکیل می‌دهد، در خود جای می‌دهد. چون مردم و همه دلسوزان می‌خواهند کشور با خردجمعی، نگاه کارشناسانه و آینده‌نگر اداره شود بنابراین آقای روحانی نه اصلاح‌طلب است و نه اصولگرا به معنای جناحی. با این وجود در دولت خود از تمامی جناح‌ها استفاده کرده‌اند تا به خط مشی گفته شده در دوران انتخابات مبنی بر رعایت اعتدال عمل شود. بحث اصلی از اینجا آغاز می‌شود که عده‌ای بخواهند رئیس‌جمهوری را یا به نفع خودشان مصادره کرده یا از رابطه با جناح مقابل دریغ کنند چون می‌خواهند چالشی راه بیندازند.

اما آیا در چنین نیتی قصد خیر است؟ البته که نیست. چراکه عده‌ای به دنبال،‌ برهم زدن آرامش جامعه و بدجلوه دادن موفقیت‌های بی‌نظیر دولت در عرصه‌های مختلف هستند. چنین رفتاری از سوی هیچ گروه و جناحی قابل قبول نیست و همه باید هوشیار باشند و بدانند رئیس‌جمهور می‌خواهد با فکر و اندیشه جدید مسائل و مشکلات رفع شود. اینکه عده‌ای می‌گویند روحانی اصلاح‌طلب نیست و مدام بر آن تکرار می‌کنند هدفی جز همین مسائل ندارند. مسلما آنها که می‌خواهند اثبات کنند آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست به همان میزان نیز می‌دانند آقای روحانی اصولگرا نیست چون بارها چنین ادعایی دال بر تعلق به جناح و جریان خاصی را رد کرده‌اند. لذا از بیان چنین حرف‌هایی فقط می‌خواهند نوعی تخفیف و دل‌خنکی در پی شکست در انتخابات خرداد 92 برای خودشان ایجاد کنند. آنها ناراحت هستند که چند وزیر کابینه از میان اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند وگرنه بیان چنین حرف و ادعایی چه دردی را درمان می‌کند و چه باری را از دوش مردم برمی‌دارد؟

نکته دوم، افرادی که همواره بر چنین جمله‌ای تاکید دارند در یک سال اخیر دیدند چگونه دولت درصدد رفع اشکالات و اشتباهاتی که خودشان پدید آورنده‌اش بودند، برآمده است و حالا نمی‌توانند این موفقیت را بپذیرند. در دولت آقایان با درآمد بیش از هزارمیلیاردی از منابع نفتی، دلار را به 4500تومان رساندند و حالا نمی‌توانند قبول کنند که دولت از فروش نفت و با وجود وارد نشدن دلار به کشور قیمت آن را روی 3500 تومان نگه داشته‌ است. در دوران آقایان مشکلات عدیده‌ای در حوزه درمانی پدید آمد و حالا نمی‌توانند بپذیرند که مردم از تلاش دولت در حوزه درمانی رضایت دارند چون بسیاری از موانع خدمات درمانی رفع شده است. این آقایان ناراحتند که سال‌ها از مذاکرات یک تابو درست کردند و اجازه دادند تا اسرائیل در مسیر مذاکرات برای ایران یک میدان مین جاگذاری کند اما اکنون دولت یکی‌یکی مین‌ها را خنثی کرده و توانسته منطق ایرانی در دفاع از حقوق مسلم هسته‌ای را در مجامع بین‌المللی اثبات کند. حرف‌ها می‌خواهند دولت را تخریب کنند و مردم را از روحانی ناامید نمایند که نتیجه‌ای برایشان نخواهد داشت.

دولت هوشیارانه از رفتار این افراد مخرب و نه منتقد آگاه است و با اطلاع از آن خود را درگیر حاشیه‌ها نخواهد کرد چون عده‌ای سعی دارند با این حاشیه‌ها فرار رو به جلو کنند تا کسی به فکر مشکلات گذشته نباشد؛ اتفاقات تاسفباری که از هرجایی به آن نگاه شود، چنین تصوری ایجاد می‌کند که جای سالمی برای کشور نگذاشته‌اند. تاکید بر اینکه روحانی اصلاح‌طلب نیست و تکرار آن در طول یک سال حرف خیرخواهانه‌ای نبوده و از حسادت است. باری، دولت با صبر، سکوت و البته مقداری بیان واقعیات برای مردم در عین پرهیز از حاشیه‌ها می‌تواند تمامی این تلاش‌ها را بی‌اثر و خنثی کند. کما اینکه در جلسه رای اعتماد وزیر علوم نیز چنین شد و رئیس‌جمهوری پس از برکناری آقای فرجی‌دانا طی نطق هوشیارانه توضیحاتی درباره آن با حفظ احترام نمایندگان
مطرح کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: