واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۵۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

ورشکستگی هتلداران خراسان‌شمالی

‌صنعت گردشگری با ویژگی‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود.
تدبیر24: سرمایه‌گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی رو به افزایش است. امروزه جذب گردشگران به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است، زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد، بلکه صنعتی است پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید.

استان خراسان‌شمالی یکی از استان‌هایی است که به لحاظ دارا بودن طبیعت بکر و اماکن تاریخی قابلیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد و از سوی دیگر به دلیل واقع شدن بین استان‌های شمالی کشور و خراسان رضوی سالانه میلیون‌ها مسافر از این استان تردد می‌کنند، اما افسوس از اینکه هیچ مزیت اقتصادی جز ایجاد مشکلاتی همچون بالا بردن نرخ تصادفات را ندارند.

در زمان صبح و بعد از ظهر زمانی که از کنار پارک‌های شهر بجنورد عبور می‌کنیم حجم زیادی از مسافران مشاهده می‌شوند که چادر زده‌اند، این در حالیست که هتل و مکان‌های اقامتی خالی این استان در انتظار آن‌هاست و این امر مشکلاتی را برای مردم و مسئولان مکان‌های اقامتی این استان ایجاد کرده‌اند.

ولی زاده یکی از شهروندان بجنوردی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، در خصوص حجم استقرار زیاد مسافران در پارک‌های این شهر و عدم امکان استفاده از شهروندان این شهر از این امکانات گفت: باباامان و بش قارداش دو پارک بسیار قدیمی این شهر هستند که مردم بجنورد علاقه فراوانی به گذراندن ساعاتی از صبح یا بعد از ظهر در فصل بهار یا تابستان در این دو مکان دارند.

وی افزود: این درحالیست که حجم مسافران مراجعه کرده به این مکان آنقدر زیاد است که گاهی اوقات خود شهروندان فضایی برای اقامت چند ساعته در این مکان را پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که به نزدیکی بوستان بش قارداش می‌رسیم و تعداد زیاد چادرهای رنگی برپا شده را می‌بینیم فکر می‌کنیم که بجنوردی‌ها به آنجا رفته‌اند، اما وقتی که وارد می‌شویم، متوجه می‌شویم که تمامی آن‌ها مسافر هستند.

ولی زاده تاکید کرد: باید مکان‌های اقامتی خارج از این پارک‌ها برای مسافران در نظر گرفته شود یا اینکه این افراد به مکان‌هایی همچون هتل و مهمانپذیرها هدایت شوند تا خود شهروندان نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

یزدانی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی با بیان اینکه مسافران حتی در شهربازی نیز اقامت کرده و چادر برپا می‌کنند، اظهار کرد: در روزهای تعطیل بچه‌ها تمایل دارند که تا آخر شب در آنجا بازی می‌کنند، اما از ساعت 9شب به بعد مسافران در داخل یا بیرون چادر می‌خوابند که مجبور به ترک آن محل‌ها می‌شویم.

وی توضیح داد: در شب وقتی به پارک قدیمی باباامان مراجعه می‌کنیم، چیزی جزء بوی زباله، تفاله چای ریخته شده در کنار درختان یا آشغال‌های رها شده در آبخوری‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: بسیاری از شهروندان بجنوردی صبح جمعه پس از کوهنوردی در کوه باباموسی برای پیاده روی و خوردن صبحانه به باباامان می‌روند اما با صحنه‌هایی همچون کشیدن قلیان از سوی مسافران مواجه می‌شوند و یا اینکه آنقدر چادر زده شده است که آن‌ها مکانی برای استراحت یک ساعته پیدا نمی‌کنند.

رسالتی از دیگر شهروندان بجنوردی با اشاره به اینکه مسافران هیچ توجهی به حفظ فضای سبز ندارند و فقط به دنبال تخریب هستند، افزود: به عنوان مثال پارک آفرینش یکی از پارک‌های این شهر است که شهروندان از ساخت این پارک خیلی خوشحال شدند و بسیاری از افراد ساکن در اطراف این پارک، صبح برای ورزش کردن و بعد از ظهر برای گذراندن اوقات فراغت به آنجا می‌رفتند.

وی ادامه داد: اما از زمانی که دیوار این پارک از سوی شهرداری برداشته شده است، مسافران نیز این اجازه را به خود دادند تا خودروهای خود را به داخل ببرند و چادر برپا کنند.

وی با اشاره به اینکه در این محل سکوهایی که محل نشستن است، نیز ساخته شده است، بیان کرد: اما مسافران بر روی چمن‌ها می‌نشینند و راه می‌روند، آب جوش، غذا و فلاسک را بروی چمن‌ها و یا پای درختان می‌ریزند که مقداری از چمن‌های این پارک از بین رفته و مقداری نیز در حال خشک شدن است.

وی توضیح داد: شهرداری با برداشتن دیوار، گل‌هایی را در محل آن کاشته بود که آن‌ها نیز توسط مسافران از بین رفته‌ است.

وی تاکید کرد: علاوه بر صحنه‌های نازیبای بصری که توسط مسافران در شهر ایجاد شده، پارک خودروها و یا اقامت آن‌ها در حاشیه خیابان‌ها خطر بروز تصادف را نیز ایجاد کرده است.

رییس هتل نگین بجنورد نیز در خصوص دلیل عدم اقامت مسافران در مکان‌های اقامتی این استان گفت: کمبود منابع مالی مسافران یکی از دلایل تمایل آن‌ها در پارک‌هاست.

صادقی در پاسخ به این سوال که مسافران در شهرهای مشهد و شمالی کشور از هتل، مسافرخانه و یا سویت استفاده می‌کنند و زمانی که به خراسان‌شمالی می‌رسند، ترجیح می‌دهند شب را در چادر سپری کنند، بیان کرد: خراسان شمالی در فصل تابستان دارای هوای بسیار خوبی است و نیاز به کولر یا چنین امکاناتی ندارد، به همین دلیل تمایل دارند تا مدت زمان اقامت خود در این استان را در چادرها سپری کنند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر زیرساخت‌های گردشگری این استان در حد صفر است و تبلغی نیز برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری این استان به منظور افزایش مدت اقامت مسافران نشده است تا آن‌ها مجبور به استفاده از مکان‌های اقامتی شوند.

صادقی با ذکر اینکه عدم استقبال مسافران از مکان‌های اقامتی، آن‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است، تصریح کرد: ظرفیت این هتل در سال بیش از 10 تا 15درصد اشغال نمی‌شود.

به گزارش ایسنا- رییس اتحادیه واحدهای اقامتی خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی این استان خالی از مسافر هستند، این در حالیست که در فصل تابستان پارک‌های این استان مملو از چادرهای مسافر است، گفت: ضریب اشغال مکان‌های اقامتی در این استان 11درصد است که این به معنای ورشکستگی این واحدهاست.

یونس کاظمی با بیان اینکه عدم معرفی مکان‌های اقامتی یکی از عوامل عدم استقبال مسافران از مکان‌های اقامتی است، افزود: تابلو و یا بیلبوردهای تبلیغاتی که در جاده‌ها نصب می‌شود باید 160متر از جاده فاصله داشته باشد، اما کدام مسافری می‌تواند زمانی که سرعت خودرو زیاد است، آن تابلوها را ببیند.

وی ادامه داد: اعطای اجازه برای برپا کردن چادر در داخل شهر و یا عدم مکانی خارج از شهر برای استقرار مسافران از دیگر عواملی است که موجب می‌شود تا مسافران در داخل پارک‌های این استان اقامت کنند.

وی با ذکر اینکه هزینه‌های اخذ شده در واحدهای اقامتی این استان از مسافران نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، اظهار کرد: امکاناتی که در این واحدها نیز وجود دارد، مطلوب است، اما عدم استقبال مسافران از این واحدها موجب شده تا صاحبان آن‌ها به دنبال تغییر کاربری این مکان‌ها باشند.

به گفته کاظمی، چهار هتل سه ستاره، یک متل، یک مجتمع خدماتی رفاهی و هشت مهمان پذیر وجود دارد که تقریبا خالی از مسافر هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
خجالت بکشید برای سودخودتون میخواهید ملت روبه زور ببرید به هتل هاتون.شاید یکی توان مالی شونداره.بایدچکارکنه.بجنورد تنها شهری ست که از مسافرا میخواد اینطوری استقبال کنه.
نظر شما: