واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
سابقه باخت به استراليا و ژاپن را داريم

والیبال ایران چگونه موفق شد؟

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در رقابت های انتخابی مردان جهان که در تهران برگزار شد، مقابل بحرین به پیروزی رسید تا با سومین برد پیاپی به مسابقات مردان جهان در لهستان راه یابد.سطح توقع عموم مردم از واليبال به حدي بالا رفته كه اگر يك گيم هم به حريفان آسيايي بدهيم ممكن است مردم راضي نشوند! درست است كه تيم ملي ايران کلاسی بالاتر از تمام تيم‌هاي آسيايي دارد اما فراموش نكنيم كه سابقه باخت به استراليا و ژاپن را داريم

تدبير24: تمرينات تيم ملي ایران براي درخشش در جام ملت‌هاي آسيا آماده مي‌شود ، البته بازیهای درخشان و شگفتي‌سازي واليبال ايران در مسابقات جهاني موجب شد که دیگر ورزش والیبال از نگاه ایرانیان فراتر از آسیا باشد .

 

 به گزارش تدبير24 به نقل از تابناک، قبلا در جام باشگاه‌هاي جهان و مسابقات آسيايي مقابل بزرگان واليبال دنيا بازي كرده بودیم اما فكر نمي‌كردم در ليگ جهاني با اختلاف زياد نسبت به سايرین با اقتدار ظاهر شویم .

 

 ورزش ايران براي اولين بار در يك رشته گروهي به موفقيت جهاني رسيده است. با توجه به اينكه ورزشكاران ايراني عموما با فرهنگ انجام دادن كار گروهي بيگانه هستند، عواملي زیادی باعث شد تا تيم ملي واليبال سنت‌شكني كند!

 

براي پيدا كردن دليل اين ماجرا بايد به حدود 20 سال قبل برگرديم. كارهاي پايه‌اي كه از دوران رياست آقاي يزداني خرم در فدراسيون واليبال انجام شد يكي از دلايل اصلي اين موفقيت بوده است. خیلی از بازيكنان فعلي تيم ملي محصول كارهاي پايه‌اي فدراسيون محسوب مي‌شوند و نبايد فراموش كنيم كه در اين زمينه كارهاي بزرگي انجام شده است.

 

البته موسوی توسط ايوان بوگانيكف روس كشف شد و 10 سال قبل در تيم ملي نوجوانان شاگرد اين مربي روس بود. اگر طرح استعداديابي به درستي اجرا نشده بود قطعا موفقيت‌هاي امروزي رقم نمي‌خورد. به طور كلي مديريت، استعدادهاي ناب و مربيان زحمتكش و انگيزه بازيكنان فعلي تيم ملي براي پشت سر گذاشتن تمرينات سنگين فضاي واليبال ايران را عوض كرده است.

 

 پیش از آغاز ليگ جهاني واليبال با كمبود بازي تداركاتي دست و پنجه نرم مي‌كرد اما حالا تيم‌هاي درجه يك جهان مثل ايتاليا و روسيه درخواست بازي دوستانه با تيم ملي ايران را مطرح كرده‌اند. حدود يك‌ماه ديگر مسابقات سه جانبه‌اي در روسيه برگزار مي‌شد كه ما يكي از تيم‌هاي شركت‌كننده هستيم و اين براي مان يك دستاورد بزرگ است.

 

 قبلا همين تيم‌ها درخواست ما براي انجام بازي دوستانه را رد مي‌كردند. با اين حساب مشكل نداشتن بازي تداركاتي هم در حال حل شدن است. همين عوامل باعث مي‌شود كه يك تيم نتيجه بگيرد. البته بودن خوليو  ولاسكو، دليل بزرگ و اصلي موفقيت تيم ملي است.

 

او علاوه بر دانش فني بالايي كه دارد يك روان‌شناس بزرگ هم محسوب مي‌شود. ما از ولاسكو آموخته‌ايم كه در برابر تيم‌هاي كوچك و بزرگ بجنگيم و برنده باشيم. 

 

 شايد در دوره‌هاي قبلي رفاقت و همدلي بين بازيكنان در حد شعار بوده اما اين بار همه ما حقيقتا با هم دوست هستيم. در مسابقات بين‌المللي تمام بازيكنان ذخيره دائما بازيكنان داخل زمين را با جان و دل تشويق مي‌كنند و شما نمونه اين كارها را در هيچ كدام از رشته‌هاي گروهي نمي‌بينيد.

 

 اين روزها خيلي‌ها واليبال را با فوتبال مقايسه مي‌كنند . تحليل ما شايد خوشايند اهالي واليبال نباشد اما واقعيت اين است كه فوتبال جاذبه به مراتب بيشتري دارد و به همين دليل عموم مردم و اسپانسرها اقبال بيشتري به اين رشته نشان مي‌دهند. حتي عرصه فوتبال براي سياستمداران هم وسوسه برانگيز است و به همين دليل فضاي واليبال با فضاي فوتبال در تمام كشورها قابل قياس نيست. 

 

ولی با این حال حال و هوای والیبال در ایران نزد هواداران ورزشی طرفداران پرشماری پیدا کرد

 

خدا را شكر كه از پول ميلياردي در واليبال ايران خبري نيست! اصلا واليبال ايران به همين دليل به موفقيت‌هاي كنوني رسيده است. واليباليست ايراني به اندازه‌اي دستمزد مي‌گيرد كه بتواند زندگي‌اش را به خوبي اداره كند و اين براي واليبال ما يك موهبت است. 

 

 بازیهای درخشان و شگفتي‌سازي واليبال ايران در مسابقات جهاني موجب شد که دیگر ورزش والیبال از نگاه ایرانیان فراتر از آسیا باشد .

 

در حال حاضر سطح انتظارات عموم مردم از واليبال به حدي بالا رفته كه اگر يك گيم هم به حريفان آسيايي بدهيم ممكن است مردم راضي نشوند! درست است كه تيم ملي ايران کلاسی بالاتر از تمام تيم‌هاي آسيايي دارد اما فراموش نكنيم كه سابقه باخت به استراليا و ژاپن را داريم...

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: