واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

سفر هیأت تجاری چک به تهران

یک هیات تجاری از جمهوری چک به سرپرستی معاون وزیر امور خارجه این کشور در جهت گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری میان تهران - پراگ، 22 شهریورماه به تهران سفر می‌کند.
تدبیر24: دولت چک یک هیأت تجاری به تهران می‌فرستد. این سفر با هدف بررسی راه‌های گسترش تجارت و تسهیل توافق‌های سرمایه گذاری میان پراگ و تهران انجام می‌گیرد. در این هیأت تجاری 20 نماینده از شرکت‌های جمهوری چک حضور دارند که 13 سپتامبر برای یک سفر 4 روزه به تهران می‌آیند. این هیأت توسط اتاق بازرگانی چک تنظیم شده است و سرپرستی این هیأت را مارتین تلاپا معاون وزیر امور خارجه برعهده دارد.

وی در این باره اعلام کرده است که در این هیأت شرکت‌های حمل و نقل، خودروسازی و منسوجات حضور خواهند داشت.

هم چنین ولادیمیر دلوهی رئیس اتاق بازرگانی جمهوری چک گفت: مهم است که بتوان در سریعترین زمان ممکن به بازارهای ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها دست یافت. ایران و چک از یک تاریخ روابط تجاری با سابقه طولانی برخوردارند که در دهه 60 میلادی تأسیس شده است.

این سفر زمانی اعلام شد که مجید تخت‌روانچی برای گفت‌وگو با مقامات این کشور در پراگ به سر می‌برد. روانچی در این سفر با لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه چک، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه چک در این دیدار اعلام کرد که به هر حال هر گونه روابط نزدیک اقتصادی با ایران بستگی به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب دارد.

همچنین در دیدار روانچی با همتای خود دو طرف درباره آماده سازی توافق‌های حفاظت از سرمایه داری میان ایران وچک گفت‌و‌گو کردند.

روانچی در این دیدار تأکید کرد که تهران و شش کشور غربی باید تا آخر نوامبر به توافق نهایی دست یابند.

همچنین وزیر امور خارجه چک گفت: نتیجه مطلوب برای مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 شرایط مناسبی را برای گسترش همکاری با ایران فراهم می‌کنند و معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که نسبت به نتیجه مذاکرات خوش‌بین است.

در سال 2012 میزان تبادلات تجاری میان جمهوری چک و ایران حدود 2/1 میلیارد دلار بود این در حالی است که در سال 2003 ، 4/2 میلیارد دلار ثبت شده است که بیشتر صادرات شرکت‌های جمهوری چک تولیدات خودروسازی، محصولات الکتریکی بود.

مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه برای دیدار و گفت‌وگو درباره گسترش روابط دو جانبه با مقامات جمهوری چک به این کشور سفر کرد.

منبع: سایت رادیو پراگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: