واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

هیوندای در اعتصاب فرو رفت

حدود 40 هزار کارگر شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی چهارشنبه در پی به توافق نرسیدن با مسوولین این شرکت برسر میزان دستمزدشان، چندین ساعت دست از کار کشیدند.
تدبیر24: سخنگوی اتحادیه کارگران کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود کارگران کارخانه اصلی 'هیوندای' در شهر 'اولسان' در جنوب و نیز دیگر کارخانه ها در سراسر این کشور روزهای سه شنبه و چهارشنبه به مدت دو ساعت دست ازکار خواهند کشید و این مدت زمان از فردا به چهار ساعت افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، این اعتصاب که دومین مورد طی یک ماه است، همزمان با انتشار خبرهایی همراه شد حاکی از اینکه شرکت هیوندای برای خرید زمینی در منطقه تجاری 'گانگ نام' در سئول پایتخت کره جنوبی 10 میلیارد دلار اختصاص داده و اعلام کرده است قصد دارد در این منطقه ساختمان جدیدی احداث کند.

اتحادیه کارگران هیوندای با اعتراض به این اقدام ، در بیانیه ای اعلام کرده است: مدیریت شرکت از یکسو به بهانه نداشتن بودجه کافی از احتساب اضافه کار بیشتر و پرداخت حق و حقوق کارگران خودداری کرده ولی ازسوی دیگر مبلغ هنگفتی را برای خرید زمین هزینه می کند.

این گزارش می افزاید: کارگران شرکت هیوندای که به همراه شرکت کیا پنجمین شرکت خودروسازی در جهان است، در ماه اوت نیز دست به اعتصاب زدند که این اقدام در کار تولید حدود 32 هزار خودرو اخلال ایجاد کرده و سبب زیان 673 میلیون دلاری شرکت مذکور شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: