واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵

اسپانیاییها حاضر به دفاع از کشور نیستند

بر اساس یک نظر سنجی، اگر اسپانیا مورد تهاجم و تعرض خارجی قرار گیرد، تنها 3/16درصد مردم این کشور حاضرند که از اسپانیا دفاع کنند .
تدبیر24: نظرسنجی مذکورکه به دستور وزارت دفاع اسپانیا ازسوی مرکز تحقیقات جامعه شناسی انجام گرفته حاکی از آن است که در اسپانیا اوایل قرن بیست ویکم، تقریبا نیمی ازاسپانیایی ها (1/47 درصد ) جان خود را برای چیزی که غیرخانواده باشد ، قربانی نمی کنند.

دراین راستا، 3/55 درصد مردم درصورتی که اسپانیا مورد تهاجم قرار گیرد از شرکت در دفاع از کشور خودداری می کند درحالی که 3/16 درصد بدون هیچ تردیدی از اسپانیا دفاع می کنند و 4/22 درصد نیز امکان دارد که در دفاع از کشور شرکت داشته باشند.این در حالی است که هر ساله تعداد کسانی که در دفاع از کشور تردید ندارند یا تمایل در دفاع از کشور نشان می دهند ، کمتر می شود.

براساس نظرسنجی، حس تعلق به اسپانیا درچندین ایالت کشور کاهش یافته و این نارضایتی درایالت های کاتالونیا وباسک دردو سال اخیر شش درصد افزایش داشته است.این در حالی است که حس اسپانیایی بودن، درشهر های جنوبی سئوتا وملیا که نیمی ازمردمش مسلمان هستند، با قدرت بیشتری ابراز می شود.

نتایج این نظرسنجی موجب بهت ونگرانی مقامات وزارت دفاع شده که نه تنها اسپانیایی ها را مایل به دفاع ازکشور نمی بینند بلکه همچنین شاهد کاهش هویت اسپانیایی و افزایش ملی گرایی واستقلال طلبی هستند.

برغم محبوبیت خوبی که نیروهای مسلح در بین اسپانیایی ها دارند، مردم اسپانیا همچنین معتقدند که باید بودجه و تعداد پرسنل ارتش را کاهش داد. در این رابطه ، اسپانیایی ها استدلال دارند که هیچ خطر مهمی، اسپانیا را تهدید نمی کند.

منبع: روزنامه ال موندو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: