واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

درباره تیم ملی احساسی حرف نزنیم

مربی تیم ملی بسکتبال ایران با بیان این مطلب که درباره عملکرد تیم در جام جهانی احساسی حرف نزنیم گفت: تیم ملی در جام جهانی عقب نشینی نکرد.
تدبیر24: مهران شاهین طبع درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال در جام جهانی اظهار کرد: زمانی که از نزدیک بازی ها را تماشا کنیم قضاوت بهتری از عملکرد خواهیم داشت تا اینکه از تلوزیون تماشا کنیم. به نظر من بازیکنان تیم ملی در همه مسابقه ها با انگیزه بودند و با تفکر پیروزی وارد میدان می شدند. در هیچ مسابقه ای از پیش بازنده نبودیم و برابر تمام حریفان با قدرت وارد میدان می شدیم. در هر حال ما برابر تیم های بزرگی رقابت کردیم؛ تیم هایی که همه ویژگی های خوب را دارند. حریفان ما جزو تیم های با ثبات و بزرگ جهان بودند و نمی توان به بازیکنان القا کرد که آنها ضعیف هستند و می توانیم شکستشان دهیم.

مربی تیم ملی بسکتبال ایران افزود: خود بازیکنان به خوبی بر حریفانشان اشراف دارند و می دانند تیم ها چگونه کار می کنند. مطمئنا اگر مشکل گارد دوم در تیم وجود نداشت می‌توانستیم بهتر کار کنیم اما اسپانیا تیمی نیست که بخواهیم به بازیکنان بگوییم برنده هستیم و مثلا از نظر روانی آنها را آماده کنیم. اتفاقا با توجه به شرایطی که این تیم ها داشتند این روش می توانست نتیجه معکوس برای ما داشته باشد. ما واقع بینانه کار می کردیم و به بازیکنان می گفتیم که حریف این شرایط را دارد و باید از این راه برابرشان بازی کنید. هیچ وقت هم عقب نشینی نکردیم.

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد گفت: نباید به عملکرد تیم ملی احساسی نگاه کنیم. اینکه می رویم و اسپانیا را می بریم احساسی فکر کردن است. اینکه بدون اطلاعات و تنها با احساسات حرف بزنیم درست نیست. به گونه ای با دروغ پردازی درباره شرایط حریف مطمئنا نتایج بدتر خواهد شد. ما برنامه خودمان را انجام می دادیم و تیم نیز با انگیزه وارد میدان می شد و مبارزه می کرد. در نهایت نیز معتقدم خیلی خوب کار کردیم و اگر آسیب سجاد (مشایخی) نبود و می توانستیم در کنترل بازیکنان راحت تر باشیم شرایط تغییر می کرد.

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که انتقادهایی به تعویض های آقای بچیروویچ بود که چرا درحفظ بازیکنان کلیدی نتوانست موفق کار کند. نظرش دراین مورد چیست؟ گفت: کسی که کنار زمین ایستاده است بیشتر از همه به تیم اشراف دارد. در شرایطی که می داند تیمش چه چیزی نیاز دارد. وقتی ما هم هدایت تیم را به عهده کسی گذاشته ایم باید به تعویض هایش نیز احترام بگذاریم و من نمی توانم درباره آنها نظری بدهم. درباره حفظ حامد حدادی نیز شاید آن موقع تفکر سرمربی تیم این بود که در ابتدا بتواند تیم را با حضور حدادی پیش ببرد که او چهار خطا شد.

او در پاسخ به این سوال که بعد از چهار سال از اولین حضور در جام جهانی بسکتبال ایران چه تغییری کرده است؟ تصریح کرد: ما در کارهای دفاعی خیلی خوب بودیم. حریفان ما نیز این طور نبودند که بازی را مدیریت کنند و تا آخر فشار آوردند. به هر حال بسکتبال ما رشد داشته اما قبول کنیم که کشورهای دیگر هم خیلی رشد کرده اند. اسپانیا همان اسپانیای 4 سال پیش نیست و واقعا رشد کرده است. به نظر من ایران با ثبات تر کار کرد و توانست با فاصله امتیازی نزدیک برابر صربستان و فرانسه شکست بخورد که این نشان می دهد به آنها نزدیک شده ایم. از طرف دیگر بازیکنان ما یاد گرفته اند که در طول بازی با تمام توان کار کنند.

شاهین طبع در پاسخ به این سوال که چه شد که به یکباره ارسلان کاظمی از ترکیب تیم ملی حذف شد؟ گفت: با توجه به حرمتی که به ارسلان قائل شده بودیم و وظایفی که به او داده بودیم او نتوانست چهارچوب تیم ملی را قبول کند و کادرفنی هم با این مساله کنار نیامد. چهارچوب ارسلان برای خودش با چهارچوب تیم ملی یکی نبود و او نتوانست این دو موضوع را هماهنگ کند. در مجموع فکر می کنم توقع های ارسلان با شاکله تیم ملی همخوانی نداشت.

مربی تیم ملی بسکتبال درباره خط خوردن عرفان نساج پور نیز گفت: عرفان خوب کار می کرد اما چون نخستین سالی بود که زیر نظر بچیروویچ تمرین داشت در روزهای پایانی اردو نتوانست نظر او را جلب کند. از طرف دیگر نظر سرمربی این بود که چون گاردهای ما قامت کوتاهی دارند بیشتر بتوان از صمد و جمشیدی نیز در حمل توپ استفاده کرد و سجاد هم می توانست در کنار مهدی باشد اما آسیب دیدگی سجاد طولانی شد و آن مشکل ایجاد شد. نظر خود سرمربی تیم ملی این بود که مهدی با توجه به توانایی هایی که دارد می تواند برابر حریفان بدرخشد اما باید سعی کنیم برابر گاردهای حریف از بازیکنان بلند قامت بهره ببریم.

شاهین طبع به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چه شد به یکباره زمان بازی محمد جمشیدی که نمایش خوبی داشت به یک دقیقه رسید و از ارسلان هم بازی گرفته نشد؟ تصریح کرد: ما به عنوان مربیان تیم وظایفان را انجام می دهیم اما درباره تعویض ها خود بچیروویچ تصمیم می گرفت تا چگونه از بازیکنانش استفاده کند.

او در پایان گفت: از شنبه تمرین های تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی آغاز می شود و تیم با مرور سیستم خودش را برای اینچئون آماده می کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: