واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۵۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

دانشجو: احتمال برکناری‌ام هست

دانشگاه آزاد به موضوع مورد بحث محافل سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است. با آمدن دولت امید و تغییر آشکار رویکرد مسئولان دولتی یکی از اولین مواضعی که جابه‌جایی ...

تدبیر24:  دانشگاه آزاد در کانون توجهات است، این نکته‌‌ای است که می‌توان با مرور سرخط اخبار یک هفته گذشته رسانه‌ها بدان اشراف یافت اما سوال اینجاست که این دقت نظر و مداقه عمومی به وضعیت دانشگاه آزاد از کجا نشات می‌گیرد. پاسخ سهل و آسان است و بی‌گمان کمتر کسی است که پاسخ این جواب را نداند. «دانشجو» البته نه از نوع محصل و عنوان حقوقی‌اش که این نام فامیل رئیس دانشگاه و شخصیت حقیقی‌ای است که این روزها ماندن و نماندنش در دانشگاه آزاد به موضوع مورد بحث محافل سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است. با آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر آشکار رویکرد اجرایی مسئولان دولتی یکی از اولین مواضعی که جابه‌جایی در آن تبدیل به ظن عمومی شد دانشگاه آزاد و مدیریت این مجموعه موسع آکادمیک بود. فرهاد دانشجو با سبک و سیاق متعارف به دانشگاه آزاد نیامد و بدیهی بود که نحوه آمدنش با وقوع تغییر و تحولات معطوف به انتخابات احتمال خروجش را در برهه فعلی دوچندان کند. حال در این میان دو نگرش نسبت به این مقوله در فضای سیاسی- رسانه‌‌ای جاری و ساری است. از یک طرف اصولگرایان با تمامی ظرفیت‌های خود به میدان آمده‌اند تا مانع تغییرات شود و از سوی دیگر تحول‌خواهان و اصلاح‌گرایان معتقدند باید فارغ از گرایش‌های سیاسی فردی تازه و مورد اقبال جامعه دانشگاهی که با شعارها و برنامه‌های مورد اقبال مردم در برهه فعلی انطباق دارد بر راس این مجموعه بزرگ علمی قرار بگیرد. در یکی دو هفته اخیر هم هر دو طیف فعل و انفعالاتی رقم زده‌اند که جالب توجه بوده است. در آخرین نمونه خبر تشکیل جلسه فوق‌العاده هیات امنای دانشگاه آزاد که به گفته یاسر هاشمی تا قبل از اول مهر برگزار خواهد شد نیز همه توجهات را به خود معطوف کرده است.

فرار رو به جلو

درست در روزی که داغ‌ترین بحث محافل سیاسی و عمومی موضوع شهرداری تهران بود و رسانه‌های اصولگرا مانور گسترده‌‌ای را روی این موضوع انجام می‌دادند ناگهان خبر عزل فرهاد دانشجو منتشر شد؛ نکته‌‌ای که هیچ عقبه ذهنی و خبری پیرامون آن وجود نداشت و با تکذیب خبر از سوی سرپرست وزارت علوم مشخص شد که صحت و سقمی هم نداشته و حال این سوال به وجود می‌آید که چرا این خبر آن هم در خصوص این موضوع حساس در این برهه بازتاب یافته است. پاسخ البته با کمی دقت نظر آسان به دست می‌آید؛ این رسانه‌ها می‌خواستند در حالی که توجه‌ها به موضوع عدم رای‌آوری محسن هاشمی جلب شده چنین در ذهن مخاطبان جا بیندازند که هرگونه تغییر در مدیریت دانشگاه آزاد ملهم از سیاسی کاری است و هیات امنایی که در راس خود آیت‌ا... هاشمی را می‌بیند برآمده از نگرش‌های فرامتنی و سیاسی در پی جابه‌جایی فرهاد دانشجو است. آنان با این کار دو هدف‌گذاری داشتند؛ اول، افکار عمومی را تهییج کرده و فضا را به نحوی جلوه دهند که هیات امنا اگر قصد جابه‌جایی هم دارد ملاحظه کرده و این کار را عقب بیندازد و دوم آنکه در صورت جابه‌جایی هم بگویند این کار ریشه ضابطه‌مندی نداشته و متاثر از نگرش‌های سیاسی رقم خورده است. حال رئیس دفتر هیات امنا دانشگاه آزاد اعلام داشته که این خبر کذب محض بوده و صحت و سقمی ندارد و مضاف بر آن اعلام کرده که جلسه فوق‌العاده هیات امنا به زودی برگزار خواهد شد.

جلسه فوق‌العاده در آستانه وقوع

یاسر هاشمی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا اعلام داشت که جلسه فوق‌العاده هیات امنا قبل از آغاز سال تحصیلی و بازه زمانی باقیمانده تا اول مهرماه برگزار خواهد شد. وی که به همراه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دفتر توسعه فناوری ریاست جمهوری رفته بود اعلام داشت که به طور معمول جلسه هیات امنا هر دو ماه یکبار برگزار می‌شود اما به درخواست جمعی از اعضای هیات امنا و موافقت رئیس جلسه نامه به دبیر هیات امنا ارجاع داده شده و به‌زودی جلسه فوق‌العاده برگزار می‌شود. رئیس دفتر هیات امنا البته اعلام داشته که دستور جلسه بررسی مسائل جاری دانشگاه است و موضوع عزل فرهاد دانشجو در دستور کار نیست. وی البته تصریح داشته که در راستای عدم آسیب دیدگی دانشجویان و دانشگاه به‌رغم اختلاف سلیقه‌ها که کم هم نبوده در حال حاضر همکاری خوبی میان هیات امنا و رئیس دانشگاه انجام می‌پذیرد اما بی‌گمان موضوع تشکیل جلسه فوق‌العاده آن هم با توجه به عقبه و سابقه‌‌ای که بدان اشاره رفت نمی‌تواند دور از حواشی باشد و احتمال هر خروجی‌ای از آن منتفی نیست. جالب آنکه دانشجو شب قبل از انتصابش اعلام داشت که قصدی بر پذیرش ریاست دانشگاه ندارد اما ظرف چند ساعت حرفش عوض شد حال شاید به همان سبک و سیاق وی رفتنی شود!

واکنش جالب دانشجو

واکنش فرهاد دانشجو نیز گویا حاوی این حس احتمال رفتنش است. وی در خصوص جلسه فوق‌العاده هیات امنا خاطر نشان کرد: در جلسه روز چهارشنبه موضوعات مختلف از جمله موضوع تغییر احتمالی رئیس دانشگاه و احتمال بررسی این موضوع در جلسه هیات امنا نیز امکان طرح دارد. وی البته در سخنانی جالب ضمن آنکه پذیرفته روال و روش انتخاب رئیس جدید ایراداتی داشت ولی اعلام کرد که در طول مدت سپری شده روابط خوب و مفیدی میان هیات امنا و شخص رئیس آن با مدیریت دانشگاه ایجاد شده است. وی گفت که آیت ا... هاشمی نمره خوبی به وی و همکارانش می‌دهند و پس از آن نتیجه‌گیری کرد که با این وصف اگر تغییری در ریاست دانشگاه ایجاد شود ناشی از دلایل دیگری غیر از عملکرد وی است! وی در ادامه نیز در سخنانی جالب‌تر گفت: به هیچ وجه کوچکترین وابستگی به این سمت نداشته و ندارم و نخواهم داشت. هر وقت که طبق قانون شخص دیگری را تعیین کنند، خداوند متعال را شکر خواهم کرد و اما اگر عزل شوم از همه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بابت اینکه نگذاشتند مدت بیشتری را در خدمتشان باشم، عذرخواهی خواهم کرد. البته فکر نکنم که چنین اتفاقی تا قبل از اتمام دوره چهار ساله ریاست دانشگاه بیفتد ولی به هر صورت راضی به رضای خدا و آماده برای ادامه کار با تمام توان و عشق و آماده رفتن نیز هستم. نکات جالب این سخنان آنجایی است که وی عملکرد خود را مورد تایید همگان می‌نامد و رفتنش را ملهم از حواشی بیرونی و البته اعلام می‌دارد که آماده رفتن است و بلافاصله هم از همکارانشان عذرخواهی می‌کند که نگذاشتند خدمت بیشتری کند؛ حرف‌های ضدو نقیضی که خود به اندازه کافی گویاست.

رضا رئیسی

منبع:روزنامه آرمان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
اگر هر چیزی بر اساس قانون و مقررات باشد نه بر وفق باند بازی و کینه توزی منافع طلبی و خودی و نخودی که متاسفانه همه جا گیر شده است و همه کس گیر لذا مشلات در پی مشکلات است وقتی قوم و خویش با زی است برادران و داماد ها و پسر خاله و با جناق و ووو دور وبر هم جمع میشوند هم مقررات لطمه میبیند هم سوء استفاده ها زیاد میشود زمان طاقوت مالی و اداری و کارپردازی و انبار داری و مسئول خرید ها هر کدام از جائی و بیگانه با هم که اتفاق انها را برای خلاف بسیار کم میکرد و انهم بر خوردهای شدید داشت هرچند سرانشان هر کار میخواستند میکردند و حالا چی یکسان سازی همه پستها چرا
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
فرهاد جان نه ! تو رو خدا !!!!!!!چند سال دیگه بمون و گرنه از غصه می می می ممممیمیرم !!!!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
0
0
دکترمعین یازیباکلام یامیلی منفردانتخاب شوند.
نظر شما: