واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

40درصد تعاونیهای راکد هستند

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با بیان اینکه ادغام وزارت تعاون با وزارت کار، بخش تعاون را کاملا به حاشیه رانده است، گفت: به دلیل نبود حمایت‌های دولتی هم اکنون 30 تا 40 درصد تعاونی‌های استان راکد هستند.
تدبیر24: غفار محمدی به مناسبت13 شهریور روز تعاون به نقش تعاونی‌ها در تولید، اقتصاد و اشتغال کشور اشاره کرد و از نبود حمایت‌های دولتی از این بخش انتقاد کرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قرار بود بیشتر فعالیت‌ها به تعاونی‌ها و بخش خصوصی واگذار شود، اما اکثر امور به شرکت‌های شبه دولتی واگذار شده است.

به گفته دبیر اتاق تعاون کرمانشاه بر اساس برنامه پنجم ساله توسعه قرار بود تا پایان این برنامه سهم تعاونی‌ها از تولید ناخالص ملی به 25 درصد برسد، اما این رقم هم اکنون در خوشبینانه ترین حالت شش یا هفت درصد است.

محمدی دلیل عقب بودن از برنامه را نیز عدم حمایت‌های دولتی، مشکلات اقتصادی، تورم، نرخ بالای بهره‌های بانکی و ... برشمرد.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا نرخ تسهیلات بانکی برای بخش خصوصی بیشتر از یک درصد نیست، اما این رقم در ایران بیش از 24 درصد است و کدام واحد تولیدی یا تعاونی است که بهره 30 تا 40 درصد داشته باشد که هم بتواند از پس تورم برآید و هم سود بانک را پس بدهد.

دبیر اتاق تعاون کرمانشاه خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلاتی که تعاونی‌ها با آن مواجه شده‌اند به حاشیه رفتن بخش تعاون است.

محمدی ادغام وزارتخانه‌های تعاون و کار را دلیل اصلی به حاشیه رفتن بخش تعاون دانست و تاکید کرد: هم اکنون تمام تعاونی‌های کشور تنها به یک معاونت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شده‌اند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به آمار تعاونی‌های موجود در کرمانشاه داشت و افزود: هم اکنون 4500 تعاونی در کرمانشاه وجود دارد که به دلیل مشکلات 30 تا 40 درصد انها راکد هستند.

به گفته این مسئول، این تعاونی‌های در بخش‌های مختلف تولید، کشاورزی، درمان، حمل و نقل، صنعت، خدمات و ... فعالیت دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: