واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

حمله نیروهای یمنی به تجمع حوثیها

منابع یمنی از آغاز حمله نیروهای دولتی به تجمع حوثی‌ها در نزدیکی وزارت کشور و جاده فرودگاه در صنعاء خبر دادند.
تدبیر24: شاهدان عینی گفته‌اند که صدای شلیک گلوله در اطراف وزارت کشور و نیز جاده منتهی به فرودگاه صنعاء در شمال این شهر شنیده می‌شود.

نیروهای امنیتی یمن با دستور رئیس جمهوری این کشور تلاش دارند جاده فرودگاه را که یکی از اصلی‌ترین ورودی‌های شهر صنعاء محسوب می‌شوند از کنترل حوثی‌ها خارج کنند و تلاش‌هایی برای بیرون راندن آنها از اطراف وزارت کشور نیز صورت گرفته است. در خشونت‌های ناشی از این اقدامات دست‌کم یک تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

در اولین اقدام نیروهای امنیتی برای پایان دادن به تظاهرات حوثی‌های، به دلیل تعداد زیاد تظاهرکنندگان و نگرانی از کشیده شدن نا‌آرامی‌ها به خشونت‌های مسلحانه در پایتخت یمن، نیروهای دولتی مجبور به عقب نشینی شدند اما همچنان در نزدیکی محل تجمع موضع گرفته‌اند و آماده شروع حمله‌ای دیگر هستند.

هزاران تن از حوثی‌های یمن نزدیک به دو هفته است که در اطراف و برخی مناطق صنعاء چادر زده‌اند و خواستار برکناری دولت و مبارزه با فساد هستند. حوثی‌ها هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام خشونت آمیز نیروهای دولتی را پاسخ می‌دهند و استفاده از سلاح برای "دفاع از خود" را مجاز می‌دانند.

از آنجایی که بسیاری از حوثی‌هایی که به سمت پایتخت یمن حرکت کرده‌ و در اطراف و داخل این شهر چادر زده‌اند مسلح هستند، بیم آن می‌رود خشونت نیروهای امنیتی در برخورد با تظاهرات آنها به درگیری و حتی جنگ داخلی بینجامد.

منبع: شبکه اسکای نیوز عربی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: