واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

گسترش همکاری ایران و تاجیکستان

نشست سازمان همکاری شانگهای هفته جاری در شهر دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان برگزار می شود و در حاشیه این نشست ایران و تاجیکستان برای همکاری بیشتر در امر مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضا خواهند کرد.
تدبیر24: عبدالرضا رحمانی فضلی ˈ وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که برای شرکت در اجلاس شانگهای طی روزهای آتی به تاجیکستان سفر خواهد کرد بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده علاوه بر ملاقات با همتای تاجیک خود با رئیس آژانس ملی مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تاجیکستان نیز ملاقات و در نهایت دو طرف یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر امضاء می کنند.

بر اساس این گزارش، هدف از مبادله این سند ارتقاء همکاری های دو کشور در زمینه شناسایی ، مبادله اطلاعات عملیاتی در زمینه گروه های منطقه‏ ای جرم مواد مخدر و قاچاق پیش سازهای شیمیایی است.

از دیگر مفاد این سند می توان به انتقال تجارب در زمینه پیشگیری، درمان و بازتوانی معتادان مواد مخدر از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی برای متخصصان ذیربط تاجیکستان اشاره کرد.

بنا بر این گزارش،ایران و تاجیکستان برخوردار از اشتراکات فرهنگی ، دینی ، زبان و تاریخ هستند و این اشتراکات می تواند در تقویت روابط دو کشور در زمینه های مختلف از جمله موضوع مبارزه با موادمخدر تاثیر بسزایی داشته باشد.

در عین حال هر دو کشور متاثر از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر از افغانستان بوده و در مسیر ترانزیت مواد مخدر از منشاء افغانستان به مقصد بازارهای مصرف در اروپا قرار گرفته اند.

ایران در مسیر بالکان و تاجیکستان در مسیر شمالی قاچاق مواد مخدر عمدتا به مقصد فدراسیون روسیه واقع شده است.

ایران و تاجیکستان در سال 1381 یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر امضاء کرده بودند که با توجه به تغییر در مسیرهای انتقال و قاچاق مواد مخدر از منشاء افغانستان، تعمیق پیوند جرم مواد مخدر با سایر جرایم سازمان یافته، تنوع در تولید مواد مخدر و روانگردان ها و محرک های نوع آمفتامین و گستردگی منابع تهیه و انتقال غیرقانونی پیش سازهای شیمیایی مستفاد در تولید هروئین در یک دهه گذشته سبب شده تا یادداشت تفاهم جدیدتری با لحاظ قراردادن تغییرات در مساله جهانی مواد مخدر در یک دهه گذشته تنظیم و مبادله شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: