واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
حقیقت‌پور:

هژمونی آمریکا به پایان رسیده است

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام حمایت ایران از دولت سوریه در جلوگیری از جنگ مؤثر بود، گفت: ایران با اعزام هیئت پارلمانی به سوریه نقش یک حرکت بازدارنده را در جلوگیری از جنگ عهده‌دار شد.
تدبیر24: منصور حقیقت‌پور نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها برای جلوگیری از جنگ در سوریه اظهار داشت: دوران هژمونی آمریکا در منطقه به پایان رسیده است و آمریکایی‌ها در آستانه شکست در یک‌جانبه‌گرایی در دنیا قرار گرفته‌اند.


وی افزود: امروز حتی متحدان دیروز آمریکا نیز حاضر نیستند آمریکایی‌ها را همراهی کنند و این آغاز افول امپراتوری‌ آمریکا در جهان است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: قطعاً قدرت‌های نوظهوری مانند جمهوری اسلامی ایران در به وجود آمدن وضعیت فعلی آمریکا، نقش پهلوان و قهرمان را به‌عهده داشتند. عرض‌اندام روسیه به‌عنوان رقیب دیرینه آمریکا و چین به‌عنوان یک قدرت اقتصادی و نظامی در جلوگیری از جنگ در سوریه نقش به‌سزایی داشته است و آمریکایی‌ها نتوانستند اجماع نظامی برای حمله به سوریه ایجاد کنند و از شورای امنیت سازمان ملل حکمی را دریافت کنند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه آمریکایی‌ها نتوانستند در موضوع حمله به سوریه پاسخگوی افکار عمومی خود باشند، اظهار داشت: همه این موارد حاکی از پیروزی تلاش‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و سایر قدرت‌های منطقه بود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج تهدیدات نظامی آمریکا علیه سوریه با اعزام هیئت پارلمانی به سوریه، نقش یک حرکت بازدارنده را در جلوگیری از جنگ عهده‌دار شد و این هیئت در سخت‌ترین شرایط برای اعلام حمایت ایران از دولت به‌حق و مردم قهرمان سوریه به این کشور اعزام شد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عقب‌نشینی آمریکا آغاز چندجانبه‌گرایی در دنیا است و شروع چندجانبه‌گرایی در دنیا از عدم موفقیت آمریکا برای حمله به سوریه نشأت می‌گیرد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه تاریخ مصرف اقدامات قلدرانه آمریکا در منطقه به پایان رسیده است، گفت: امروز تعیین‌کننده‌ترین نقش در سوریه به‌عهده مردم است. نظراتی که مردم در سال 2014 به صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری خواهند ریخت، تعیین‌کننده اصلی آینده سوریه خواهد بود.
وی با تقدیر از اقدامات دیپلماتیک دولت یازدهم برای جلوگیری از حمله به سوریه اظهار داشت: تلاش‌های دولت و وزارت امور خارجه قابل تقدیر است، اما تلاش‌های مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در این زمینه تمام کننده بود و خوشبختانه دولت همراهی بسیار خوبی با سخنان و مواضع رهبر معظم انقلاب داشت.

به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: همراهی ایران با روسیه و چین، همراه کردن عراق و فضایی که ایران در جامعه بین‌المللی ایجاد کرد و اعلام حمایت حداکثری جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه در جلوگیری از جنگ مؤثر بود و به‌طبع موضع‌گیری‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، موضع‌گیری‌های مقاومت فلسطینی و مقاومت لبنان هم در این قضیه بسیار مؤثر بود.

منبع:تابناک

.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
0
0
بیچاره مردم که باید هر روز و هر شب این تحلیلهای صد من یک غاز را ببینند و بشنوند ! خیلی دوست دارم نقش مثبت کشورم را در تنش زدایی در دنیا ببینم .
بقول آقا منصور، آقای بروجردی و چند نماینده ی مجلس ما می روند سوریه ، و آمریکا از ترس این نماینده ها از حمله صرف نظر می کند . به همین سادگی است که آقای حقیقت پور می فرمایند !!!! عزیز دل آقا منصور، یه زنگ می زدی به سرگی لاوروف خودمون ، حالا که آمریکا از ما ترسیده ، بیخود خودشو زحمت نده . و همه چیز رو به اسم خودش تموم نکنه . آره پهلوان . آره قهرمان . کاش این دوستان جنگهای جهانی اول و دوم زنده بودند و می توانستند جلو آن جنگها را هم بگیرند . البته با اجازه ی آقا محمود مهرورز .
نظر شما: