واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

برخورد با پزشکانی که زیرمیزی بگیرند

‌مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: با پزشکانی که زیرمیزی اخذ کنند و در ارائه خدمات از نظر کیفیت و کمیت کوتاهی داشته باشند، برخورد خواهد شد.
تدبیر24: ایرج عزیزی  با تاکید بر لزوم تحت تعقیب بودن پزشکان متخلف از سوی تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: چنانچه تخلف پزشکی در مواردی همچون اخذ وجه اضافه بر تعرفه، اخذ زیرمیزی، حق شارژ و ... احراز گردد، با پزشک متخلف برابر قوانین حوزه بهداشت، درمان و داروی تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.

وی نداشتن مجوز را از دیگر موارد تخلف پزشکان برشمرد و تصریح کرد: در صورت استفاده از پزشکان متخصص و عمومی بدون مجوز در درمانگاه‌ها نیز هم با مدیر درمانگاه و هم با پزشک متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس قانون هیچکدام از پزشکان حق عدم پذیرش بیمار را ندارند، یادآوری کرد: ارجاع بیمار به مطب‌های شخصی نیز از موارد تخلف است و پزشک باید تا زمانی که بیمار در مرکز درمانی عمومی قرار دارد به وی خدمت‌رسانی کند.

عزیزی ادامه داد: عدم رعایت زمان کافی برای ویزیت هر بیمار نیز از جمله موارد دیگر تخلف پزشکان است که مصداق کم فروشی از حیث کمیت و کیفیت است و با پزشک متخلف برخورد می‌شود.

به گفته این مسئول، برابر قانون، پزشکان عمومی و متخصص باید زمان خاصی را به هر بیمار اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: خود بیمار و خانواده وی نقش اساسی در برخورد با پزشکان متخلف دارند و باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به احقاق حق خود اقدام کنند.

عزیزی با اشاره به وجود شعبه‌ای خاص جهت رسیدگی به پرونده تخلفات جامعه پزشکی، اظهار کرد: از ابتدای شهریور تا‌کنون 12 مورد پرونده در این خصوص به تعزیرات ارجاع شده که ‌از این تعداد پنج مورد منجر به محکومیت پزشک، جزای نقدی 47 میلیون تومانی‌، تذکر کتبی، درج در پرونده و جبران خسارت وارده شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: