واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

سلام بر خانه سینما

مسائل از سوی نیروهای انتظامی، نمایندگان مجلس و بسیاری از کسانی که تنها طرز فکرشان فرق داشت، مطرح می‌شد. حالا امروز سینماگران ...

تدبیر24: آن چه طی دوسال گذشته بر خانه سینما گذشت، شاید بعدها بتواند قصه غصه هفت‌من کاغذی شود که بر اعضای هیات‌مدیره‌ و دست‌اندرکاران و اهالی صنوف رفته است. آنان امیدوارند امروز این خانه بازگشایی شود. طی مکاتبه وزیر ارشاد مبنی بر بازتحویل ساختمان خانه سینما این ساختمان در اختیار سازمان سینمایی قرار می‌گیرد. خانه سینما در پی اختلافات میان وزارت ارشاد و اعضای خانه سینما با درخواست هیات‌مدیره مدتی در اختيار نیروی انتظامی قرار گرفت و مقرر شد ناجا تا پایان اختلافات از این ساختمان حراست کند که به نظر می‌رسد این روزها در حال اتمام است. هرچند روزهای سختی بود اما گذشت. سینماگران در این دو سال مدام در نشست‌ها و پرسش و پاسخ‌ها حاضر شدند و جواب سوالات و اتهاماتی را دادند که هیچ تصوری نسبت به آن نداشتند. در این دو سال بارها مسائلی پیش آمد که آنان ناراحت و غمگینانه با تحقیر روبه‌رو شدند. مسائل از سوی نیروهای انتظامی، نمایندگان مجلس و بسیاری از کسانی که تنها طرز فکرشان فرق داشت، مطرح می‌شد. حالا امروز سینماگران می‌توانند خوشحال باشند و حتی با کلماتی محدود این خوشی را بیان کنند.
بهمن فرمان‌آرا: من هم مثل دیگر اعضای سینما از بازگشایی خانه سینما خيلي خوشحالم و به نظرم اين خبر خوبي براي اهالي سينماست.
عزیزالله حمیدنژاد: طبیعتا مثل بقیه سینماگران از بازگشایی خانه سینما بسیار خوشحالم. به نظرم خانه سینما به شکل غیرقانونی بسته شده بود. قرار است امروز (پنجشنبه) آقای ایوبی در خانه سینما در یک نشست خبری درباره روند بازگشایی خانه سینما و نحوه برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیات‌مدیره توضیح دهد. به نظرم آقای ایوبی باید بتواند در مقاطع حساس جرات و جسارت لازم را برای اعتلای سینمای ایران داشته باشد. او باید مدیرانی کارآمد را برای سازمان سینمایی انتخاب کند؛ مدیرانی که در دوران اخیر منزوی شدند؛ مدیرانی که توان فرهنگی‌شان قبلا به اثبات رسیده بود. او در سازمان سینمایی می‌تواند انقلابی کار کند و از حرف و حدیث‌ها نترسد. ما منتظریم تا خانه سینما باز و تغییر و تحولات زیادی ایجاد شود.
محمدرضا هنرمند: قطعا از بازگشایی خانه سینما خیلی خوشحالم و امیدوارم سینما با خبرهای خوب، اتفاقات خوب و نگاه‌های خوب همراه باشد. بازگشایی خانه سینما خیلی خوشحال‌کننده است و امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد. من امیدوارم فضای کار و تولید و روحیه مثبت در سینما به وجود بیاید. ما وضعیت اسفناکی را نه‌فقط در سینما بلکه در جامعه شاهد بودیم و امید زیادی وجود دارد که وضعیت بهتر شود. به نظرم با نقطه نظرات مثبتی که از آقای ایوبی درباره سینما دریافت کردیم امیدواری‌های زیادی ایجاد خواهد کرد.
پرویز پرستویی: من روز ملی سینما را به عموم اهالی سینما و به خانواده سینما تبریک می‌گویم. به نظرم ‌ای کاش آقای ایوبی زودتر می‌رسید و زودتر رییس سازمان سینمایی می‌شد و این مشکل خانه سینما را سریع‌تر حل و در واقع مقدمات جشن ملی ما را فراهم می‌کرد. من بازگشایی خانه سینما را در این روز خوش‌یمن یعنی روز ملی سینما به فال نیک می‌گیرم. من به آقای ایوبی و یارانش روز ملی سینما را تبریک می‌گویم؛ یارانی چون رحمان سیفی‌آزاد و محمدرسول صادقی. همچنین انتخاب آقای رضا داد به عنوان مشاور عالی معاونت سینمایی انتخاب بسیار خوبی است و این انتخاب راهم به آقای ایوبی تبریک می‌گویم. به سهم خودم و خانواده سینما تشکر می‌کنم از کسانی که با بازگشایی خانه سینما شادی را به چهره اهالی سینما بازگرداندند. به نظرم هم‌اکنون اهالی سینما از این اتفاق شاد هستند و امیدوارم در سینمای ایران سال‌های خوبی داشته باشیم.
حميد فرخ‌نژاد: به نظرم خانه سينما آزاد نشد بلكه از همان اول باز بود.پس اين كه مي‌گويند خانه سينما آزاد شده درست نيست.
ابوالحسن داوودی: به عنوان یک سینماگر در روز سینما امیدوارم وعده‌هایی که از سوی مسئولان داده شده به حقیقت بپیوندد. از سویی دیگر در هشت سال گذشته عموم سینماگران مورد تحقیر و توهین قرار گرفتند و فضای فعالیت آن‌ها بسیار محدود شده بود. مسئولان باید کاری کنند که این فضا از بین برود. شاید بیشترین و محتمل‌ترین انتظاری که از مسئولان در روز سینما می‌رود این است که خانه سینما را باز کنند که خبر آن منتشر شده است. البته من همیشه سعی کرده‌ام برخورد واقع‌گرایانه‌ای با همه پدیده‌هایی که اتفاق می‌افتد داشته باشم و به نظرم صرف باز شدن خانه سینما همه مشکلات را حل نمی‌کند و خیلی از مشکلات باقی خواهد ماند. صنف‌سازی‌هایی که عامدانه درست شده در واقع حل مشکلات را سخت‌تر خواهد کرد؛ صنف‌سازی‌هایی که در واقع برای درست کردن میدان مین برای مدیریت بعدی سینما بود. از سویی دیگر متاسفانه ما تاکنون هیچ برنامه مدونی برای چاره‌اندیشی در زمینه حل مشکلات سینما ندیده‌ایم. متاسفانه با تلاقی‌ای که مدیران قبلی بر سر سینما حفر کردند و این موضوع با سوءاستفاده از لفظ قانونی و غیرقانونی انجام شد تا مدت‌ها گریبان مدیریت صنفی و دولتی را خواهد گرفت. من اگر بخواهم براساس احساس، علایق، آمال و آرزوهایم اظهارنظر کنم یکی از خواسته‌های اکیدم باز شدن سریع‌تر خانه سینما بود. از سویی دیگر اگر بخواهیم منطقی‌تر فکر کنیم به یک برنامه مدون و حتی به نوعی ساختارشکنانه نیاز داریم تا بتوانیم مشکلاتی را که در راه صنف وجود داشته است حل کنیم. متاسفانه در این مدت صنف‌سازی‌های تقلبی انجام شد و این صنف‌ها خود را به جای اصناف واقعی جا زدند و شاید مدت زیادی طول بکشد تا اصناف واقعی خانه سینما را بنا کنند و فضای چالش‌برانگیزی را شاهد خواهیم بود. شاید مهم‌ترین کار دیگری که مسئولان می‌توانند انجام دهند مشاوره با گروه‌های مختلف باشد. از سویی دیگر مسئولان باید از یک زاویه و دید به قضایا نپردازند. در ابتدا این تصور وجود داشت که آقای ایوبی خیلی به جزییات و ظرافت‌های سینما و برخوردهای سینما اشرافی نداشته باشند اما با قرار گرفتن رضا داد به عنوان مشاور عالی، بخش قابل توجهی از این ابهامات رفع شد و حضور رضا داد تضمین خوبی است برای این‌که تصورات آقای ایوبی چندان دور از واقعیت نباشد.
کامبوزیا پرتوی: در روز ملی سینما این انتظار از مسئولان سینما وجود دارد که به کارشناسی و آسیب‌شناسی این هشت سالی که بر سینمای ایران گذشت بپردازند. مسئولان می‌توانند از تجربه دوستانی که در خانه سینما فعالیت داشتند استفاده کنند. اطلاع یافتم که آقای رضا داد به عنوان مشاور عالی معاونت سینمایی انتخاب شده‌اند. آقای رضا داد بیگانه با سینما نیست و در بخش‌های مختلف کار کرده‌اند و این مساله یعنی انتخاب رضا داد واقعا راهگشاست. به نظرم باید هشت سال گذشته آسیب‌شناسی شود که چرا کار به این‌جا کشید و چرا این‌قدر همه‌چیز آشفته شد؟ اگر این کار کارشناسی انجام شود، می‌توان امیدوار بود که همه‌چیز به سر جای خودش برخواهد گشت و ما به وضعیت هشت سال قبل برمی‌گردیم! من امیدوارم پروانه ساخت شکل قانونی به خود گرفته و کارآیی خودش را پیدا کند و فیلم به همان میزانی که نیاز است تولید و به آشفتگی تولید فیلم اولی‌ها که هرکسی می‌توانست فیلم بسازد، پایان داده شود. امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که تهیه‌کنندگان بخش خصوصی و غیردولتی احساس امنیت کنند. امیدوارم روند بازگشایی خانه سینما به‌خوبی طی شده و به ماجرای خانه سینما به شکل کارشناسانه‌ای پرداخته شود. متاسفانه در معاونت سینمایی قبلی با ایجاد انجمن‌های موازی تفرقه را بر سینما حاکم کردند و با هواداری از صنوف جعلی که واقعا خیلی جعلی‌اند شرایطی را فراهم کردند که وضعیت سینما آشفته شود. در واقع آن‌ها می‌خواستند با این کار سینما را به بن‌بست بکشانند. هم‌اکنون به نظرم شرایط امیدوارکننده‌ای به‌وجودآمده تا همه فیلمسازان این امید را داشته باشند که بتوانند فیلم خود را بسازند.
امین تارخ: ما همیشه نسبت به حل مشکلات سینما و خانه سینما امیدوار بودیم و این بار امیدمان بیشتر به یقین نزدیک شد و طبیعتا این انتظار وجود دارد که اتفاقات خوشی را شاهد باشیم. یکی از این اتفاقات خوش بازگشایی خانه سینماست. امیدوارم این بازگشایی به درستی انجام شود و دشمنی در آن نباشد. امیدوارم همه‌چیز روال قانونی خود را طی کند و در آینده انتخاباتی برگزار شود و با انتخاب هیات‌مدیره جدید، خانه سینما به فعالیت‌های خود ادامه بدهد. از سویی دیگر به نظرم ویترین معاونت جدید می‌تواند جشنواره امسال باشد. امیدوارم امسال ما فیلم فرمایشی نداشته باشیم و یک مقدار براساس سلیقه مردم و نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن‌ها فیلم ساخته شود. چند سالی بود که ما صاحب سینمایی نبودیم که بشود به آن افتخار کرد. امیدوارم با این خبرهای خوبی که می‌شنویم سینمای ایران وضعیت بهتری پیدا کند. امیدوارم در زمینه ساخت فیلم‌های سینمایی دیگر شاهد برخوردهای سلیقه‌ای نباشیم و دیگر پای سلیقه و اجبار و قیچی وسط نباشد!

منبع:روزنامه بهار

محمد تاجیک

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
وب سایت خبری تحلیلی سینمانگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
درحالی که مسئولان تمام سعی و همت خود را بر آشتی دادن سینماگران و حل اختلاف ها قرار داده‌اند؛

خبرگزاری فارس همچنان به فتنه‌انگیزی و اختلاف افکنی بین اهالی سینما مشغول است

لینک این خبر در وب سایت سینمانگار:

http://www.cinemanegar.com/articleview.php?cat=70&id=7404
نظر شما: