واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

نفوذ ارتش عراق به داخل صقلاویه

گزارش های رسیده از مناطق مختلف شمال بغداد از درگیری های سنگینی خبر می دهد که طی آن دهها تن کشته و زخمی شده اند. مهمترین این درگیری ها در 40 تا 50 کیلومتری پایتخت عراق جریان دارد.
تدبیر24: منطقه الصقلاویه، در 50 کیلومتری شمال غرب بغداد، نزدیک به فلوجه، از صبح دیروز (یکشنبه) صحنه شدیدترین نبردها بود که سرانجام منابع امنیتی خبر دادند که توانسته اند به داخل این منطقه نفوذ کرده و از دو محور محاصره صدها نظامی ارتش عراق را بشکنند.

در این عملیات بزرگ، یگان هایی از نیروهای ویژه ارتش عراق به همراه نیروهای داوطلب مردمی و حمایت هوایی، شرکت دارند و هنوز درگیری ها در این منطقه ادامه دارد.

نیروهای عمل کننده علیه داعش توانسته اند دو محور صقلاویه و السجر را باز کرده و پل استراتژیک صقلاویه را به کنترل خو در آورند.

با بازشدن جاده منتهی به السجر، محاصره 400 نظامی عراقی تا حدودی شکسته شده، اما به گفته منابع هنوز تهدید این نظامیان پایان نیافته است.

این نیروها از 4 روز پیش در این منطقه به دام افتاده و به محاصره نیروهای داعش درآمده اند و بیم آن می رفت که در صورت نرسیدن نیروهای کمکی، قتل عام شوند.

این بخش از استان بزرگ الانبار از ژانویه گذشته (دی ماه پارسال) از کنترل دولت مرکزی خارج شده و همچنان در اختیار داعش قرار داشته است.

برخی منابع امنیتی هم گزارش داده اند که نیروهای ضد داعش به دور فلوجه حلقه زده و اکنون در نزدیکترین مکان به این شهر یعنی کارخانه سیمان فلوجه مستقر شده اند اما به دلیل نگرانی از آسیب دیدن شهروندان غیرنظامی همچنان منتظر دستور ورود به شهر هستند، چرا که براساس فتوای مرجعیت این نیروها باید مراقب جان و مال مردم باشند.

با اینحال داعش از این موضوع سوء استفاده کرده و از مردم فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

گزارش دیگری از شمال بغداد حاکی است که نیروهای داعش روز یکشنبه به منطقه الدجیل در حدود 40 کیلومتری شمال بغداد یورش برده و تلاش کردند از چهار محور این منطقه را به تصرف خود درآورند.

گزارش شده که درگیری های سنگینی در این منطقه رخ داده و عشایر منطقه به کمک نیروهای مردمی در مقابل داعش مقاومت کرده اند. این درگیری ها هنوز ادامه دارد و تعدادی نیز از دو طرف نبرد کشته و زخمی شده اند که آمار دقیقی در دست نیست.

در همین حال شهر بغداد نیز در روز یکشنبه آنگونه که یک خبرگزاری محلی خبر داده، مورد حمله خمپاره ای و بمب گذاری قرار گرفته است.

وای نیوز گزارش کرده که در یک مورد سه موشک خمپاره به منطقه ای در شمال بغداد شلیک شده که در اثر آن چهار تن از جمله یک کودک 12 ساله کشته شده است.

همچنین در یک بمب گذاری در منطقه تجاری 'الشعب ' در شمال شرق بغداد دو تن کشته و چهارتن دیگر زخمی شده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: