واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

نیاز روسیه به استفاده از ظرفیت گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: روسیه در موضوع صنایع غذایی به ظرفیتهای گیلان نیاز دارد.
تدبیر24: دکتر علی منتظری در جلسه بررسی توسعه تجارت خارجی گیلان که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزار شد اظهار کرد: امروز نیاز به توسعه تجارت خارجی بیش از گذشته احساس می‌شود تا با آگاهی بیشتری به عرصه تجارت جهانی وارد شویم.

وی افزود: راهکاری برای برون رفت از رکودی که هم اکنون در کشور داریم وجود دارد. یکی از مهمترین این راهها، توسعه تجارت خارجی کشور است. رکود در صنعت احساس می‌شود. اگر تقاضا کم شود تولید با مشکلات مواجه می‌شود و برای جلوگیری از این مشکلات باید توسعه تجارت خارجی را گسترش دهیم.

منتظری خاطرنشان کرد: کشور روسیه، بازار هدف مهمی برای گیلان است و ما باید در حوزه صادرات به روسیه جهش داشته باشیم و برای تحقق این امر از ظرفیتهای گیلان بیش از پیش استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تحریم‌های روسیه، افزود: این امر فرصتی مناسب برای گیلانیان است تا بازارهای هدف روسیه را شناسایی کنند. روسیه، سال گذشته 524 میلیارد دلار صادرات و 319 میلیارد دلار واردات داشته است که عددی بزرگ است و باید از آن بهره برد.

منتظری با اشاره به ظرفیتهایی که در حوزه فولاد و سلولز در گیلان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: 80 درصد این ظرفیتها براساس قابلیتهای کشورهای همسایه به خصوص روسیه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد روسیه می‌تواند به اقتصاد کشور به خصوص استان گیلان کمک کند، افزود: ما مشتاق هستیم که به همه مردم دنیا که بر اثر تحریم‌ها در فشار هستند کمک کنیم و روسیه یکی از این کشورهاست.

منتظری تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات در رابطه با روسیه، مشکلات حمل و نقل هوایی و دریایی آن است. همچنین مبادلات پولی با آنها سخت انجام می‌شود. باید فضای روسیه را درک کنیم و با قدرت جلو برویم. اگر امروز نجنبیم بازارهای خوب این کشور را دیگر کشورهای همسایه ایران نظیر ترکیه بدست خواهند آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: