واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷

انتخاب آشنا

متاسفانه هنوز هم شاهدیم که در جمع مدیران میانی کشور افراد کم‌تحملی وجود دارند که با کوچک‌ترین انتقادی از کوره در می‌روند و با فرد انتقادکننده هم برخورد می‌کنند . . .

همانطور که ریاست محترم جمهور و افرادی که جزو نزدیکان ایشان محسوب می‌شوند بارها تاکید کرده‌اند، یکی از اهداف دولت تدبیر و امید، چابک و سبک شدن این دولت و تا جای ممکن، جلوگیری از فربهی دولت است. دولت آقای روحانی قصد دارد نه تنها از فربه‌شدن پیشگیری کند، بلکه با ادغام زیرمجموعه‌های خود زمینه را برای کوچک کردن دولت و در نتیجه تصمیم‌گیری در موعد مقرر فراهم کند. بنابراین در اولین گام تصمیم گرفته شده تا «معاونت سیاسی دفتر رئیس‌جمهور» و «مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری» که تقریبا با حوزه مسئولیت یکسان و برنامه‌ها و اهدافی با اشتراکات زیاد در مجموعه دولت تعریف شده‌اند، با هم ادغام شوند.

به نظر می‌رسد شروع لاغرتر شدن دولت از نهاد ریاست‌جمهوری است تا به تدریج به وزارتخانه‌ها نیز سرایت کند. باید در خاطر باشد که طبق قانون 5 ساله، دولت باید رو به کوچک‌سازی بیاورد و برای این مسئولیت مهم، آقای حسام‌الدین آشنا که فردی آشنا به این مسائل هستند، انتخاب شد تا با بررسی‌های کارشناسانه، آغازگر این اقدام در دولت باشد. متاسفانه در هشت سال گذشته، عده‌ بسیار زیادی به نهاد ریاست‌جمهوری آمدند و به این ترتیب این نهاد هر روز ناکارآمدتر و فربه تر شد؛ به نحوی که در حال حاضر در تصمیم‌گیری‌ها، چابکی ندارند و در کارها و برنامه‌های نهاد ریاست‌جمهوری اخلال ایجاد می‌کنند. همانطور که اشاره شد این شروع کار است و قرار است با تکیه بر خرد جمعی این برنامه‌ها تداوم داشته باشد؛ بدیهی است که در این راه از نظرات کارشناسان نیز استفاده خواهد شد. شرایط سیاسی کشور بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 روز به روز تلطیف شده است اما نباید فقط به این بسنده کرد بلکه باید سعی شود تا شرایط سیاسی کشور و وضعیت آزادی بیان و مطبوعات به سمتی برود که در زمان حکومت حضرت رسول(ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) وجود داشت. ایده‌آل ما باید چنین شرایطی باشد شرایطی که حتی ناآگاهان و فریب‌خوردگان نیز به ابراز عقیده بپردازند و پوچ بودن افکار غلط آنها در استدلال و گفتار منطقی به آنها ثابت شود.

متاسفانه هنوز هم شاهدیم که در جمع مدیران میانی کشور افراد کم‌تحملی وجود دارند که با کوچک‌ترین انتقادی از کوره در می‌روند و با فرد انتقادکننده هم برخورد می‌کنند. باید به سمت شرایط ایده‌آل صدر اسلام حرکت کنیم البته نمی‌توان کتمان کرد که حرکت در این مسیر شروع شده و تا رسیدن به سرمنزل مقصود راه زیادی را در پیش داریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
navid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
0
1
حضور افراد دانشگاهی دولت رو بهشت می کنه
نظر شما: