واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

بازارعراق را نباید از دست بدهیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 41 میلیون دلار کالا از استان به بازارهای عراق صادر شده است.
تدبیر24: سیدنعیم امامی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات بویژه غیرنفتی در اقتصاد کشور، افزود: عمده صادرات چهارمحال و بختیاری و استان‌های غرب و جنوب غربی کشور به عراق است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته چهارمحال و بختیاری 202 میلیون دلار صادرات کالا به خارج از کشور داشته است، تصریح کرد: در پنج ماهه امسال نیز 97 درصد از صادرات برنامه توسعه محقق شده است، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد کاهش دارد.

امامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 41 میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری به بازارهای عراق صادر شده است که 56 درصد از صادرات استان به این کشور بوده است.

وی با بیان این که لوازم خانگی، عمده کالای صادر شده به این کشور است، افزود: کولر، منسوجات، سیمان، خشکبار، صنایع فلزی و موادغذایی از جمله لبنیات و آب معدنی بیشترین کالاهای صادراتی استان است که علاوه بر عراق به 8 کشور اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند.

امامی با اشاره به حضور داعش در عراق و تصرف برخی مناطق این کشور، اظهار کرد: نباید گذاشت حضور داعش در عراق میزان صادرات ما را به این کشور کم کند، برهمین اساس باید راهکارهایی ارائه شود که اگر مرزی بسته شد از طریق دیگر این صادرات ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت گمرک در صادرات، گفت: با تلاش مسئولان امور گمرک استان تسهیل یافته و زمان کوتاه‌تر شده است اما مشکل اصلی که اکنون وجود دارد دشواری تبادل پول است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: